نگرانی پلیس آمریکا از خشونت های خیابانی پس از انتخابات

به گزارش بیباپ، خبرگزاری خبرنگاران- پلیس آمریکا از احتمال بروز خشونت های خیابانی و تهدید های مجازی پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور ابراز نگرانی کرد.

نگرانی پلیس آمریکا از خشونت های خیابانی پس از انتخابات

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی با عنوان پلیس آمریکا نگران خشونت های انتخاباتی به ویژه تهدید ها در فضای مجازی است نوشت: طرفداران دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه سوار بر خودرو هایی در بزرگراه گاردن استیت در نیوجرسی تردد خودرو ها را مختل و پل ارتباطی دو شهر تاریتاون و نایاک را در نیویورک مسدود کردند. یکی دیگر از کاروان های طرفداران ترامپ در ویرجینیا با مخالفان وی درگیر شدند.

در ایالت جورجیا گردهمایی دموکرات ها اندکی پیش از شروع آن در روز یکشنبه لغو شد و سازمان دهندگان نگران حضور گسترده شبه نظامیانی بودند که برای شرکت در تجمع انتخاباتی ترامپ در همان نزدیکی حضور داشتند.

همانطور که آمریکایی ها به روز برگزاری انتخابات نزدیک می شوند، تنش ها و درگیری های انتخاباتی پس از اعتراضات به نابرابری نژادی، به داستان هر روز خیابان های این کشور تبدیل شده است و به تردید ها درباره فرایند برگزاری انتخاباتی که دونالد ترامپ هیچ قولی درباره انتقال مسالمت آمیز قدرت نداده، افزوده است.

وقایع روز یکشنبه یک روز پس از آن رخ داد که گروهی از طرفداران ترامپ در تگزاس سوار بر خودرو با در دست داشتن پرچم های ترامپ برای اتوبوس کارزار انتخاباتی بایدن و هریس ایجاد مزاحمت کردند و موجب لغو دو گردهمایی برنامه ریزی شده آن ها شدند. اداره تحقیقات فدرال آمریکا، اف بی ای، روز یکشنبه گفت درباره این مسئله تحقیق خواهد نمود.

دونالد ترامپ روز یکشنبه ویدئویی را درباره این واقعه با این پیغام توئیت کرد: من عاشق تگزاس هستم! و پس از آنکه اف بی آی گفت در این زمینه تحقیق خواهد نمود ترامپ در توئیتی دیگر نوشت: به اعتقاد من، این وطن پرستان کار اشتباهی انجام نداند و اف بی ای باید درباره تروریست ها و هرج و مرج طلبان تحقیق کند.

گردهمایی انتخاباتی روز شنبه در شهر گراهام در ایالت کارولینای شمالی با استفاده پلیس از گاز فلفل و بازداشت شماری از شرکت کنندگان خاتمه یافت. سازماندهندگان این گردهمایی این اقدام را سرکوب آشکار رای دهندگان خواندند.

این ها تنها بخشی از اتفاقاتی هستند که به تصویر کشیده می گردد و کریستین کلارک مدیر اجرایی کمیته حقوق مدنی وکلا می گوید از این نوع اتفاقات بسیار زیاد است. این گروه ماه گذشته شکایتی را علیه مسئولان شهر گراهام به اتهام نقض حقوق اولیه معترضان تنظیم کرد.

کلارک گفت بسیار نگران گروه هایی هستیم که در کوشش برای ارعاب رای دهندگان در بعضی مناطق هستند و گروه وی در یک هفته گذشته تماس هایی را از مناطق مختلف فلوریدا دریافت نموده است که از آزار و اذیت رای دهندگان در مراکز اخذ رای توسط افراد یا گروه ها حکایت دارد.

در همین حال پلیس نیز به شدت نگران است البته نه فقط به خاطر اتفاقاتی که اتفاق افتاده است بلکه به خاطر آنچه تهدید محسوب می گردد به ویژه در فضای مجازی و اینترنت.

یک مقام بلندپایه پلیس می گوید بیشتر تهدید های اینترنتی در خیابان های کشور عملی نشده است، اما مقامات پلیس نگرانند پست های اینترنتی در قالب اقدامات خشونت آمیز در خیابان ها تحقق پیدا کند.

جوآنا لیدگیت مدیر ملی برنامه محافظت از رای دهندگان می گوید بسیار از بابت گروه های شبه نظامی و فعالیت های آن ها در فضای مجازی نگران هستیم و آن ها را همچنان تحت نظر داریم.

در همین حال حضور نیرو های پلیس می تواند برای فرونشاندن تنش ها مفید باشد، اما این نیرو ها می توانند نگرانی هایی را نیز در رای دهندگان ایجاد کند. مدیر اجرایی اتحادیه ملی وکلای آمریکا می گوید از اواسط ماه اکتبر که انتخابات زودهنگام در ایالت جورجیا شروع شد در این ایالت بوده است و حضور سنگین نیرو های پلیس را در مراکز اخذ رای مشاهده نموده است.

همه این موارد تردید ها و نگرانی هایی را درباره نتیجه احتمالی انتخابات و تنش هایی که ممکن است روز ها و هفته ها پس از برگزاری انتخابات ببینیم به وجود آورده است. کیتلین فلوی پزشک در فلادلفیا می گوید مردم ناراحت، ناامید و دچار ترس و نگرانی هستند. من فکر می کنم صرفنظر از اینکه کدام نامزد پیروز انتخابات باشد ناآرامی هایی را در کشور خواهیم داشت.

در بحران سال 202 آمریکا بیش از 230 هزار نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند، اقتصاد این کشور در راستا سراشیبی قرار گرفته است و تنش های نژادی موجب ناآرامی در سراسر این کشور شده است.

فروشگاه های فروش اسلحه با افزایش میزان تقاضا شاهد خالی شدن انبار های خود هستند و نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد بسیاری نگرانند انتخابات به ناارامی های داخلی کشیده گردد.

حتی بعضی از جمهوری خواستار اذعان نموده اند که شمارش آراء انتخاباتی در شب پس از انتخابات به خاتمه نخواهد رسید و هرگونه اقدامی برای خاتمه دادن سریع به شمارش آراء، نقض اصول دموکراتیک خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1404

به "نگرانی پلیس آمریکا از خشونت های خیابانی پس از انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی پلیس آمریکا از خشونت های خیابانی پس از انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید