مهاجرت پرستاران به کانادا

به گزارش بیباپ، شرایط مهاجرت پرستاران به کانادا

امروزه با کمبود نیروی کار به عنوان پرستار، مهاجرت پرستار به کانادا بسیار زیاد شده است. به غیر از پرستاران، فارغ التحصیلان رشته های پزشکی و پیراپزشکی نیز متقاضی مهاجرت به کانادا هستند. اگر پزشک هستید مطلب مهاجرت پزشکان به کانادا را مطالعه کنید.

مهاجرت پرستاران به کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور تفریحی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

برای مهاجرت پرستار به کانادا (پرستاران تحصیل کرده در خارج از کشور کانادا) در وهله اول ضروری است تا پرستار جواز کاری خود را از سازمان ارزیابی مدارک پرستاری موجود در کشور کانادا (National Nursing Assessment Service) اخذ نمایند تا این سازمان با یاری انجمن های پرستاری، مدرک تحصیلی و سابقه کار پرستاری را که قصد مهاجرت به کانادا را دارد، ارزیابی نمایند.

شرایط پذیرش پرستار در کانادا

کشور کانادا همیشه پذیرای تمامی پرستارانی است که در دیگر کشور ها مدرک خود را اخذ کرده اند. ما در این مقاله شیوه مهاجرت به کانادا را به عنوان پرستار برای شما توضیح خواهیم داد. این مسئله بسیار مهم است که دریابید تمامی استان های کشور کانادا، الزامات، قوانین (شامل معاینات حرفه ای مانند LPN، RPN و RN می شود) و شرایط اجباری مرتبط با کار پرستاران خاص خود را دارند. از آنجایی که کشور کانادا با کمبود پرستاران متخصص و ماهر روبرو است، تعدادی گزینه ویزایی تنها جهت این مسئله به پرستاران اهداء می شود. ما در این مقاله به تعدادی از آنها اشاره خواهیم کرد.

برنامه و سیستم ویزا برای پرستاران در کشور کانادا

  • ورود سریع السیر کارمندان با تجربه کبک (QSW) و
  • برنامه نامزدی استانی (PNP) مانند:

برنامه نامزدی استانی بریتیش کلمبیا (BC PNP) که این برنامه نوعی جریان است که به طور خاص برای متخصصان، پرستاران و روان پرستاران ایجاد شده است. برای این برنامه، متقاضیان احتیاجمند پیشنهاد شغلی از سمت کارفرمایی در بریتیش کلمبیا می باشند. برنامه مهاجرتی ساسکاچوان (SINP)، که این برنامه برای پرستاران، پزشکان و دیگر متخصصان مراقبت های بهداشتی طراحی شده است. جهت دریافت این ویزا، می بایست 6 ماه در این استان مشغول به کار گشت.

درآمد پرستاران در کانادا

عناوین شغلی و وظایف دقیق در این حرفه متفاوت است و بعضی عناوین شغلی عبارتند از: پرستار رسمی (R.N.)، پرستار روانشناس رسمی (R.P.N.)، پرستار بهداشت عمومی و پرستار بهداشت حرفه ای. طبق آخرین ارقام، بالاترین میانگین دستمزد ساعتی (متوسط) به مبلغ 45.00 دلار در ساسکاتون / بیگار، ساسکاچوان پرداخت می شود و میانگین کمترین دستمزد ساعتی (متوسط) در مونترال، کبک با 31.00 دلار پرداخت می شود.

  • حقوق و دستمزد سالانه این حرفه حدود 65000 تا 85000 دلار است.

فرصت های شغلی برای پرستاران رسمی در کانادا بسیار خوب است. دولت پیش بینی می نماید که با بالا رفتن سن جمعیت کانادایی، تقاضا برای خدمات بهداشتی و کلا بهداشت عمومی و حرفه ای به طور قابل توجهی افزایش می یابد. دستمزد ساعتی (بیمارستان تخصصی) پرستاران رسمی که پنج سال یا بیشتر سابقه کار دارند چقدر است؟

دستمزد پرستاران بخش مراقبت های ویژه که پنج سال سابقه کار دارند مبلغ 36.12 دلار است که سالانه 70،434 دلار می شود. RN بخش مراقبت های ویژه که 25 سال سابقه کار دارد مبلغ 43.61 دلار در ساعت دستمزد دارند که سالانه 85.039.50 دلار می شود. آیا می توانم اضافه کاری کنم تا حقوقم افزایش یابد؟ با اضافه کاری پرستاران می توانند حقوق خود را تا 20 درصد یا بیشتر افزایش دهند. طبق فدراسیون کانادایی اتحادیه پرستاران، میانگین هفتگی سهم پرستاران که اضافه کاری مینمایند، 18.7 درصد (از سال 2010 تغییری نکرده است) و یا تقریبا 7.3 ساعت در هفته بود. بنابراین، پرستاری که پنج سال سابقه کار دارد، با فرض اینکه به طور مرتب اضافه کار داشته، مبلغ 70734 دلار به حقوق وی افزوده خواهد شد.

محل / $ در هر ساعت:

  • کلگری - آلبرتا * 42.61 دلار
  • ادمونتون - آلبرتا * 42.61
  • ونکوور / سرزمین اصلی جنوب غربی - بریتیش کلمبیا 22.83
  • وینیپگ - مانیتوبا 23.25
  • فردریکتون / اوروموکتو - نیوبرانزویک 27.00
  • هالیفاکس - نوا اسکوشیا 19.28
  • تورنتو - انتاریو (1) 22.00
  • اتاوا - انتاریو 22.00
  • ویندزور / سارنیا - انتاریو 20.23

انواع مدارک پرستاری در کانادا

پرستاران رسمی که معمولا RN نامیده می شوند، در همه استان های سراسر کانادا مشغول به کارند. RN ها دارای مدرک کارشناسی چهار ساله در رشته پرستاری از دانشگاه کانادا یا معادل بین المللی آن هستند. این پرستاران اغلب در زمینه های مختلف مانند جراحی، زایمان، روانشناسی، اطفال، بهداشت عمومی، بهداشت حرفه ای، اورژانس، توانبخشی و یا آنکولوژی تخصص دارند.

پرستار متخصص (NP) دارای مدرک کارشناسی ارشد یا مدرک پیشرفته در رشته پرستاری است. همه استان ها و مناطق به این RN ها احتیاج دارند و باید در سازمان تنظیم نماینده مقررات، و بخصوص در انتاریو ثبت نام نمایند، پرستاران رسمی می بایست آزمون جامع ثبت نام کلاس (ECRE) را با موفقیت بگذرانند تا بتوانند بعنوان RN در کلاس پیشرفته ثبت نام نمایند که در واقع RN (EC) نامیده می شود.

در انتاریو، چهار مدرک ویژه برای NP ها وجود دارد که عبارتند از پرستار متخصص در بخش مراقبت های اولیه، NP اطفال، NP بزرگسالان و NP بخش بیهوشی. پرستار متخصص یا RN (EC) می توانند معاینه سالانه را انجام دهند، بیمارانی که در شرایط بحرانی قرار دارند را ایمن سازی و مشاوره دهند و روش های خاصی نظیر الکتروشوک را انجام دهند. با توجه به سایت نیروی بهداشتی انتاریو، آنها می توانند اقدامات خاصی را انجام دهند که اغلب RN ها قادر به انجام آن نیستند، مثلا اقداماتی نظیر دستور آزمایش های تشخیصی (X-Rays، تست آزمایشگاهی، سونوگرافی)، برقراری ارتباط با بیماران و تجویز داروهای خاص.

یاری پرستار مجاز / یاری پرستار دارای پروانه کار

یاری پرستار مجاز (LPNs) و یاری پرستار دارای پروانه کار (RPN ها) در واقع اسم های متفاوتی دارند ولی نقش آنها یکی است. اصطلاح LPN در همه استان ها و سرزمین ها به جز انتاریو به کار می رود. در انتاریو، به این پرستاران RPN میگویند، هرچند وظیفه آنها یکی است و فرقی ندارد. LPNs / RPNs دارای مدرک یاری پرستاری دو ساله از دانشکده های معتبر هستند. این پرستاران پس از اتمام تحصیلات خود می بایست قبل از شروع کار حرفه ای در مراقبت های بهداشتی، آزمون ملی صدور مجوز را بگذرانند. پس از اخذ مجوز این افراد می توانند خدمات پرستاری را در زمینه های مختلف از جمله مراقبت های ویژه، مراقبت طولانی مدت، مراقبت خصوصی یا مراقبت عمومی ارائه دهند.

سایر RPN

این موضوع کمی گیج نماینده است اما واقعیت از این قرار است: یاری پرستاران دارای پروانه کار فقط نقش پرستار ندارند لذا اختصار RPN برای این افراد بکار نمی رود. در بعضی از مناطق کانادا، یعنی بریتیش کلمبیا، آلبرتا، ساسکاچوان و مانیتوبا، پرستار روانشناس رسمی نیز هستند. این پرستاران باید دروس پرستار روانشناسی را تکمیل نمایند و در یک سازمان تنظیم نماینده مقررات استان ثبت نام نمایند.

منبع: اینترنت
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1327

به "مهاجرت پرستاران به کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجرت پرستاران به کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید