مردم شهرکرد همچنان تشنه آب

به گزارش بیباپ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به قطعی آب شرب مردم در مرکز استان (شهرکرد)، هم اکنون برای تامین منابع آب آشامیدنی 6 چاه نو وارد مدار شده است.

مردم شهرکرد همچنان تشنه آب

آقای محمدی گفت: کدورت چشمه کوهرنگ تا حدی کاهش یافته، اما برای تامین منابع آب شرب مردم شهرکرد تا به امروز 6 چاه تازه وارد مدار شده است.

وی اضافه نمود: با چاه هایی که وارد مدار شده است در هیچ منطقه ای قطعی آب نخواهیم داشت مگر جا هایی که هوا گرفته باشد که اکیپ ها در حال هواگیری شبکه انتقال آب هستند.

وی بعلاوه از فعالیت 15 گروه در تصفیه خانه های استان برای برطرف کدورت آب اطلاع داد و گفت: یک اکیپ از تهران در تصفیه خانه گردنه خُلک در حال فعالیت است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری توضیح داد: اکیپ هایی از ایلام، خرم آباد و قم نیز در تصفیه خانه سامان مشغول کار هستند تا از طریق نصب پکیچ و حوضچه تثبیت کدورت آب را کاهش دهند.

بیشتر بخوانید

محمدی اظهار داشت: بعلاوه اکیپ هایی از اصفهان نیز در حال آماده سازی چاه های تازه و انتقال آب به مخازن هستند.

وی با بیان اینکه کدورت چشمه کوهرنگ از چهار هزار به یک هزار کاهش یافته است، اضافه نمود: تمام کوشش مسوولان برطرف مشکل آبرسانی است به طوری که مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور همچنان در استان حضور دارد و با برنامه ریزی و همکاری با مدیران استانی درصدد برطرف تنش آبی هستند.

لازم به ذکر است: در پی بارش های سیل آسا در چهارمحال و بختیاری، آب چشمه کوهرنگ که از چشمه های مهم و حیاتی این استان به شمار می رود گل آلود و از مدار آبرسانی خارج شده است. همین موضوع باعث ایجاد تنش آبی در هفت شهر و 34 روستای این استان شده و این مشکل در شهر شهرکرد با 200 هزار نفر جمعیت حادتر از دیگر منطقه ها است.

نصب تجهیزات برطرف کدروت بر تاسیسات انتقال آب چشمه کوهرنگ، اضافه شدن تعدادی تانکر آبرسانی به امکانات چهارمحال و بختیاری و توزیع آب در محلات، راه اندازی ایستگاه های بسته بندی آب و اضافه کردن تعدادی چاه از بخش کشاورزی، شهرداری و دستگاه های اجرایی از جمله اقداماتی است که تا به امروز برای برطرف مشکل آب شرب شهرکرد صورت گرفته است.

خبرنگاران چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 مرداد 1401 بروزرسانی: 21 مرداد 1401 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2418

به "مردم شهرکرد همچنان تشنه آب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم شهرکرد همچنان تشنه آب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید