چین ایستگاه فضایی اش را وسعت می بخشد!

به گزارش بیباپ، دیجیاتو نوشت: آژانس فضایی چین برنامه هایش برای پرتاب یک ماژول نو و میزبانی از فضانوردان بین المللی در ایستگاه فضایی نوپای خود را فاش کرد.

چین ایستگاه فضایی اش را وسعت می بخشد!

ساخت ایستگاه فضایی تیانگونگ چین چند ماه گذشته به سرانجام رسیده بود، اما اکنون گفته می گردد که این کشور برنامه های بزرگی برای توسعه پروژه مدار پایین زمین خود دارد.

رسانه های دولتی چین به تازگی گزارش دادند که مقامات این کشور در نمایشگاهی از برنامه های خود برای پرتاب یک ماژول نو خبر دادند که قرار است به ایستگاه فضایی تیانگونگ اضافه گردد. بنابراین ماژول نوی در کنار سه ماژولی که از قبل به ایستگاه فضایی T شکل متصل شده بودند، قرار خواهد گرفت تا شکل آن را به یک صلیب تبدیل کند.

چین میخواهد این ماژول چند منظوره را به شش پورت اتصال مجهز کند تا فضاپیماهای بیشتری بتوانند به ایستگاه فضایی متصل شوند. چین قبلا ادعا نموده بود که میخواهد به گردشگران فضایی اجازه دهد تا از تیانگونگ بازدید نمایند، بنابراین وجود این ماژول برای برنامه های فضایی آن مفید خواهد بود.

حضور فضانوردان بین المللی در ایستگاه فضایی تیانگونگ

مقامات چینی بعلاوه برنامه هایی را برای شروع میزبانی از فضانوردان بین المللی در تیانگونگ اعلام کردند. چن شانگوانگ، معاون طراح برنامه پروازهای فضایی انسانی چین، به خبرنگاران گفت: ما در آستانه انتخاب فضانوردان بین المللی برای ارسال به ایستگاه فضایی خود و انجام آزمایش های علمی با همدیگر هستیم.

در آبان ماه، چین سومین ماژول ایستگاه خود با نام Mengtian (رویای بهشت) را پرتاب کرد تا ساختار T شکل تیانگونگ در مدار پایین زمین تکمیل گردد. اولین ماژول ایستگاه فضایی، با نام Tianhe در اردیبهشت سال گذشته پرتاب شده بود و Wentian به عنوان دومین ماژول ایستگاه فضایی تیانگونگ در مرداد سال جاری به آن متصل شد. در حال حاضر، Tiangong تقریباً یک چهارم میزان ایستگاه فضایی بین المللی است.

با توجه به اینکه تیانگونگ به عنوان پاسخ چین به ایستگاه فضایی بین المللی به فضا پرتاب شده است، حضور فضانوردانی از کشورهای مختلف در آن، می تواند بخشی از طرح چین برای تبدیل ایستگاه فضایی خود به یک مرکز بین المللی در مدار پایین زمین باشد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 12 اسفند 1401 بروزرسانی: 12 اسفند 1401 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2516

به "چین ایستگاه فضایی اش را وسعت می بخشد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین ایستگاه فضایی اش را وسعت می بخشد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید