لحظات نفس گیر دربی 95؛ از نجات دروازه تا دعوا و درگیری

به گزارش بیباپ، خبرگزاری خبرنگاران- پرسپولیس با پیروزی در دربی 95 به صدر جدول رسید.

لحظات نفس گیر دربی 95؛ از نجات دروازه تا دعوا و درگیری

به گزارش خبرنگاران، یحیی گل محمدی یک پیروزی دلچسب برای استقلال به ارمغان آورد. مربی خوش فکر پرسپولیس با تجاربی که از بازی های قبل گرفته بود این بار بازی برده را حفظ کرد و توانست یک پیروزی شیرین کسب کرده و برای اولین بار در دربی 95 به پیروزی برسد. یحیی گل محمدی پیش از این در دربی ها فقط نتیجه مساوی رقم زده بود. البته یکی از این مساوی ها وقتی به ضربات پنالتی کشیده شد برد استقلال و حذف پرسپولیس را به دنبال داشت.

یحیی بار اولی که سرمربی پرسپولیس شد، تنها یک دربی را تجربه کرد که بدون گل به سرانجام رسید و بار دوم هم پشت سر هم مساوی های 2-2 برای دو تیم رقم می خورد تا این که امشب پرسپولیس با تک گل عیسی آل کثیر استقلال را شکست داد. پرسپولیس و سپاهان هر دو 45 امتیازی هستند اما سرخ ها تفاصل گل بهتری دارند. تفاصل گل پرسپولیس 18+ و برای سپاهان 17+ است.

در سرانجام بازی استقلال برابر پرسپولیس اتفاق های جنجالی رخ داد. دربی 95 بارها با اعتراض بازیکنان دو تیم همراه بود اما در سرانجام بازی اتفاق هایی رخ داد که باعث شد این بازی حسابی جنجالی شود، جایی که در دقیقه 95 بازی تکل خشن محمد نادری روی پای مهدی عبدی باعث شد بازیکنان داخل و نیمکت نشینان بیرون زمین وارد این صحنه درگیری شوند. در این بین البته کریم باقری از پرسپولیس و نصرالله عبداللهی از استقلال تلاش کردند درگیری ها را آرام کنند که پیروز به این کار نشدند، در نهایت محمدرضا اکبریان به فرشاد فرجی از پرسپولیس و بهزاد غلامپور از استقلال کارت قرمز نشان داد و محمد نادری را هم که این خطا را انجام داده بود کارت زرد دریافت کرد. در نهایت داور چند ثانیه بعد از این اتفاق سوت سرانجام بازی را زد تا پرسپولیس 3 امتیاز این بازی را به دست بیاورد.

علی شجاعی به محض ورود به میدان دروزاه پرسپولیس را نجات داد. علی شجاعی در دقیقه 82 توپ را از خط دروزاه بیرون کشید. یحیی گل محمدی در دقیقه 81 به درستی شهریار مغانلوی خسته را بیرون کشید و علی شجاعی تازه نفس را راهی میدان کرد. یک دقیقه بعد از این تعویض در حالی که لک یک خروج اشتباه داشت، توپ در آستانه ورود به دروزاه پرسپولیس بود که علی شجاعی با جایگیری مناسب توپ را از روی خط دروازه پرسپولس بیرون کشید تا مانع از گلزنی استقلال شود.

نود و پنجمین دربی پایتخت با شکست آبی ها به سرانجام رسید تا یحیی گل محمدی طلسم مساوی های متوالی 2-2 را با یک پیروزی شیرین بشکند و پرسپولیس را به صدر جدول برساند. تیم های پرسپولیس و استقلال در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی پرسپولیس به سرانجام رسید. گل عیسی آل کثیر به طور کامل استقلال را از بازی قهرمانی خارج کرد. حالا پرسپولیس و سپاهان دوشادوش هم با 45 امتیاز در رده های اول و دوم جدول هستند و همین پیروزی یک بر صفر هم برای آنکه پرسپولیس صدرجدول را با یک تفاضل گل بهتر از سپاهان پس بگیرد، کفایت کرد.

روش اتخاذ شده از سوی فرهاد مجیدی برای استقلال جواب نداد. شاید فرهاد فکر می کرد بازی با سه مدافع و بازگشت به دوره استراماچونی برای استقلال خوشایند و نجات بخش باشد اما این استراتژی پاسخگو نبود و تعویض های فرهاد هم که بعد از گل پرسپولیس، احساسی به نظر می رسید، هیچ کمکی به استقلال نکرد. مقابل یک مربی خوش فکر مثل گل محمدی که مربی تاکتیک شناس و فنی نظیر مطهری کنار دستش است، نمی توان با سانترهای بلند و علی اصغری نتیجه را برگرداند! تجربه ای که برای فرهاد به قیمتی گزاف به دست آمد.

یحیی گل محمدی پس از بازی با استقلال در گفتگو با محمدرضا احمدی گزارشگر بازی در خصوص این پیروزی گفت: دربی همیشه حساسیت های خودش را دارد. بازی سنگینی برای هر دو تیم بود. موقعیت های زیادی دیده نشد و بیشتر درگیری فیزیکی بود. موقعیت زیاد ندادیم و فضا بسته بود. ما از موقعیتمان خوب استفاده کردیم و در نهایت برنده بازی شدیم. وی اضافه نمود: از بچه ها تشکر می کنم، مسائل زیادی دارند و امیدوارم باشگاه به حل این مسائل کمک کند. او درباره این مسائل بیان کرد: نمی خواهم درباره بحث های مالی صحبت کنم چون بحث درون خانوادگی است. امیدوارم همانطور که بچه ها از جانشان مایه می گذارند، مدیران هم مسائل را حل کنند. به هواداران بابت برد تبریک می گویم.

گل محمدی درباره اتفاقات حاشیه ای بازی گفت: بخشی از مسائل برای حساسیت بازی است و بخش دیگر هم برای نبود تماشاگران است که صدای بازیکنان خیلی می پیچد. امروز فکر می کنم اعتراض به داور بیشتر شده و فکر کنم هم ما می توانیم خودمان را اصلاح کنیم و هم داوران می توانند تمرکز بیشتری داشته باشند.

سرمربی سرخپوشان اضافه نمود: بازی خیلی سنگینی است و این اعتراض ها وجود دارد. در هر صورت این آرامش باید در همه تیم ها باشد. یک تیمی بیشتر داد بزند، امتیاز بیشتری می گیرد و اتفاق خوبی نیست. ما بازی را بردیم و نمی توانیم بگوییم راضی نبودیم اما در خیلی صحنه ها، نظر ما با داور فرق می کرد. به تیم داوری خسته نباشید می گویم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 خرداد 1400 بروزرسانی: 28 خرداد 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1959

به "لحظات نفس گیر دربی 95؛ از نجات دروازه تا دعوا و درگیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لحظات نفس گیر دربی 95؛ از نجات دروازه تا دعوا و درگیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید