والدین نگرانی در تزریق واکسن کرونا به فرزندانشان نداشته باشند، برترین نوع واکسن کرونا برای نوجوانان 12 تا 18 سال

به گزارش بیباپ، خبرگزاری خبرنگاران- دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: والدین نگرانی در تزریق واکسن کرونا به فرزندانشان نداشته باشند و بعضی عوارض واکسن خفیف و طبیعی است.

والدین نگرانی در تزریق واکسن کرونا به فرزندانشان نداشته باشند، برترین نوع واکسن کرونا برای نوجوانان 12 تا 18 سال

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر حمیدرضا جماعتی درخصوص، اما و اگر های واکسیناسیون بچه ها و نوجوانان، با بیان اینکه واکسن کرونا عارضه خیلی مهمی در نوجوانان ایجاد نمی نماید، اضافه نمود: شاید در تعداد کمی از این گروه سنی به صورت درد در ناحیه محل تزریق، تب و لرز خفیف و سردرد بروز کند،

این متخصص گفت: درحال حاضر انجمن های حمایت از بچه ها در بسیاری از کشور های جهان توصیه نموده اند که واکسن ضد کرونا برای نوجوانان 12 تا 18 سال استفاده گردد.

وی با اشاره به اینکه اکنون در کشور های اروپایی، آمریکا و بسیاری از دیگر کشور های جهان واکسیناسیون بچه ها در حال اجرا است، گفت: واکسن ها معمولا ایمن هستند و عارضه جدی برای فرد به وجود نمی آورند. واکسن کرونا هم از این قاعده مستثنی نیست و عوارض جدی ایجاد نمی نماید.

دکتر جماعتی با تاکید بر اینکه براساس مطالعات صورت گرفته، واکسن کرونا عارضه خیلی مهمی در نوجوانان ایجاد نمی نماید و شاید در تعداد کمی از این گروه سنی به صورت درد در ناحیه محل تزریق، تب و لرز خفیف و سردرد بروز کند، اسم کرد: این عوارض معمولا کوتاه مدت بوده و طی یک تا دو روز از بین می رود.

والدین نگرانی در تزریق واکسن کرونا به فرزندانشان نداشته باشند

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا در ادامه با تاکید بر اینکه والدین نگرانی در تزریق واکسن کرونا به فرزندانشان نداشته باشند، بیان نمود: از زمان شیوع کرونا تا به امروز نزدیک به 200 میلیون نفر در جهان به این بیماری مبتلا شده اند که از این تعداد حدود 4 میلیون مرگ گزارش شده است.

وی توضیح داد: خوشبختانه براساس آمار ارائه شده درگیری بچه ها نسبت به والدین بسیار کمتر بوده است و حدود 5 درصد از موارد درگیری مربوط به بچه ها بوده است. بسیاری از بچه ها علائم بسیار خفیف تری نسبت به بزرگسالان داشتند و اغلب این بیماری به صورت تب، سرفه و ضعف و بدن درد در آن ها بروز می نماید.

دکتر جماعتی با بیان اینکه تعداد کمی از بچه ها به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده اند، اسم کرد: البته یک سوم آن هایی که به علت درگیری ریوی بستری شده اند بیماری شدیدی داشته و در آی سیو هستند.

واکسیناسیون در بچه ها و نوجوانان بسیار اهمیت دارد

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا ادامه داد: اغلب بچه های که بیماری تنفسی یا قلبی عروقی دارند ریسک بیشتری نسبت به دیگر بچه ها درخصوص نارسایی تنفسی و ریوی در پی ابتلا به کرونا داشته اند. واکسیناسیون نوجونان از شدت بیماری، بستری شدن و درگیری ریوی این گروه سنی جلوگیری خواهد نمود.

وی با تاکید بر اینکه واکسیناسیون در بچه ها و نوجوانان بسیار اهمیت دارد، گفت: بچه های که واکسینه شده اند علاوه بر اینکه نسبت به اطرافیان ایمن می شوند از سوی دیگر سبب می گردد که زودتر به مدرسه رفته و عوارض ناشی از خانه ماندن همانند مسائل روحی، جسمی و خانوادگی که حدود یک سال و نیم است وجود دارد، رها می شوند.

دکتر جماعتی اضافه نمود: توصیه ما این است که واکسیناسیون در نوجوانان 12 تا 18 سال انجام گردد؛ واکسیناسیون بچه ها کمتر از این سال هنوز در حال مطالعه بوده و دُز واکسنی که باید به آن ها تزریق گردد در حال آنالیز است. مطالعات هنوز کامل نشده و بعد از اتمام تصمیم نهایی اخذ خواهد شد.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا با اشاره به اینکه واکسیناسیون در سنین 12 تا 18 سال در بیشتر کشور ها در حال اجرا است، به نوع واکسن تزریقی به این گروه سنی اشاره و اسم کرد: به طور کلی هر واکسنی که از سوی سازمان غذا و داروی کشور تایید گردد می تواند در نوجوانان 12 تا 18 سال استفاده گردد و نیازی نیست که به سمت و سوی واکسن خاصی برویم.

وی تاکید نمود: در کشور های دیگر هم از تمامی واکسن هایی که به وسیله سازمان غذا و داروی آن کشور ها تایید شده، برای واکسیناسیون نوجوانان استفاده می نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 مهر 1400 بروزرسانی: 5 مهر 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2104

به "والدین نگرانی در تزریق واکسن کرونا به فرزندانشان نداشته باشند، برترین نوع واکسن کرونا برای نوجوانان 12 تا 18 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "والدین نگرانی در تزریق واکسن کرونا به فرزندانشان نداشته باشند، برترین نوع واکسن کرونا برای نوجوانان 12 تا 18 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید