گرانی در بوشهر و جای خالی نطارت بر شرایط قیمت ها

به گزارش بیباپ، عضو شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: درد مشترک مردم این بندر گرانی سرسام آور در غیاب نظارت جدی بر بازار است که دستگاه های مربوطه باید در این زمینه فعال شوند.

گرانی در بوشهر و جای خالی نطارت بر شرایط قیمت ها

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، طاهره شمشیری شنبه 27 اردیبهشت در نشست با مسئولان اتاق اصناف بوشهر اضافه کرد: هرروز شاهد افزایش قیمت ها به ویژه در حوزه مواد غذایی هستیم که چنین روندی باعث کوچک تر شدن سبد غذایی مردم شده است ازاین رو از اتاق اصناف و دستگاه های نظارتی متولی انتظار داریم نظارت جدی بر شرایط قیمت ها در بوشهر داشته باشند تا فشار کمتری بر شهروندان تحمیل گردد.

عضو شورای اسلامی شهر بوشهر بیان نمود: بعضی از گرانی ها با سوءاستفاده افرادی سودجو انجام می گردد که در سایه نظارت جدی چنین عاملانی در زنجیره توزیع اجناس شناسایی و گران فروشی ریشه کن خواهد شد.

شمشیری ادامه داد: در این زمینه تعامل هر چه بیشتر مدیریت شهری و اتاق اصناف می تواند گره گشایی کند.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر دراین ارتباط از اتاق اصناف، اتحادیه های صنفی زیرپوشش و کسبه و بازاریان شهر بوشهر که با شیوع ویروس کرونا شاهد تعطیلی بازار در پیک کاری خود بودند قدردانی و خواهان خدمات حمایتی مناسبی به کسبه و بازار شد.

ابوذر دهدار اضافه کرد: در شورا نیز مصوباتی در حمایت از کسبه انجام شد که از جمله آن ها می توان به معافیت 2 ماه اجاره بها کسبه مستقر در املاک شهرداری، تمدید جایزه خوش حسابی اشاره نمود.

وی ادامه داد: در شورا و شهرداری از اصناف حمایت می گردد و در زمینه واگذاری بعضی خدمات به اتاق اصناف آمادگی تعامل داریم.

دهدار مطرح نمود: یکی از کارهای خوبی که اتاق اصناف می تواند انجام دهد تشکیل یک شرکت تعاونی است و ما حاضر به واگذاری زمین به آن ها برای احداث بازارچه مدرن عرضه آبزیان در بزرگراه امام علی هستیم.

وی با اشاره به نقش پررنگ اصناف بر ضرورت تعامل بین شورا و شهرداری و اتاق اصناف به منظور حل مسائل شهر از جمله ساماندهی دست فروشان، جلوگیری از سد معبر و مشارکت بازاریان در زیبایی و مبلمان شهر و سامان دهی بازار تأکید کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1123

به "گرانی در بوشهر و جای خالی نطارت بر شرایط قیمت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرانی در بوشهر و جای خالی نطارت بر شرایط قیمت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید