کودتا علیه غول های ایتالیا

به گزارش بیباپ، با وجود شکست خوردن پروژه سوپرلیگ و تعلیق آن، جنجال ها پیرامون این تورنمنت نافرجام همچنان ادامه دارد.

کودتا علیه غول های ایتالیا

گویا این اتفاق آنقدر برای برخی از تیم های دعوت نشده به سوپرلیگ آزار دهنده بوده که مایلند تا وقتی شاهد مجازات عاملان تشکیل این تورنمنت نباشند، راضی نخواهند شد. حداقل در لیگ ایتالیا که به نظر می رسد داستان اینگونه است.

با وجود کنار کشیدن تیم های اینتر و میلان و تأکید یوونتوس بر عملی نبودن برگزاری سوپرلیگ، گروهی از رقبای این سه تیم در سری A از مقامات و مسئولان فوتبال ایتالیا خواسته اند که سه قدرت برتر کالچو را به خاطر تصمیم شان برای موافقت با شرکت در سوپرلیگ مجازات نمایند.

طبق گزارش نشریه رپوبلیکا 11 تیم از تیم های سری A به طور مشترک نامه ای به سازمان لیگ ایتالیا نوشته اند و در آن خواستار مجازات تیم های یوونتوس، میلان و اینتر شده اند. یووه، میلان و اینتر سه تیم ایتالیایی بودند که قرار بود در کنار رئال مادرید، اتلتیکومادرید، منچستریونایتد، چلسی، لیورپول، منچسترسیتی، تاتنهام و آرسنال اعضای دائمی سوپرلیگ اروپا باشند اما این پروژه تنها 48 ساعت پس از آغازش با کناره گیری تیم های انگلیسی و پس از آن سایر تیم ها باخت اگرچه رئیس سوپرلیگ، فلورنتینو پرس معتقد است که هنوز هیچ تیمی به صورت رسمی انصراف نداده و نمی تواند هم انصراف دهد.

در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر احتمال مجازات عاملان اصلی تشکیل سوپر لیگ از سوی یوفا شنیده شده اما به نظر می رسد که سازمان لیگ ایتالیا برای انجام حرکتی مشابه مردد است. به همین دلیل هم 11 باشگاه سری A با ارسال نامه ای به این سازمان خواستار در نظر گرفته شدن مجازات برای پرافتخارترین تیم های کالچو شده اند. در این نامه همچنین برای برگزاری یک جلسه اضطراری توسط سازمان لیگ برای بحث درباره محرومیت های احتمالی این سه باشگاه درخواست های اجرا شده است.

تیم های رم، تورینو، بولونیا، جنوا، سامپدوریا، ساسولو، اسپتزیا، بنونتو، کروتونه، پارما و کالیاری 11 تیمی هستند که این درخواست را ارائه نموده اند. در همین حال تیم های ناپولی، لاتزیو، فیورنتینا، آتالانتا و هلاس ورونا هم از پیوستن به این جنبش خودداری نموده اند.

این در حالی است که پیش از این گابریله گراوینا به طور روشن اعلام نموده بود؛ قرار نیست مجازاتی برای سه تیم ایتالیایی حاضر در سوپرلیگ در نظر گرفته گردد. وی عنوان نموده بود؛ با توجه به اینکه این موضوع صرفا در حد ایده بوده و تیم ها وارد فاز عملیاتی نشده اند، بنابراین قرار نیست کسی را به خاطر ایده هایش مجازات نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1910

به "کودتا علیه غول های ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کودتا علیه غول های ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید