تور ویتنام: 10 علت که شما را برای سفر به ویتنام تشویق می نماید

به گزارش بیباپ، ویتنام در جنوب شرق آسیا می تواند مقصد خوبی برای سفر به این منطقه باشد. با خبرنگاران همراه شوید تا بیشتر در خصوص دلایل سفر به این کشور بدانید.

تور ویتنام: 10 علت که شما را برای سفر به ویتنام تشویق می نماید

سفر به دل زیباترین منطقه آسیا را با تور ویتنام تجربه کنید و از شهرهای هوشی مین و هانوی ویتنام دیدن کنید.

ویتنام یکی از کشورهای واقع در جنوب شرق آسیا در مقایسه با سایر کشورهای این منطقه که مقاصد گردشگری محبوب و شناخته شده ای در جهان هستند مثل تایلند، مالزی، چین و حتی فیلیپین، کمتر در میان گردشگران شناخته شده است و بسیاری از گردشگران تصور اشتباهی در خصوص این کشور دارند. در ادامه با 10 علت که می تواند شما را بیشتر با این کشور آشنا و تشویق به سفر به آنجا کند آشنا خواهید شد.

چشم اندازهای هیجان انگیز

در ویتنام، آبشار نیاگارا، اپرای سیدنی یا گرند کانیون مشهور وجود ندارد. با این حال، ویتنام یک گوهر واقعا پنهان است که فقط کسانی که به آنجا سفر نموده اند می توانند این حقیقت را تصدیق نمایند. ویتنام میراث گرانبهایی برای بازدید دارد مثل: خلیج هالونگ یا غارهای Phong Nha Ke Bang، خیابان تاریخی Hoi An و جزایر Cham که همگی به خاطر زیبایی خاص خود شناخته شده اند. با این حال، در آنجا پدیده های دیگری را خواهید دید که شما را بیشتر شگفت زده خواهد نمود. برای مثال، منطقه دالات، بسیار دیدنی است. ویلاهایی با معماری به سبک فرانسوی که در کنار جنگل های کاج واقع شده اند و در مجاورت آن ها باغ های توت فرنگی دیده می گردد که همه آن ها سبب می گردد شما حس کنید در یک کشور اروپایی هستید. منطقه Keo pagoda در استان Thai Binh نمونه خوبی از زیبایی های ناشناخته ویتنام است که می توانید در آنجا در کنار طبیعت مکان های مذهبی بومیان را نیز ببینید و تجربه ای تازه را کسب کنید.

آبشاری در منطقه دالات

مردمی مهمان نواز و صمیمی

ویتنام مانند بسیاری از کشورهای همسایه دیگر در آسیای جنوب شرقی، یک گنج قیمتی دارد که آن مردمان خون گرم آن هستند. آن ها همه جا به استقبال شما می آیند و با روی گشاده به شما یاری می نمایند. مردم Hue در کل کشور به خاطر مهمان نوازی بی نظیرشان مشهور هستند. در Hoi An که مردمش به صداقت شهره دارند با استقبال آن ها در هر جایی از شهر روبه رو خواهید شد و اگر در طی سفرتان به Mekong بروید کشاورزان منطقه با روش هایی سنتی و بسیار صمیمی از شما پذیرایی خواهند کرد.

سفر ارزان

ویتنام یک مقصد ایدئال برای مسافرینی است که بودجه سفر محدودی دارند زیرا همه چیز از هتل و خدمات حمل و نقل گرفته تا انواع غذاها در این کشور با قیمتی ارزان ارائه می گردد. به عبارت دیگر برای هر بودجه ای انتخاب های زیادی در ویتنام وجود خواهد داشت. حتی در شهر های بزرگی مثل Hanoi یا Ho Chi Minh که هزینه ها کمی بیشتر از سایر نقاط است، روزانه هزینه سفر به طور میانه حدود 15 دلار خواهد بود که در برابر سایر مقاصد گردشگری منطقه رقم کمتری است.

قهوه های خاص ویتنام

اگرچه ممکن است در ویتنام مانند سایر کشورها کافه های زنجیره ای معروف را پیدا نکنید ولی قطعا طعم قهوه های ویتنام را از خاطر نخواهید برد. ca phe den نام نوعی قهوه سرد (Ice coffee) معروف در ویتنام است که تقریبا در تمام خیابان های Hanoi و Ho Chi Minh می توانید آن را پیدا کنید و همانند مردم محلی در حالی که در یک کافه خیابانی نشسته اید و جنب و جوش مردم را دیدن می کنید قهوه خود را میل کنید.

تجربه ای به یادماندنی

در ویتنام همه تجربیاتی که شما در پی آن هستید وجود دارد. از اقامت با یک خانواده بومی در منطقه کوهستانی شمال ساپا (Sa Pa) تا گرفتن عکس از طلوع آفتاب در Hoi An و گشت وگذار در شن و ماسه با بچه های محلی در Mui Ne. این سفر، یک تجربه مسافرتی منحصربه فرد برای شما است و این برترین بخش در خصوص سفر به ویتنام این است.

غذاهای محلی

ممکن است تابه حال در شهر خود یا در سفر به شهرهای بزرگ جهان مثل نیویورک، پاریس، تورنتو غذاهای ویتنامی را امتحان نموده باشید ولی چشیدن طعم این غذاها در خود ویتنام و حاصل دستپخت یک آشپز بومی قطعا طعم دیگری خواهد داشت. غذاهای ویتنامی فراتر از رول های اسپرینگ (نوعی غذای مخصوص ویتنام و کشورهای شرق آسیا) و pho (نوعی سوپ ویتنامی) است و در منطقه ها مختلف فرق دارد. سبزیجات تازه جای خاصی در وعده های غذایی ویتنامی ها دارند در حالی که گوشت و مرغ محبوبیت بیشتری دارند. در نزدیکی سواحلی مانند Nha Trang و Da Nang، شما می توانید انواع غذاهای دریایی تازه را میل کنید و برای شام خود، یک غذای ارزان را بیابید. به عنوان مثال خرچنگ های بزرگ در حدود 8 دلار هزینه دارد که می تواند به عنوان غذای دو نفری صرف شوند. پس با هزینه کم می توانید انواع غذاهای مخصوص این کشور را امتحان کنید و از طعم آن ها لذت ببرید.

اسپرینگ رول- نوعی غذای ویتنامی

فرایند ویزا؛ سریع و آسان

درخواست برای ویزا به ویتنام در ابتدا مسئله ای استرس زا به نظر می رسد و این سؤال را مطرح می نماید که چرا شما احتیاج به ویزا برای رفتن به ویتنام دارید، در حالی که گزینه هایی همانند 30 روز ورود رایگان به تایلند و اکوادور نیز دارید؟ البته جای هیچ نگرانی نیست چون فرایند گرفتن ویزای ویتنام کار دشواری نیست. علاوه بر گرفتن ویزا در سفارت، ویزای ویتنام نیز می تواند پس از ورود به آن کشور اعطا گردد. تنها کاری که که باید انجام دهید این است که برای تأییدیه خود به وسیله تعدادی شرکت های مسافرتی اقدام کنید و درخواست خود را به آن ها ارائه دهید. اگر به سفارت نزدیک باشید، این فرایند فقط حدود 3 تا 5 روز کاری طول می کشد. این یک مسئله طبیعی است!

ویتنام جنگ زده را فراموش کنید

در خصوص ویتنام هنوز این تصور وجود دارد که کشوری جنگ زده است اما با سفر به آنجا متوجه خواهید شد که این گونه نیست. اکنون ویتنام بیشتر حافظه جنگ را در فکر خود دارد. منابع طبیعی آن مسئله ای است که باید در خصوص آن صحبت کنیم. پارک های ملی فراوانی در آنجا وجود دارد و شما می توانید از طبیعت زیبای آن ها لذت ببرید. اردو زنی و دیدنی پرندگان در جنگل های گرمسیری Cuc Phuong یا Cat Ba، اجاره یک جیپ و تور گردشی پارک ملی Cat Tien؛ بادموج سواری و گشت وگذار در Nha Trang از جمله این مکان ها هستند. متاسفانه مسئله گردشگری بسیاری از فعالیت های تجاری را به دل طبیعت آورده است و در بعضی منطقه ها طبیعت بکر را برهم زده است، ولی با این حال هنوز هم می توانید منظره ها بکر را در ویتنام پیدا کنید و لذت ببرید.

باغ گل ها در منطقه دالات ویتنام

فستیوال های تاریخی و بومی

ویتنام با داشتن تاریخی غنی و کوشش بومیان بر حفظ سنت ها یکی از برترین مکان ها برای آشنایی و لمس سنت های قدیمی و اصیل مردمان جنوب شرق آسیا است. تقریبا در تمام طول سال در ویتنام فستیوال های باستانی به وسیله مردم و به خصوص قبایل بومی برگزار می گردد. فستیوال Tet (سال نو ویتنامی که با سال نو چینی نباید اشتباه گردد) یکی از بزرگ ترین فستیوال های ویتنام است که خانواده ها با برگزاری مراسمی یاد نیاکان خود را گرامی می دارند و شما می توانید یکی از اصیل ترین مراسم ویتنامی ها را شاهد باشید.

آزین بندی خیابانها در آستانه سال نو ویتنامی

سواحل رویایی

سواحل ویتنام در فهرست برترین سواحل جهان قرار دارند. سواحلی زیبا و امن با منظره ها طبیعی شگفت انگیز برترین مکان برای دوست داران ورزش های آبی خواهند بود. برای مثال ساحل Nha Trang برترین مکان برای موج باد سواری، ساحل Da Nang یکی از برترین اقامتگاه های ساحلی را دارد و ساحل Mui Ne، با طبیعت و حیات وحش زیبایش محلی برای استراحت در دل طبیعت خواهد بود.

ساحل Da Nang
منبع: کجارو / vietnamonline.com
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2289

به "تور ویتنام: 10 علت که شما را برای سفر به ویتنام تشویق می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ویتنام: 10 علت که شما را برای سفر به ویتنام تشویق می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید