پژوهش های موثر در فرهنگ عامه حمایت می شوند

به گزارش بیباپ، به گزارش خبرنگاران، سید عباس صالحی عصر آدینه در گردهمایی هنرمندان و اهالی فرهنگ بافت گفت: جامعه ایرانی جامعه ای است که اگر احساس کند عزت و استقلالش در معرض خطر است مصمم تر برای مهین و اسلام کنار هم می ماند و در مقابل تهدیدات و توطئه ها می ایستد.

پژوهش های موثر در فرهنگ عامه حمایت می شوند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جامعه ایرانی در این 40 سال در فضای عزت ملی رونق هایی در بخش های مختلفی داشته است و یکی از این عرصه ها هنر، ادبیات، رسانه و ... است.

صالحی مطرح نمود: در حوزه کتاب از سال 1320 تا 1357 مجموعه حوزه مکتوب کشور 510 هزار عنوان بوده است و اما از سال 57 تا 96 بیش از یک میلیون عنوان کتاب بوده است. در سال 57 در حوزه نشریات 249 نشریه داشتیم و در سال 96 شش هزار عنوان نشریه داشته ایم.

وی ادامه داد: در حوزه موسیقی در سال 67، 81 آلبوم بوده است و در سال 96 حدود 550 آلبوم تهیه شده است و اجرای صحنه ای ما در سال 67 حدود 400 تا بوده و در سال 96 پنج هزار مورد بوده است.

صالحی گفت: در حوزه های متنوع هنری و فرهنگی تحول قابل توجهی را در راستا 40 ساله از نظر کمی و کیفی داشته ایم و شاهد رویش ها بوده ایم و رویش ها در فضا خارج از مرکز ایران اتفاق می افتد.

وی مطرح نمود: بعد از انقلاب درمجموع استان ها و شهرستان ها حرکت شتاب دهی در فضا حوزه فرهنگ، هنر و ادبیات داشته است.

صالحی بیان نمود: به وسیله برنامه معین سه ساله با استان ها راستا حرکت فرهنگی و هنری خود را تهیه و تنظیم کردیم و کرمان استان دوازدهم بود که بین وزارت فرهنگ و ارشاد و استانداری تفاهم نامه ای امضاشد. هدف از این اقدام این است که زیرساخت ها به یاری اعتبارات ملی و استانی به طرف استان بیاید و ساخت زیرساخت ها به خصوص در پروژه های نیمه ساخت را تسریع دهد.

وی توضیح داد: در ارتباط با تکمیل پروژه های فرهنگی سه شهرستان بافت، رابر و ارزویئه در همین تفاهم نامه دیده شده است مسئله تکمیل هر دو مجتمع شهرستان بافت و رابر در دستور اقدام کاری وزارت خانه و استانداری کرمان است و یکی از فرصت ها که زمینه رونق کارهای فرهنگی و هنری است فضاهای فرهنگی و هنری است که با سرعت مناسبی ساخته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تکمیل و تجهیز کتاب خانه های در تفاهم نامه ها دیده شده است، گفت: یاد دانشنامه ای از فرهنگ غنی و تاریخی موجود در حوزه های مختلف این منطقه تهیه گردد. دانشنامه یاری به نسل کنونی و آینده می نماید و در تفاهم نامه بندی با همین نگاه این منطقه دیده شده است و از پژوهش های که به فرهنگ عامه یاری می نمایند حمایت می کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 164

به "پژوهش های موثر در فرهنگ عامه حمایت می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهش های موثر در فرهنگ عامه حمایت می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید