لودینگ های طولانی GTA آنلاین توسط کاربران تا 70 درصد بهتر شدند

به گزارش بیباپ، همه می دانند که لودینگ های بازی GTA آنلاین بسیار ملال آور هستند و هر بار وارد شدن در این بازی صبر ایوب می طلبد. طولانی بودن این لودینگ ها به قوی یا ضعیف بودن کامپیوترها و مدل کنسول ربطی ندارد و همگان را تا حد ممکن آزار می دهد. حالا یک کاربر خوش فکر پیدا شده که با ایجاد تغییراتی در این بازی توانسته لودینگ های بازی GTA آنلاین را تا حد زیادی بهبود بخشد.

لودینگ های طولانی GTA آنلاین توسط کاربران تا 70 درصد بهتر شدند

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

شرکت راک استار پرچم دار ساخت عظیمترین و پرجزئیات ترین بازی های ویدیویی است. با وجود اینکه آخرین بازی شرکت راک استار رد دد ریدمپشن 2 است اما بازی قبلی این شرکت، یعنی GTA 5 حتی بعد از هشت سال بسیار پرطرفدارتر است و همیشه یکی از محبوب ترین بازی های موجود به شمار می رود. این موضوع به لطف گیم پلی عالی و شهر عظیم این بازی و صد البته بخش آنلاین بسیار سرگرم نماینده اتفاق افتاده.

البته بخش آنلاین این بازی مشکل بسیار عظیمی دارد. اگر تا به حال این بازی را به قصد تجربه آنلاین باز نموده باشید یقینا با این مشکل آشنا هستید. هر بار ورود به بخش آنلاین بازی GTA 5 به زمان زیادی وقت احتیاج دارد. بازی کنان این بازی در سرتاسر جهان با لودینگ هایی حتی در حد پانزده دقیقه روبه رو شده اند. کاری نداریم که بازیکنان وطنی GTA آنلاین شرایط بدتری دارند و به لطف اینترنت بگیرنگیر-دار مجبورند حتی بیشتر هم صبر نمایند.

یکی از بازیکنان بازی GTA آنلاین با نام مستعار t0st که از شرایط اسفناک این بازی به ستوه آمده، دست به کار شده و بعد از آنالیز فرایند لودینگ بازی GTA آنلاین، مقاله ای درباره آن به همراه راهکارهایی برای بهبود منتشر نموده. این مقاله بلندبالا از نظر فنی جذابیت های زیادی دارد و پیشنهاد می کنیم اگر علم کافی درباره برنامه نویسی و کامپیوتر دارد آن را بخوانید. در ادامه خلاصه ای از موضوعات مطرح شده در این مقاله را آورده ایم.

ماجرا از اینجا آغاز می گردد که t0st بعد از برخورد کردن با لودینگ های طولانی بازی GTA آنلاین تصمیم گرفت به هنگام لود شدن، تسک منیجر خود را باز کند تا میزان مصرف منابع سخت افزاری را ببیند. این کار چیز عجیبی را تعیین می نماید. بازی GTA در دقیقه اول باز شدن به شکل عادی از سخت افزار استفاده می نماید و فایل های اصلی را می خواند و باز می نماید. قسمت مشکل دار اینجاست که بعد از این دقیقه، تمام اجزای سخت افزاری به جز یکی از هسته های پردازنده بی کار می شوند و سطح استفاده از آن یک هسته به شدت بالا می رود. این اتفاق چندین دقیقه طول می کشد و قسمت عظیمی از لودینگ بازی GTA آنلاین را تشکیل می دهد.

این آنالیز نشان می دهد که قسمت عظیمی از معطلی برای ورود به بخش آنلاین بازی GTA به دلیل دریافت اطلاعات سرور یا خواندن فایل های اصلی بازی نیست. کامپیوترها در زمان لود کردن بازی GTA آنلاین طی مدتی طولانی درگیر محاسبه کردن چیزهای خاصی هستند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. این محاسبات تنها روی یکی از هسته های پردازنده انجام می شوند و از اجرای سریع بازی جلوگیری می نمایند. t0st با پی بردن به این ماجرا با استفاده علم خود در حوزه کامپیوتر، ابزارهایی برای ایرادیابی به بازی GTA 5 متصل و این موضوع را عمیق تر مشاهده کرد.

لود شدن این بازی دو مشکل اصلی دارد. مشکل اول این است که بازی GTA آنلاین به هنگام لود شدن یک فایل برای لیست کردن 63000 آیتم خریدنی داخل این بازی می سازد. بعد از افزودن هر آیتم به این فایل تعداد کارکترهای موجود در فایل یک بار محاسبه می شوند. محاسبه کردن تعداد کارکترهای موجود در یک فایل به خودی خود چندان فرایند طولانی نیست اما 63000 بار انجام دادن این کار بسیار طولانی خواهد بود و زمان بسیار زیادی می طلبد.

در کنار این مشکل، بازی GTA آنلاین به هنگام ساختن این فایل علاوه بر ذخیره سازی اطلاعات اصلی آیتم ها، یک نسخه کدگذاری شده منحصر به فرد (هَش داده های هر آیتم) را می سازد و در کنار اطلاعات اصلی هر آیتم ذخیره می نماید. با ذخیره سازی هر آیتم جدید، کد یکتای آن آیتم با کد آیتم های قبلی مقایسه می گردد که از ذخیره شدن آیتم های تکراری جلوگیری گردد. فراموش نکنیم که این کار هم باید برای تمام 63000 آیتم این بازی انجام گردد و فرایند آن در چنین مقیاسی بسیار طولانی خواهد بود. این مقایسه ها در ابتدای کار که اندازه فایل چندان عظیم نیست به سرعت رخ می دهند اما با عظیمتر شدن این فایل، افزودن هر آیتم طولانی تر می گردد و در نهایت حدود 2 میلیارد مقایسه احتیاج است.

کاربر ما، یعنی t0st برای حل این دو مشکل کدهای بازی را رونویسی نموده. برای حل مشکل اول تابع جدیدی جای تابع قبلی را گرفته که از محاسبه های قبلی نگهداری می نماید. با این کد به جای حساب کردن اندازه فایل به شکل ممتد، نتایج هر محاسبه ذخیره می شوند. به این شکل به جای انجام 63000 محاسبه فقط یکی انجام می گردد.

مشکل دوم هم همانند اولی، با رونویسی کردن کدهای اصلی بازی حل می گردد. با توجه به این که فایل ساخته شده خالی است امکان ندارد آیتم های بازی از قبل در این فایل ثبت شده باشند و عملا چک کردن تکراری بودن آیتم ها بی دلیل است. به همین دلیل t0st کدهای بازی را دستکاری نموده و بعد از این دستکاری ها، دیگر دو میلیارد چک انجام نمی شوند.

t0st اعلام نموده که با اعمال کردن این تغییرات میزان کار صورت گرفته توسط پردازنده به شکل چشم گیری کاهش می یابد و بازی بسیار سریع تر بارگذاری می گردد. باز شدن بازی GTA آنلاین روی کامپیوتر این کاربر شش دقیقه طول می کشد و بعد از دستکاری کردن بازی، این زمان به تنها یک دقیقه و پنجاه ثانیه می رسد؛ این اعداد به این معنا هستند که مدت زمان لود شدن بازی GTA آنلاین بعد از ایجاد تغییرات ذکر شده، 69 درصد کاهش داشته.

در صورتی که در برنامه نویسی و ابزار اشکال زدایی مهارت دارید، فایل های حل نماینده مسائل بازی به شکل متن باز منتشر شده اند و می توانید با توجه به توضیحات سازنده، آن ها را اعمال کنید. البته توجه داشته باشید ممکن است که تغییر دادن فایل های بازی از طرف شرکت راک استار با تقلب کردن اشتباه گرفته گردد.

t0st در مقاله خود نوشته که امیدوار است مهندسان شرکت راک استار این تغییرات را در نسخه اصلی بازی اعمال نمایند. ایجاد این تغییرات در این بازی احتمالا تنها یک روز یکی از برنامه نویس های این شرکت را بخواهد و چندان کار سختی نیست. ما هم امیدواریم که این مشکل بازی GTA آنلاین حل شوند تا ورود به این بازی کمی راحت تر باشد و تجربه این بازی برای ما با وجود تحریم ها و پینگ فاجعه بار، یک مرتبه دل نشین تر گردد.

منبع: یوروگیمر

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1835

به "لودینگ های طولانی GTA آنلاین توسط کاربران تا 70 درصد بهتر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لودینگ های طولانی GTA آنلاین توسط کاربران تا 70 درصد بهتر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید