پروتز های زیستی جایگزین استخوان قابل کاشت در بدن می شوند

به گزارش بیباپ، شرکت های دانش بنیان در یک اقدام فناورانه به فراوری پروتز های فعال زیستی اختصاصی شده جایگزین استخوان قابل کاشت در بدن انسان پرداختند.

پروتز های زیستی جایگزین استخوان قابل کاشت در بدن می شوند

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت های دانش بنیان با اقدامی فناورانه و نوآورانه در حوزه فراوری پروتز های فعال زیستی اختصاصی شده جایگزین استخوان قابل کاشت در بدن انسان، وارد عمل شدند تا توسعه درمان بیماری ها را ببینیم.

فراوری پروتز های فعال زیستی اختصاصی شده جایگزین استخوان قابل کاشت در بدن انسان برای توسعه درمان بیماری ها نقش مهمی دارد. هم افزایی میان فعالان این حوزه و انجام پروژه های هدفمند می تواند گامی موثر برای پیشرفت کشور در این حوزه باشد.

در گذشته پزشکان از این پروتز ها برای بعضی بیماران آن هم به صورت پراکنده استفاده می کردند، اما در حال حاضر شرکت های دانش بنیان با فعالیت خود پیشرفت را برای این حوزه به ارمغان آورده اند. در مرکز تحقیقات جراحی های فک و صورت با همکاری شرکتی دانش بنیان با استفاده از نرم افزار های پیشرفته از این پروتز ها استفاده می گردد. همچنین کارگذاری پروتز در بدن پس از آماده سازی نیز با استفاده از سیستم هدایتگر انجام می گردد. سیستمی که آن هم توسط دانش بنیان ها طراحی و ساخته شده است. دانش بنیان ها در این فعالیت خود با نوآوری قابلیت ردیابی پروتز را ممکن نموده اند.

دانش بنیان ها با فراوری محصولات نوآورانه در راستا خلق ثروت قرار گرفته اند. راستای که کاهش وابستگی به اقتصاد نفتی مقصد آن است. روشی که برای فراوری پروتز های فعال زیستی اختصاصی شده جایگزین استخوان قابل کاشت در بدن انسان طراحی شده است، در کشور و همچنین در منطقه کاملا توجیه مالی دارد و در صورت موفقیت، مبنای مهمی در پیشرفت علوم پزشکی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 975

به "پروتز های زیستی جایگزین استخوان قابل کاشت در بدن می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروتز های زیستی جایگزین استخوان قابل کاشت در بدن می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید