قابلیت داروی شیمی درمانی برای درمان کرونا

به گزارش بیباپ، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، طبق تحقیقی جدید، دارویی که بیش از 10 سال برای درمان سرطان به کار رفته است، می تواند در درمان مبتلایان به کووید19 موثر باشد.

قابلیت داروی شیمی درمانی برای درمان کرونا

این دارو که پرالاترکسات نام دارد در حقیقت یک داروی شیمی درمانی است که برای درمان لنفوم (تومورهای سرطانی) به کار می رود. محققان چینی متوجه شده اند تاثیرگذاری این دارو سریع تر از رمدسیویر است که در حال حاضر برای بیماران مبتلا به کووید19 به کار می رود.

سازمان غذا و داوری آمریکا در سال 2009 پرالاترکسات را برای درمان بیماران مبتلا به بیماری های علاج ناپذیر تایید نموده بود. عوارض جانبی دارو شامل خستگی، تهوع و عارضه خشکی دهان پس از شیمی درمانی است.

با این وجود به گفته محققان تغییر کاربری پرالاترکسات به شیوه ای که عوارض جانبی را رفع کند، قابلیت های بالایی دارد. هایپینگ ژانگ در انستیتو فناوری های پیشرفته شنژن چین می گوید: شناسایی داروهایی که بتوانند کووید19 را درمان نمایند، مهم و حیاتی است. به خصوص اگر داروهای تایید شده را بتوان در آزمایش های بالینی آنالیز کرد.

ژانگ و همکارانش برای آنالیز داروهای موجود چند روش رایانشی را ترکیب و واکنش های دارو و ویروس را شبیه سازی کردند. آنها از این روش ترکیبی برای آنالیز 1906 داروی موجود در بازار استفاده کردند تا قابلیت آنها برای جلوگیری از تکثیر ویروس کرونا را آنالیز نمایند.

2 دارویی که در این روش معین شدند، پرالاترکسات و آزیترومایسین بودند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 بهمن 1399 بروزرسانی: 19 بهمن 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1613

به "قابلیت داروی شیمی درمانی برای درمان کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قابلیت داروی شیمی درمانی برای درمان کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید