آشنایی با بهترین دانشگاه های کانادا

به گزارش بیباپ، کانادا یکی از مقاصد محبوب دانشجویان بین المللی برای تحصیل در سطح عالی است. این کشور با داشتن سیستم آموزشی با کیفیت، فرهنگ چندگانه، طبیعت زیبا و امنیت بالا، جذابیت خاصی برای کسانی که می خواهند در یک محیط دوستانه و پویا به تحقیق و یادگیری بپردازند، دارد. در این مقاله قصد داریم به شما 10 دانشگاه برتر کانادا را معرفی کنیم که بر اساس رتبه بندی QS World University Rankings® 2021 انتخاب شده اند. این رتبه بندی بر اساس معیارهایی مانند شهرت علمی و حرفه ای، تأثیر پژوهشی، نسبت استاد به دانشجو، تنوع بین المللی و … انجام می شود.

آشنایی با بهترین دانشگاه های کانادا

1. دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو در رتبه 25 جهانی و رتبه اول کانادایی قرار دارد. این دانشگاه با بیش از 200 سال تاریخچه، یکی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های کانادا است. دانشگاه تورنتو در شهر تورنتو، پایتخت اقتصادی و فرهنگی کانادا واقع شده است. این شهر با داشتن جمعیت و تنوع زیاد، فرصت های فراوانی برای زندگی، کار و تفریح را به دانشجویان می دهد. دانشگاه تورنتو در 11 رشته علمی در رده های 50 برتر جهان قرار دارد. از جمله رشته های برجسته آن می توان به علوم پزشکی، علوم کامپیوتر، روانشناسی، حقوق، مهندسی و … اشاره کرد. این دانشگاه همچنین با داشتن بودجه پژوهش بالا و همکاری با صنایع و نهادهای مختلف، گروه های پژوهش قوی و نوآور را تشکیل داده است.

2. دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل در رتبه 31 جهانی و رتبه دوم کانادایی قرار دارد. این دانشگاه در شهر مونترال، یکی از شلوغ ترین و زنده ترین شهرهای کانادا و جایز نامزد شده است. مونترال با داشتن فضای هنرمندانه و خلاق، جذاب است. دانشگاه مک گیل با بالاترین نسبت استاد به دانشجو در کانادا، محیطی تعاملی و تحریک آمیز را برای دانشجویان فراهم می کند. این دانشگاه در 9 رشته علمی در رده های 50 برتر جهان قرار دارد. از جمله رشته های برجسته آن می توان به علوم پزشکی، علوم زیستی، ادبیات، تاریخ و … اشاره کرد. دانشگاه مک گیل همچنین با داشتن بیش از 250 موسسه و مرکز پژوهش، پروژه های بزرگ و مؤثری را در حوزه های مختلف علمی انجام داده است.

3. دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا در رتبه 45 جهانی و رتبه سوم کانادایی قرار دارد. این دانشگاه در شهر ونکوور، یکی از زیباترین و سبزترین شهرهای کانادا و جایز نامزد شده است. ونکوور با داشتن آب و هوای معتدل، مناظر طبیعی خیره کننده و فعالیت های ورزشی متنوع، جذاب است. دانشگاه بریتیش کلمبیا در 13 رشته علمی در رده های 50 برتر جهان قرار دارد. از جمله رشته های برجسته آن می توان به علوم پزشکی، علوم کامپیوتر، علوم زمین، معماری و … اشاره کرد. این دانشگاه همچنین با داشتن بودجه پژوهش بالا و همکاری با نهادهای محلی و بین المللی، پژوهش های نوآورانه و پایدار را در حوزه های مختلف علمی انجام داده است.

4. دانشگاه مونترال

دانشگاه مونترال در رتبه 118 جهانی و رتبه چهارم کانادایی قرار دارد. این دانشگاه در شهر مونترال، یکی از شلوغ ترین و زنده ترین شهرهای کانادا و جایز نامزد شده است. مونترال با داشتن فضای هنرمندانه و خلاق، جذاب است. دانشگاه مونترال با بودن بزرگ ترین دانشگاه فرانسوفون در جهان، فضای چند فرهنگی و چند زبانه ای را به دانشجویان ارائه می دهد. این دانشگاه در 7 رشته علمی در رده های 50 برتر جهان قرار دارد. از جمله رشته های برجسته آن می توان به علوم پزشکی، فارماسولوژی، حقوق، علوم سیاسی و … اشاره کرد. دانشگاه مونترال همچنین با داشتن بیش از 600 موسسه و مرکز پژوهش، پیشرو در حوزه های مختلف علمی مانند هوش مصنوعی، فضا، سلامت و … است.

5. دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا در رتبه 119 جهانی و رتبه پنجم کانادایی قرار دارد. این دانشگاه در شهر ادمونتون، یکی از بزرگ ترین و پویاترین شهرهای کانادا واقع شده است. ادمونتون با داشتن آب و هوای سرد، مناظر طبیعی بکر و فعالیت های تفریحی مختلف، جذاب است. دانشگاه آلبرتا در 8 رشته علمی در رده های 50 برتر جهان قرار دارد. از جمله رشته های برجسته آن می توان به علوم پزشکی، علوم کامپیوتر، علوم زیستی، علوم اجتماعی و … اشاره کرد. دانشگاه آلبرتا همچنین با داشتن بودجه پژوهش بالا و همکاری با صنایع و نهادهای مختلف، پژوهش های پیشرو و تأثیرگذار را در حوزه های مختلف علمی انجام داده است.

6. دانشگاه مک مستر

دانشگاه مک مستر در رتبه 144 جهانی و رتبه ششم کانادایی قرار دارد. این دانشگاه در شهر هامیلتون، یکی از صنعتی ترین و فعال ترین شهرهای کانادا واقع شده است. هامیلتون با داشتن آب و هوای معتدل، مناظر طبیعی زیبا و فعالیت های فرهنگی متنوع، جذاب است. دانشگاه مک مستر در 4 رشته علمی در رده های 50 برتر جهان قرار دارد. از جمله رشته های برجسته آن می توان به علوم پزشکی، علوم زیستی، علوم سیاسی و … اشاره کرد. دانشگاه مک مستر همچنین با داشتن بودجه پژوهش بالا و روش های نوآورانه در آموزش، پژوهش های بین المللی و تعاملی را در حوزه های مختلف علمی انجام داده است.

7. دانشگاه واترلو

دانشگاه واترلو در رتبه 166 جهانی و رتبه هفتم کانادایی قرار دارد. این دانشگاه در شهر واترلو، یکی از نقاط تکنولوژیک کانادا واقع شده است. واترلو با داشتن آب و هوای معتدل، مناظر طبیعی دلنشین و فعالیت های اجتماعی مختلف، جذاب است. دانشگاه واترلو در 6 رشته علمی در رده های 50 برتر جهان قرار دارد. از جمله رشته های برجسته آن می توان به علوم کامپیوتر، مهندسی، ریاضیات و … اشاره کرد. دانشگاه واترلو همچنین با داشتن برنامه آموزشی مبتنی بر کارآموزی، فرصت های فراوانی برای ارتباط با صنایع و کسب تجربه عملی را به دانشجویان می دهد.

8. دانشگاه کالگری

دانشگاه کالگری در رتبه 246 جهانی و رتبه هشتم کانادایی قرار دارد. این دانشگاه در شهر کالگری، یکی از پویاترین و سرزنده ترین شهرهای کانادا واقع شده است. کالگری با داشتن آب و هوای سرد، مناظر طبیعی خیره کننده و فعالیت های ورزشی مختلف، جذاب است. دانشگاه کالگری در 5 رشته علمی در رده های 50 برتر جهان قرار دارد. از جمله رشته های برجسته آن می توان به علوم پزشکی، علوم کامپیوتر، مهندسی نفت و … اشاره کرد. دانشگاه کالگری همچنین با داشتن بودجه پژوهش بالا و رویکرد نوآورانه در آموزش، پژوهش های مؤثر و تأثیرگذار را در حوزه های مختلف علمی انجام داده است.

9. دانشگاه غرب انتاریو

دانشگاه غرب انتاریو در رتبه 203 جهانی و رتبه نهم کانادایی قرار دارد. این دانشگاه در شهر لندن، یکی از قدیمی ترین و تاریخی ترین شهرهای کانادا واقع شده است. لندن با داشتن آب و هوای معتدل، مناظر طبیعی زیبا و فعالیت های فرهنگی مختلف، جذاب است. دانشگاه غرب انتاریو در 4 رشته علمی در رده های 50 برتر جهان قرار دارد. از جمله رشته های برجسته آن می توان به علوم پزشکی، حقوق، علوم سیاسی و … اشاره کرد. دانشگاه غرب انتاریو همچنین با داشتن بودجه پژوش، پژوهش های برجسته و بین المللی را در حوزه های مختلف علمی انجام داده است.

منبع مقاله: معرفی بهترین دانشگاه های کانادا

انتشار: 28 شهریور 1402 بروزرسانی: 28 شهریور 1402 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2124

به "آشنایی با بهترین دانشگاه های کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با بهترین دانشگاه های کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید