اپل دومین سازنده بزرگ تلفن همراه در دنیا شد

به گزارش بیباپ، آمار شرکت تحقیقاتی IDC نشان داد شرکت اپل با فروش 50.4 میلیون دستگاه آیفون در سه ماهه سوم، صندلی دومین سازنده بزرگ تلفن هوشمند دنیا را پس گرفت.

اپل دومین سازنده بزرگ تلفن همراه در دنیا شد

عرضه جدیدترین مدل آیفون به اپل یاری کرد بیش از 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بهبود پیدا کند با این همه اختلال در تامین قطعات، فروش این شرکت را محدود کرد. تیم کوک، مدیرعامل اپل در کنفرانس اعلام درآمدهای سه ماهه، برآورد کرد این شرکت از محدود شدن عرضه قطعات در سه ماهه جاری بیش از شش میلیارد دلار ضرر خواهد نمود زیرا مصرف کنندگانی که اکنون برای خرید آیفون سفارش می دهند باید تا اواخر نوامبر یا حتی دسامبر برای دریافت گوشی خود منتظر بمانند.

شرکت سامسونگ الکترونیکس همچنان بزرگترین سازنده تلفن هوشمند دنیا ماند اما فروش این شرکت تحت تاثیر محدودیتهای مشابه و تصمیم سامسونگ برای عدم عرضه گوشی گلکسی نوت در مدت مذکور، 14 درصد کاهش یافت و به 69 میلیون دستگاه رسید.

این غول کره ای که نیمه رساناهای خود و بعلاوه نیمه رساناهای شرکتهایی مانند انویدیا را فراوری می نماید، خاطرنشان کرد انتظار دارد کمبود تراشه تا انتها سال 2022 ادامه پیدا کند و حاضر نشد درباره درآمدها و سرمایه گذاریهای آینده پیش بینی کند. سامسونگ خاطرنشان کرد انتظار دارد فروش تلفن هوشمند در سه ماهه چهارم سال جاری کاهش پیدا کند و احتمالا اپل سال 2021 را به عنوان سازنده تلفن هوشمند شماره یک دنیا به انتها می برد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، یکی از تغییرات استراتژیک کلیدی سامسونگ در این دوره، عرضه مدلهای تاشو به عنوان معرفی گوشیهای آخر تابستان و کامل کردن مدلهای گلکسی بوده که هر ساله چند میلیون دلار فروش داشته است. واکنش بازار قوی بوده و سامسونگ سرمایه گذاری در خط فراوری نمایشگر انعطاف پذیر خود را افزایش داده اما غیبت نوت ممکن است روی شمار دستگاههایی که این شرکت فروخته، تاثیر گذاشته باشد. با این حال مدلهای گران قیمت گلکسی زد فولد و زد فلیپ که حداکثر 1800 دلار قیمت دارند، میانگین قیمت فروش این شرکت را به فروش اپل نزدیکتر خواهند کرد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2169

به "اپل دومین سازنده بزرگ تلفن همراه در دنیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل دومین سازنده بزرگ تلفن همراه در دنیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید