نگرانی آمریکا از فتح مأرب، تکفیری ها در خدمت واشنگتن و ریاض

به گزارش بیباپ، به گزارش خبرنگاران، المسیره در گزارشی با اشاره به همسویی ائتلاف تحت سرکردگی سعودی با گروههای تروریستی و تکفیری القاعده و داعش و اینکه این تروریستها در خدمت اهداف متجاوزان علیه ارتش و کمیته های مردمی یمن به کار گرفته شده اند، آورده است: تروریستهای القاعده در جبهه های مارب و استان البیضاء دست به تحرکاتی زده اند.

نگرانی آمریکا از فتح مأرب، تکفیری ها در خدمت واشنگتن و ریاض

این رسانه اظهار داشت: در جریان دفع حملات گروههای تروریستی تعداد زیادی کشته و زخمی شده اند. در میان کشته شدگان تعدادی از سرکرده های القاعده از جمله ابو البراء الصنعانی به چشم می خورد که در جبهه الحازمیه در استان البیضاء چند روز قبل در جریان مشارکت حمله به نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به هلاکت رسیده است.

المسیره نوشت: کشته شدن این سرکرده القاعده نشان دهنده این است که تروریستها نه تنها در کنار مزدوران وابسته به سعودی می جنگند بلکه یکی از ارکان اساسی در جنگ در کنار مزدورانی وابسته به ائتلاف سعودی هستند.

این رسانه آورده است: مشارکت القاعده در کنار مزدوران دولت عبد ربه منصور هادی در جبهه مارب در واقع نگرانی آمریکا و انگلیس درباره آزادسازی مارب را نشان می دهد.

المسیره با اشاره به همسویی میان واشنگتن و تکفیریها با وجود ادعای مبارزه با تروریسم واشنگتن، می نویسد: آمریکا برای بسط نفوذ خود و سیطره بر منطقه ها راهبردی در منطقه از گروههای تروریستی بهره می برد.

این رسانه نوشت: مشارکت داعش در حمله به ارتش و کمیته های مردمی یمن تاکیدی بر این است که ائتلاف سعودی جنگ مارب را با ابزار تکفیری اداره می نماید و همسویی و ارتباط قوی میان ائتلاف تحت سرکردگی عربستان و تروریستهای تکفیری طی آینده بیش از قبل آشکار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2010

به "نگرانی آمریکا از فتح مأرب، تکفیری ها در خدمت واشنگتن و ریاض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی آمریکا از فتح مأرب، تکفیری ها در خدمت واشنگتن و ریاض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید