هشدار نهادهای امدادی بین المللی درباره کمبود مواد غذایی در یمن

به گزارش بیباپ، نهادهای امدادی سازمان ملل از جمله یونیسف و فائو در گزارشی مشترک درباره شرایط بغرنج کمبود مواد غذایی در یمن هشدار دادند.

هشدار نهادهای امدادی بین المللی درباره کمبود مواد غذایی در یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که تجاوزهای نظامی ائتلاف سعودی و اماراتی به یمن ادامه دارد، سازمان های بین المللی درباره کمبود مواد غذایی در یمن هشدار دادند.

شبکه الجزیره در گزارشی درباره شرایط یمن، به هشدار اخیر مشترک برنامه دنیای غذا، یونیسف (صندوق بچه ها ملل متحد) و فائو (سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد) درباره شرایط بحرانی کمبود مواد غذایی در یمن اشاره نمود.

این نهادهای امدادی بین المللی در گزارشی مشترک هشدار دادند، احتمال می رود تعداد یمنی های ساکن جنوب این کشور که با خطر ناامنی غذایی حاد روبرو هستند، از دو میلیون نفر در حال حاضر به 3.2 میلیون نفر افزایش یابد.

طبق این گزارش، یمن با عظیم ترین بحران غذایی در دنیا روبرو است.

در این گزارش آمده است: علاوه بر جنگ بیش از 5 ساله در یمن، محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا، شوک های مالی، درگیری های نظامی، کاسته شدن از میزان یاری های امدادی خارجی، هجوم ملخ ها و سیل باعث تشدید شرایط بحرانی دسترسی به مواد غذایی در یمن شده است.

لوران بوکرا مدیر بخش یمن در سازمان برنامه دنیای غذا در این باره به الجزیره گفت: یمن از چندین جبهه دارد بحران را تجربه می نماید. همین حالا (برای مقابله با بحران غذایی و انسانی در یمن) باید اقدام کنیم.

لیز گراند هماهنگ کننده یاری های انسان محبت آمیز سازمان ملل در امور یمن با هشدار درباره شرایط جاری این کشور گفت: یمن یک بار دیگر در آستانه یک بحران عظیم امنیت غذایی واقع شده است.

بنا بر اعلام دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور انسان محبت آمیز، حدود 24 میلیون نفر از جمعیت یمن که معادل 80 درصد کل جمعیت این کشور است، به نوعی یاری یا حفاظت احتیاج دارند.

به رغم شرایط بغرنج انسانی در یمن ناشی از ادامه تجاوزهای نظامی ائتلاف عربستان سعودی و امارات و متحدانشان و احتیاج یمنی ها به یاری های بشرمحبت آمیز، 75 درصد از برنامه های سازمان ملل از یاری های غذایی گرفته تا بهداشتی، یا تعطیل شده و یا با کاهش ارائه خدمات روبرو شده است.

خ

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1267

به "هشدار نهادهای امدادی بین المللی درباره کمبود مواد غذایی در یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نهادهای امدادی بین المللی درباره کمبود مواد غذایی در یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید