تغییر جهت دو ستاره از پرسپولیس به استقلال

به گزارش بیباپ، در دهه 60 و اوایل دهه 70 فوتبالیست های ارزشمندی در جامعه ارامنه کشور بودند که خواهان زیادی در تیم های دیگر داشتند.

تغییر جهت دو ستاره از پرسپولیس به استقلال

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، بغل پای ماسیس هاکوپیان و پیروزی یک بر صفر آرارات برابر پرسپولیس در تیرماه سال 1370و شادی بیش از 10 هزار هوادار ارمنی مستقر در ضلع جنوبی ورزشگاه آزادی یکی از به یاد ماندگارترین تصاویر تاریخ فوتبال در بین آراراتی هاست.

پرسپولیس آن روزها یکی از بهترین پرسپولیس های تاریخ بود که سه ماه بعد در 26 مهر ماه به مقام قهرمانی رقابت های جام در جام باشگاه های آسیا رسید. در آن گرمای کشنده چهاردهم تیرماه تابستان سال 70 شاگردان پروین هر چه زدند به در بسته خورد. بازی بی نقص ژورس غازاریان در قلب خط دفاعی باعث شد تا هواخواهان زیادی بعد از آن بازی داشته باشد.

در روزنامه کیهان ورزشی سال 1371 آمده است پرسپولیس در آن روزها با ژورس غازاریان و ادموند اختر که در خط حمله آرارات بازی می کرد توافق کرده بود و هر دو بازیکن برای بستن قرار داد به هیئت فوتبال تهران هم رفته بودند که بدلیل به تعویق افتادن جابجایی در آن سالها هر دو انتقال انجام نشد.

جالب توجه است تعویق جابجایی سرنوشت هر دو بازیکن را عوض کرد و رنگ پیراهن این دو فوتبالیست از قرمز به آبی تغییر کرد. در سال 72 ژورس غازاریان به استقلال پیوست و یک سال بعد ادموند اختر راهی استقلال شد.

ادموند اختر به استقلال پیوست و دو بار پیروز شد دروازه پرسپولیس را داربی های تهران باز کند. بار اول در داربی معروف و جنجالی دوبر دو دی ماه 1373 او پیروز به گلزنی به احمدرضا عابدزاده در دقایق آخر بازی شد و بار دوم در داربی مرداد 1374 اختر دروازه نیما نکیسا را در شب شکست سه بریک پرسپولیس برابر استقلال گشود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1878

به "تغییر جهت دو ستاره از پرسپولیس به استقلال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر جهت دو ستاره از پرسپولیس به استقلال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید