معرفی برترین دانشگاه های دنیا در رشته مهندسی شیمی

به گزارش بیباپ، مهندسی شیمی شاخه ای از علوم مهندسی است که با طراحی، ساخت و بهره برداری از فرایندها و کارخانجات مرتبط با صنایع شیمیایی درگیر است که در آمریکا جزو رشته های پرطرفدار به حساب می آید.

معرفی برترین دانشگاه های دنیا در رشته مهندسی شیمی

به گزارش خبرنگاران، هدف اصلی مهندسی شیمی استفاده از دانش فیزیک و ریاضیات در خلق مواد و محصولات بهتر برای جهانی امروز است. امروزه مهندسین شیمی علاوه بر فرایندهای فراوری مواد اولیه پایه، بلکه در توسعه و فراوری محصولات با ارزش و متنوع شرکت دارند. این محصولات شامل مواد ویژه و کارآمد برای صنایعی همچون تجهیزات پالایشگاهی، هوافضا، خودروسازی، پزشکی، صنایع الکترونیک، کاربردهای محیط زیست و صنایع نظامی است. به عنوان مثال هایی از این محصولات می توان به الیاف، منسوجات و چسب های بسیار قوی، مواد زیست سازگار و داروهای جدید اشاره نمود. امروزه مهندسی شیمی ارتباطی تنگاتنگ با علوم زیست شناسی، مهندسی پزشکی و اغلب شاخه های مهندسی دارد.

هم اکنون در آمریکا احتیاج برای مهندس شیمی رو به افزایش است و درآمد یک مهندس شیمی از 64 هزار و 203 دلار آغاز می گردد و می تواند در اواسط کار خود 109 هزار و 070 دلار درآمد داشته باشد.

بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهان QS برترین دانشگاه های جهان برای رشته مهندسی شیمی به ترتیب زیر هستند:

1- مؤسسه فناوری ماساچوست

دانشگاه ام آی تی دانشگاه خصوصی واقع در شهر کمبریج، در ایالت ماساچوست آمریکا است، که دارای پنج دانشکده اصلی در سال 1861 تأسیس شد و خیلی زود به عنوان یک اجتماع کوچک در پیشرفت علوم و فناوری توسعه یافت.

شعار این دانشگاه مغز و دست است. لازم به ذکر است محققان این دانشگاه در حوزه هوش مصنوعی، در جهان پیشگام هستند.

2- دانشگاه استنفورد

دانشگاه استنفورد با ضریب پذیرش 4.7٪، به عنوان رقابتی ترین دانشگاه جهان شناخته می گردد. فارغ التحصیلان دانشگاه استنفورد شمار زیادی از شرکت های بسیار پیروز بین المللی از جمله گوگل، یاهو، اینستاگرام، نایک و… را تأسیس نموده اند.

3- دانشگاه کالیفرنیا برکلی

آزمایشگاه های تحقیقاتی و آموزشی این دانشگاه در رشته مهندسی از جمله فعال ترین ، نوآورترین و سازنده ترین آزمایشگاه ها در سراسر جهان است.

از بزرگترین شرکت های تأسیس شده که حداقل یکی از فارغ التحصیلان برکلی در آن کار نموده اند می توان به اپل، اینتل، اچ تی سی اشاره نمود.

3- دانشگاه کمبریج

دانشگاه کمبریج در سال 1209 میلادی تأسیس شده و دومین دانشگاه قدیمی در انگلیس و سومین دانشگاه قدیمی در جهان به شمار می آید. این دانشگاه همیشه در رتبه بندی های گوناگون جز برترین های جهان است.

5 - مؤسسه فناوری فدرال زوریخ

این دانشگاه که در سوئیس واقع شده است، در سال 1854 میلادی پایه گذاری و در سال 1855 به عنوان انستیتو پلی تکنیک آغاز بکار نمود.

6- دانشگاه آکسفورد

دانشگاه آکسفورد که در شهر آکسفورد در منطقه آکسفورد شایر انگلستان واقع شده است، قدیمی ترین دانشگاه انگلیسی زبان جهان به شمار می رود. با اینکه تاریخ دقیق تأسیس این دانشگاه معلوم نیست اما قدیمی ترین اسناد باقی مانده از گذشته نشان می دهد که از سال 1096 فرایند آموزش در آکسفورد جریان داشته است.

رشد آکسفورد زمانی آغاز شد که هنری دوم تحصیل دانشجویان انگلیسی را در دانشگاه پاریس ممنوع نمود. قطعاً می توان گفت آکسفورد از برترین های جهان است.

7- مؤسسه فناوری کالیفرنیا

مؤسسه فناوری کالیفرنیا به لطف دسترسی به منابع مختلف برای افزایش یادگیری و تجربه دانشجویان، یکی از برترین دانشگاه های آمریکا در رشته مهندسی به حساب می آید.

مؤسسه فناوری کالیفرنیا دارای آزمایشگاه های متعددی است که برای تمرکز دانشجویان در انواع تخصص های مهندسی از قبیل مهندسی شیمی و مهندسی پزشکی ساخته شده اند.

7 - دانشگاه ملی سنگاپور

این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه سنگاپور است و همچنین از نظر تعداد دانشجو بزرگترین دانشگاه این کشور محسوب می گردد.

9 - کالج سلطنتی لندن

کالج سلطنتی لندن یکی از معتبرترین مؤسسات آموزش عالی بریتانیا و جهان در زمینه های مهندسی، علوم پزشکی و اقتصاد است.

این دانشگاه در مرکز لندن واقع شده است.

10- دانشگاه فناوری دلفت

دانشگاه صنعتی دلفت بزرگترین دانشگاه صنعتی هلند است که یکی از معتبرترین دانشگاه های جهان در زمینه فناوری محسوب می گردد. این دانشگاه در سال 1842 میلادی توسط ویلیام دوم هلند تأسیس شد. در ابتدا این مرکز به عنوان آموزشگاه سلطنتی به منظور فراگیری علوم شهرسازی در مستعمرات خود بنا شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 198

به "معرفی برترین دانشگاه های دنیا در رشته مهندسی شیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی برترین دانشگاه های دنیا در رشته مهندسی شیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید