لوکاشنکو برای کناره گیری از قدرت شرط گذاشت

به گزارش بیباپ، الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس، که از 26 سال پیش و استقلال آن کشور از اتحاد جماهیر شوروی سابق در این مقام بوده است، آمادگی خود را برای کناره گیری از قدرت در صورت تصویب قانون اساسی جدید بیان کرد.

لوکاشنکو برای کناره گیری از قدرت شرط گذاشت

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، معترضان بلاروس اظهارات او در خصوص اعمال اصلاحات در قانون اساسی را رد نموده و خواهان کناره گیری فوری او هستند.

اعلام پیروزی لوکاشنکو در انتخابات ریاست جمهوری 9 اوت موجی از اعتراضات مردمی در بلاروس و انتقاد کشورهای غربی را به دنبال داشته، که ریاست جمهوری او را مشروع ندانسته و خواهان کناره گیری او و اعمال اصلاحات سیاسی شده اند.

خبرگزاری بلتا در گزارشی اعلام نمود: لوکاشنکو گفته است تحت قانون اساسی جدید دیگر به عنوان رییس جمهوری کار نخواهد کرد، و با اشاره به این که قانون اساسی فعلی اختیارات بیش از حدی به رییس جمهوری داده، از لزوم اصلاح آن گفته است.

با این حال او، که در جریان ملاقات با تعدادی از بیماران مبتلا به ویروس جدید کرونا کووید19 در بیمارستانی در پایتخت با خبرنگاران صحبت می کرد، تاکید نموده است که کناره گیری در این مقطع، پیش از تصویب قانون اساسی جدید، مشکل آفرین خواهد بود.

این اظهارات الکساندر لوکاشنکو، که از حمایت مسکو برخوردار است، یک روز پس از آن بیان می گردد که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به او گفت برای اعمال اصلاحات در قانون اساسی بلاروس به منظور مهار بحران به وجود آمده کنونی کوشش کند.

معترضان در بلاروس اظهارات او در خصوص اعمال اصلاحات در قانون اساسی کشور را برای محدود کردن اختیارات ریاست جمهوری رد نموده و می گویند او این وعده را با هدف مهار اعتراضات مردمی داده است و خواهان کناره گیری فوری او هستند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1460

به "لوکاشنکو برای کناره گیری از قدرت شرط گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوکاشنکو برای کناره گیری از قدرت شرط گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید