ژاپن نابودی سلاح های شیمیایی در چین را شروع کرد

به گزارش بیباپ، خبرنگاران: یک کارخانه ژاپنی در چین امروز دوشنبه نابودی بزرگترین زرادخانه سلاح های شیمیایی باقی مانده از جنگ جهانی دوم را که در این کشور رها شده بود شروع نموده است.

ژاپن نابودی سلاح های شیمیایی در چین را شروع کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقام های رسمی توکیو خاطرنشان کردند که ژاپن عملیات نابود سازی سلاح های شیمیایی باقی مانده از زمان جنگ جهانی دوم در چین را شروع نموده است. این نوع همکاری بین چین و ژاپن بی سابقه بوده است.

یک مقام رسمی دولت ژاپن تاکید نمود: این کارخانه سلاح های شیمیایی در منطقه هاربالینگ در شمال شرق چین احداث شده و به نظر می رسد بیش از 300 تا 400 هزار سلاح شیمیایی از زمان جنگ جهانی دوم در این منطقه باقی مانده است.

وی اضافه کرد: کارکنان چینی و ژاپنی در این کارخانه در حال فعالیت هستند. ما به عنوان بخشی از مسئولیت خود صادقانه توجه ویژه ای به امنیت و سلامتی مردم و محیط زیست منطقه داریم.

روابط بین چین و ژاپن به علت اختلافات مرزی در دریای شرقی چین به پایین ترین سطح خود در سال های اخیر رسیده است. خبرگزاری شینهوای چین نیز به نقل از یک مقام رسمی که نامش فاش نشده خاطرنشان کرد که رها شدن این سلاح های شیمیایی یکی از بزرگترین و جدی ترین جرائم نیروهای اشغالگر ژاپن در جریان اشغال چین بوده است.

در سال 1999 میلادی دو کشور برای نابودی این سلاح های شیمیایی به توافق رسیدند وبر اساس این توافق ژاپن تامین منابع اقتصادی؛ فناوری و کارشناسان مورد احتیاج انجام این کار را بر عهده گرفت. در ابتدا قرار بود این روند تا سال 2007 میلادی تکمیل گردد ولی سپس این مهلت تا سال 2012 میلادی تمدید شد ولی اجرای آن تا امروز به تاخیر افتاده است.

نشریه پکن تایمز نیز به نقل از یک دانشمند ژاپنی نوشت که ژاپن طی سال های 1931 تا 1945 میلادی بیش از 7300 تن گازهای سمی برای فراوری 7.5 میلیون سلاح شیمیایی استفاده نموده است.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 1 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 610

به "ژاپن نابودی سلاح های شیمیایی در چین را شروع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن نابودی سلاح های شیمیایی در چین را شروع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید