تور ترکیه ارزان: غذاهای خیابانی کوش آداسی

به گزارش بیباپ، انواع غذاهای خیابانی کوش آداسی

غذاهای خیابانی کوش آداسی با طعم ها و رنگ های خارق العاده هواداران زیادی دارند. هم اهالی کوش آداسی و هم توریستان خارجی دوست دارند وقتی در حال قدم زدن در خیابان های کوش آداسی هستند با خرید این غذاهای خیابانی لحظاتشان را متفاوت نمایند. پیشنهاد می کنیم در سفر با تور کوش آداسی حتما این غذاها و خوراکی های مخصوص منطقه ها دریای اژه را میل کنید. مطمئنا شما هم وقتی در حال راه رفتن در خیابان ها هستید و یا در کافه ای با منظره زیبا نشسته اید دلتان می خواهد خوراکی های جورواجور و رنگارنگ را امتحان کنید. کوش آداسی در تابستان پر از توریست می گردد برای همین خیابان ها و سواحل پر از انرژی و سرزندگی اند، در خیابان ها فروشنده های زیادی را می بینید که به فروش اسنک ها و خوراکی های خوشمزه مشغولند و حتی برای صبحانه، ناهار و شام هم می توانید روی این خوراکی ها و غذاهای خیابانی کوش آداسی حساب کنید. می خواهیم تعدادی از غذاهای خیابانی کوش آداسی را معرفی کنیم، خبرنگاران را همراهی کنید.

تور ترکیه ارزان: غذاهای خیابانی کوش آداسی

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

سیمیت و چای | Simit and Black Tea

کوش اداسی معمولا آفتابی ست پس صبح ها از خواب بیدار شوید و در خیابان ها گشت و گذار کنید. با رفتن به خیابان ها فروشنده های زیادی را می بینید که سیمیت، کومرو (ساندویچ مخصوص ناحیه ازمیر) و پوگاکا (رول های کوچک پر از پنیر) می فروشند می توانید چند تایی از این خوراکی ها برای صبحانه خریداری کنید. در بین همه این خوراکی ها سیمیت از خوراکی های ضروری ناحیه اژه است که در همه شهرهای ترکیه هم پرهوادار است. سیمیت یک نان ترد و خوشمزه است که معمولا با کنجد پوشیده شده و هنگام صبحانه خورده می گردد. در کوش آداسی به غیر از اینکه می توانید این نان را از دست فروش های خیابانی خریداری کنید می توانیدد در باغ کافه ها بنشینید و از طعم این نان ها و چای خوش رنگ لذت ببرید از طرفی، نسیم خنک و منظره دریا لحظات تان را به یاد ماندنی تر می نماید.در پارک گوورسینلی (Güvercinli Park) یک کافه باغ هست که در آنجا می توانید این سیمیت های خوشمزه را به ماهی ها هم بدهید و غذا خوردن آن ها را هم دیدن کنید.

کومرو | Kumru

یک ساندویچ ترکی که با پنیر، گوجه ، سوسیس و البته نان همبرگر مخصوص درست می گردد و نوع اصل آن گرد و پر از کنجد است. راز محبوبیت این ساندویچ در نان نرم و خوشمزه آن است که به وسیله نانواها و رستوران های محلی تهیه می گردد. گاهی در این ساندویچ از چیزهای دیگری مثل خیارشور، فلفل، مایونز و کچاپ هم استفاده می گردد که طعم آن را خوشمزه تر می نماید.

پوگاکا | poğaça

خیلی ها در سفر به شهرهای ترکیه به سراغ نان های سنتی و خوشمزه می فرایند چون عطر و بوی آن ها حسابی آدم را وسوسه می نماید. نان ترکی پوگاکا پر از پنیر، زیتون سیاه و گوشت است و کمتر کسی طعم آن را دوست ندارد. خوردن این نان به همراه یک فنجان چای در وقت صبحانه و عصرانه خیلی می چسبد از طرفی درست کردن این نان در خانه هم اصلا کار سختی نیست.

کباب دونر گوشت و مرغ | Meat Döner and Chicken Döner

حتما می دانید که ترکیه یک کباب مخصوص و خوشمزه به نام دونر کباب دارد که در خیابان های کوش آداسی هم فروشنده های زیادی آن را می فروشند. اگر در هنگام گشت و گذار در شهر و یا دیدنی آثار تاریخی احساس گرسنگی کردید کافیست به اطرافتان نگاهی بیندازید حتما غذاهای خیابانی زیادی می بینید که یکی از آن ها ساندویچ های کباب دونر است که به راحتی می توانید آن را در حال راه رفتن و یا نشستن بر روی جایگاه های گوشه خیابان میل کنید. خوردن این ساندویچ به همراه آب میوه خنک و یا دوغ خیلی می چسبد.

کومپیر | Kumpir

داخل یک سیب زمینی بزرگ با خوراکی های خوشمزه ای مثل ذرت، زیتون سیاه، سالاد روسی، خیار شور و … پر می گردد و بعد از اضافه کردن کره، نمک و پنیر و مایونز یک خوراکی پر هوادار آماده می گردد به نام کومپیر. در کوش آداسی کافه های زیادی این خوراکی خوشمزه را درست می نمایند و حتی در هنگام راه رفتن در خیابان ها هم دکه های زیادی را می بینید که می توانید به راحتی این خوراکی را سفارش دهید.

صدف شکم پر | Stuffed Mussels

در کوش آداسی همین که عصر می گردد خیلی ها به کنار ساحل می فرایند و مدت ها در امتداد ساحل قدم می زنند در این هنگام افراد زیادی را می بینید که گیتار می زنند و آواز می خوانند و البته فروشنده هایی که غذاهای خیابانی می فروشند. صدف شکم پر یکی از محبوب ترین اسنک های خیابانی ترکیه است و آن را در هر زمانی از روز می توانی میل کنید. کافیست به فروشنده بگویید چند تا از این صدف ها می خواهید و بعد از اضافه کردن کمی آب لیمو آن را میل کنید.

بلال | Corn

بلال هم یکی دیگر از خوراکی های خیابانی است که در کنار سواحل فروشنده های زیادی آن را می پزند و با قیمت مناسب می فروشند.

بستنی | Ice cream

وقتی حرف از خوراکی و غذاهای خیابانی کوش آداسی می گردد حتما باید بستنی های خوشمزه هم در این فهرست جایی داشته باشند. یک خوراکی انرژی زا که در همه شهرهای جهان محبوب است و در روزهای گرم نواحی مدیترانه و اژه نمی گردد به راحتی از آن گذاشت! در بین خوراکی ها و غذاهای خیابانی بستنی جایگاه ویژه ای دارد و در کافه ها و کنار ساحل به راحتی می توانید آن را تهیه کنید.

گردشگران خارجی عاشق غذاهای خیابانی کوش آداسی هستند شما هم در سفر به کوش آداسی این خوراکی های خوشمزه را امتحان کنید.

منبع: kusadasilive.com

منبع: الی گشت
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2313

به "تور ترکیه ارزان: غذاهای خیابانی کوش آداسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه ارزان: غذاهای خیابانی کوش آداسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید