تور اروپا: نشست مشترک دبیرکل ناتو و وزرای دفاع اروپا

به گزارش بیباپ، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو، روز سه شنبه هفته آینده در بروکسل با وزرای دفاع اتحادیه اروپا تبادل نظر خواهد نمود.

تور اروپا: نشست مشترک دبیرکل ناتو و وزرای دفاع اروپا

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

بر اساس این گزارش، در بیانیه ناتو به همین مناسبت آمده است: در روز سه شنبه، 16 نوامبر 2021، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو با وزرای دفاع اتحادیه اروپا گفتگو و گفتگو خواهد نمود.

به گفته کمیسیون اروپا، وزرای اتحادیه اروپا بعلاوه در نشست هیئت رئیسه آژانس دفاع اروپا، نهاد ادغام نظامی اتحادیه اروپا، شرکت خواهند کرد. آنها قرار است ضمن آنالیز امور جاری، در خصوص مأموریت های آموزشی نظامی اتحادیه اروپا گفتگو نمایند.

گفته می گردد، این دیدارها قرار است در حاشیه برگزاری نشست شورای روابط خارجی اروپا برگزار شوند. محور دقیق مذاکرات دبیرکل ناتو و وزرای دفاع اتحادیه اروپا هنوز به صورت دقیق اعلام نشده، اما احتمال می رود آنالیز مساله لهستان یکی از موضوعات مهم مورد بحث میان طرف ها باشد.

گفتنی است، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو روز سه شنبه هفته جاری در گفتگو با آندرژ دودا رئیس جمهور لهستان، به آنالیز شرایط موجود در مرز این کشور با بلاروس پرداخت و از موضع ورشو در قبال بحران مهاجرت حمایت کرد.

وی بعلاوه مدعی شد که مینسک از مهاجرت به عنوان یکی از تاکتیک های جنگ هیبریدی استفاده می نماید و ناتو به اتحاد با همه شرکایش در این منطقه متعهد است.

استولتنبرگ بعلاوه گفت که پیمان آتلانتیک شمالی به دقت اوضاع را آنالیز نموده و متحدانش را در جریان مسائل مربوط به بحران مهاجرت قرار می دهد.

هزاران مهاجر در بلاروس پشت مرزهای لهستان آواره اند. در حال حاضر، ورشو 12 هزار نیروی نظامی به مرزهای شرقی اعزام نموده است.

همزمان، مسکو شرایط مهاجران در مرز بلاروس و لهستان را نگران نماینده دانسته و خواستار رفتار مسئولانه طرفین شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آذر 1400 بروزرسانی: 19 آذر 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2185

به "تور اروپا: نشست مشترک دبیرکل ناتو و وزرای دفاع اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا: نشست مشترک دبیرکل ناتو و وزرای دفاع اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید