فروش ضعیف گوشی های HMD - آیا شکست دوباره نوکیا نزدیک است؟

به گزارش بیباپ، شرکت HMD Global بیش از سه سال است که توانسته برند نوکیا را احیا کند و برای گوشی های خوش نام آن موفقیت دوباره ای دست و پا کند. در سه ماهه اول سال 2017 فروش گوشی های این برند تنها 100 هزار نسخه بود اما در سه ماهه چهارم همان سال آنها توانستند 4.4 میلیون دستگاه به فروش برسانند. شرایط در طول سال 2018 هم به همین ترتیب ادامه پیدا نموده بود. اما سال گذشته شرایط برای این شرکت فنلاندی کمی سخت تر شد و به غیر از سه ماهه دوم سال 2019، میزان فروش در هر دوره کمتر از قبل شد. حالا در سال 2020 شرایط از آن هم بدتر شده است.

فروش ضعیف گوشی های HMD - آیا شکست دوباره نوکیا نزدیک است؟

سقوط نوکیا و فروش ضعیف گوشی های HMD

طبق اطلاعاتی که توسط موسسه تحقیقاتی Counterpoint منتشر شده است در طول سه ماهه اول سال 2020 شرکت HMD تنها 1.7 میلیون دستگاه از گوشی های نوکیا را به فروش رسانده است. این رقم در مقایسه با سال گذشته خبر از کاهش 45.2 درصدی می دهد. برای درک بد بودن شرایط برای این کمپانی بد نیست بدانید که این میزان، بیش از سه برابر کاهشی است در همین دوره از سال در فروش کل بازار دنیای دیده ایم.

نکته ناراحت کننده ماجرا اینست که این سومین دوره متوالی سه ماهه است که فروش گوشی های نوکیا حداقل 1 میلیون کاهش پیدا می نماید. از طرف دیگر بعد از سه ماهه دوم 2017 که 1.4 میلیون گوشی به فروش رفته بود، این دوره بدترین دوره فروش فنلاندی ها بود.

براساس اطلاعات کانترپوینت، HMD Global با این میزان فروش در رتبه 13 بزرگترین فروشندگان گوشی هوشمند در دنیا قرار گرفته است. با در نظر دریافت اینکه تا چند سال پیش نوکیا در میان 10 تولیدکننده برتر دنیا بود، می توان از شرایط ناخوشایند آنها در حال حاضر با خبر شد. البته شیوع ویروس کرونا در کشورهایی اروپایی در ماه مارچ در کاهش میزان فروش نوکیا بی تأثیر نبود، اما در کنار این موضوع، نمی توان از استقبال ضعیف از گوشی های این برند نیز چشم پوشی کرد.

این شرکت حالا تمرکز اصلی خود را بر روی گوشی نوکیا 8.3 5G گذاشته و امیدوار است که بتواند با آن به روزهای خوب بازگردد. البته این گوشی تا تابستان به بازار نخواهد آمد. این یعنی باوجود تقاضای کم برای گوشی در اروپا، آنها سه ماهه دوم سال را احتمالاً با شرایط بدتری به انتها خواهند رساند.

منبع : سخت افزار

منبع: آی تابناک
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1105

به "فروش ضعیف گوشی های HMD - آیا شکست دوباره نوکیا نزدیک است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش ضعیف گوشی های HMD - آیا شکست دوباره نوکیا نزدیک است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید