عملکرد سه ماهه دولت رئیسی؛ از سفرهای استانی تا کاهش رشد نقدینگی

به گزارش بیباپ، تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه مجلس درباره مهار گرانی به وسیله دولت گفت دولت قبل انبار باروت منفجر نموده است، باید کوشش کرد خاموش گردد؛ دولت قبل سیل تورم به راه انداخته و جلوی سیل را یک شبه نمی توان گرفت.

عملکرد سه ماهه دولت رئیسی؛ از سفرهای استانی تا کاهش رشد نقدینگی

علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با پانا درخصوص عملکرد 3 ماهه نخست دولت سیدابراهیم رئیسی، گفت: هنوز برای قضاوت و ارزیابی زود است، به این خاطر که هنوز انتصابات دولت کامل نشده و معمولا در ابتدای هر دولتی تا شش ماه، عملکرد در لایه های میانی، همان عملکرد دولت قبل است؛ به همین علت برای قضاوت کردن زود است.

وی ادامه داد: اما دولت در پاره ای از موارد پیروز بود مانند واکسیناسیون، که دولت این را انجام داد یا سفرهای استانی و اینکه دولت در اتاق خود ننشسته و به میان مردم آمده است. اینکه معاون اول خودش شخصاً بیاید در بازار، این ها سال ها نبوده است. این که روز آدینه به جای توچال به استان ها بروند و با اقشار نیازمند و محروم بنشیند اتفاق خوبی است.

سلیمی در ادامه اعلام کرد: بعضی این کارها را قضاوت می نمایند که این کار درست است یا خیر؟، این مقایسه و قضاوت اشتباه است. مثلا اگر یک جایی در امنیت پیروز بود، باید بپرسیم نقش این در اقتصاد چیست؟ هر کاری را باید در جای خودش قضاوت و آنالیز کرد. شرایط مالی نتیجه اقدامات مالی است. نباید کارها را به هم گره بزنیم، بحث مردم داری و رضایت مردم را جلب کردن هم کار مهمی است.

نماینده محلات بعلاوه گفت: در حوزه مسائل مالی شما می دانید که دولت قبل انبار باروت را منفجر نموده است، آیا یک لحظه بگوییم خاموش شو! خاموش می گردد؟ باید کوشش کرد. در بحث نقدینگی، 4 هزار میلیارد تومان نقدینگی در دولت قبل ایجاد شده است، معنای این تورم است یعنی سیل تورم! و جلوی سیل را یک شبه نمی توان گرفت.

وی اضافه کرد: یکی از کارهای خوبی که دولت انجام داده کاهش رشد نقدینگی است که این اتفاق، طی شش ماه آینده سرعت رشد تورم و گرانی را کندتر خواهد نمود.

سلیمی در سرانجام توضیح داد: یک جریانی راه افتاده که می خواهد بگوید دولت رئیسی از الان شکست خورده است، در حالی که چنین نیست، دولت تا به امروز عملنمودهای مثبتی هم داشته و ان شاءالله بیشتر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 11 دی 1400 بروزرسانی: 11 دی 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2209

به "عملکرد سه ماهه دولت رئیسی؛ از سفرهای استانی تا کاهش رشد نقدینگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملکرد سه ماهه دولت رئیسی؛ از سفرهای استانی تا کاهش رشد نقدینگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید