سامویی، جزیره کهن تایلندی (بخش دوم)

به گزارش بیباپ، آشنایی با جزیره سامویی

تایلند سرزمینی گرم زیبا در قاره آسیا که جاذبه های بسیار متنوعی برای گردشگران سراسر دنیا دارد. در این مطلب می خواهیم یکی از جزایر بزرگ این کشور را که برای خود اسم و رسمی دارد و جزء معروف ترین مقاصد توریستی دنیا شناخته شده است را معرفی کنیم تا بدانید تایلند جدای از صنعت معروفش، چه جاذبه های شگفت انگیز دیگری در خود پرورده است. این جزیره فوق العاده، سامویی نام دارد. سامویی با مساحتی بیش از 250 کیلومتر از جزایر بزرگ تایلند محسوب می گردد و با اینکه اخیرا به منطقه ساحلی گرمسیری تبدیل شده اما همچنان زیبایی های طبیعی خودش را حفظ نموده است توانایی اقتصادی تان هر اندازه که باشد جایی برای اقامت در این جزیره پیدا می کنید.

سامویی، جزیره کهن تایلندی (بخش دوم)

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

محیط این مربع عجیب و غریب که جزیره سامویی نام گرفته 55 کیلومتر است و برخلاف سایر جزایر تایلند، بسیار ناهموار و کوهستانی است طوری که تنها در حاشیه جزیره، منطقه ای صاف و هموار یافت می گردد. به همین دلیل در اینجا آسمان خراشی نمی بینید و خانه ها همگی کوتاه و کوچک هستند. 90% از تاریخ این جزیره به پرورش نارگیل گذشته اما بازرگانان و مسافران چینی هم تاثیراتی بر اقتصاد این ناحیه گذاشته اند. معماری و فرهنگ منحصر به فردی بر این جزیره حاکم است و به خوبی با زیبایی طبیعت بکر آن در آمیخته شده است. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر از این جزیره بدانیم.

جاذبه های توریستی سامویی

اگر در این جزیره هستید و دیگر از آفتاب و ساحل خسته شده اید، بهتر است از جاذبه های فرهنگی این جزیره دیدن کنید. به جای شهر بازی ها و جاذبه های وابسته به تکنولوژی، پیشنهاد می کنیم به دیدن نمایش میمون ها بروید یا به مزرعه مارها سری بزنید. یا اصلا یک ماشین کرایه نموده و به دیدن مناظر مختلف بروید. به حدی جاذبه های اطراف این جزیره زیاد است که می توان لیست بلند بالایی از آنها تهیه کرد. در زیر هوای آفتابی و دلپذیر سامویی، دیدن نمایش میمون ها، باغات پروانه ها، فیل سواری و بازدید از باغ وحش سامویی بهترین تفریح برای دوست داران حیات وحش است. شوخ طبعی عجیب طبیعت خودش را در صخره های پدربزرگ و مادربزرگ در مجاورت ساحل لامایی نشان می دهد و آبشارهای سامویی فرصت مناسبی برای تفریح و خنک شدن در این هوای گرم می باشد. در اینجا شنا کردن یکی از معمول ترین فعالیت هاست.

البته دور شدن از سواحل زیبای این جزیره کار دشواری است اما سایر جاذبه های جزیره را نباید نادیده گرفت. ورزش هایی چون دوچرخه سواری در کوهستان، فوتبال، گلف یا مسابقات قایق رانی بسیار محبوب هستند. این جزیره نه تنها مناظر زیبایی برای سیاحت روزانه برای شما فراهم می نماید، بلکه شبها نیز شب نشینی های پرهیجانی دارد که با غذاهای خوشمزه همراه است.

گشت و گذار در چشم اندازهای سامویی

سامویی از لحاظ تاریخ و تنوع جاذبه ها نسبت به سایر مقاصد توریستی تایلند رجحان دارد. از چشم اندازهای فوق العاده کوهستان های ناهموار گرفته تا عینک های آفتابی عجیب راهبان بودایی را در اینجا خواهید دید. از مبارزه میان تمساح ها و مزرعه مارها گرفته تا اشکال عجیب کوه های اطراف، همگی محبوبیت فراگیری دارند. در کل، جاذبه های عجیب این منطقه آنقدر فراوان است که شما را مجبور می نماید زیباترین و راحت ترین استخرها را رها کنید و به سراغ آن ها بپردازید.

این جزیره از لحاظ جغرافیایی، ساختار ساده ای دارد. حاشیه جزیره با خط ساحلی باریک مملو از درختان نخل پوشیده و در وسط جزیره نیز کوهستان ها و برآمدگی های عظیمی وجود دارد. گفته می گردد که راس این کوه ها حدود 355 تا 635 متر بالاتر از سطح دریا می باشند. به هر حال در هر گوشه از این جزیره، چشم انداز فوق العاده ای به چشم می خورد.

به خاطر داشته باشید که زیاد از تاکسی استفاده نکنید چرا که از دیدن مناظر زیبای دریا و آسمان بی بهره خواهید ماند. در اینجا حتی سواحلی هستند که نمایی 360 درجه از اطراف دارند و آسمان و دریا را به هم پیوند می دهد و با هیچ عکس و جمله ای قابل وصف نیست. اگر از بالای کوهستان به اطراف نگاه کنید، می بینید که تمام خلیج در بین درختان نارگیل غرق شده و قایق های شناور در ساحل شرقی چون نقطه هایی سفید و کوچک درون آب و جزایر اطراف به نظر می رسند. بهترین مناظر در امتداد جاده میان ساحل لامایی و چی وانگ واقع شده است. این جاده در دل کوهستانی منتهی به ساحل ساخته شده که رستوران ها و استراحت گاه های بسیاری در آن قرار دارند. بالای کوه که می روید، تمام جزیره زیر پای تان است. در اینجا چندین رستوران و اقامتگاه خانگی وجود دارند که یک سری خانواده آن ها را می گردانند و البته همه شان امکانات خوابگاهی مناسبی هم دارند. هنگام غروب می توانید تصویر فوق العاده خورشید را روی آب ببینید که بهترین زمان و مکان برای عکاسی است.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 378

به "سامویی، جزیره کهن تایلندی (بخش دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامویی، جزیره کهن تایلندی (بخش دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید