زیباترین سقف شیبدار با متریال شینگل

به گزارش بیباپ، چرا از شینگل برای سقف شیبدار استفاده کنیم؟

شینگل از محبوب ترین پوشش های سقف شیبدار است که با تغییر آب و هوا سازگاری بالایی داشته و موجب انعکاس نور خورشید خواهد شد به اضافه این محصول در برابر ضربه بسیار مقاومت بالایی دارد و میتواند به راحتی انعطاف پذیر بوده و در بخش هایی از سقف که احتیاج به قوس دارد استفاده گردد.

زیباترین سقف شیبدار با متریال شینگل

این پوشش سبک است و قیمت بسیار خوبی به نسبت کیفیت ویژه خود دارد چنانچه در پی یک محصول برای سقف های شیبدار هستید که مقاوم بوده و در عین حال کاربردی نیز باشد سقف شینگل برترین گزینه است.

شینگل از انواع پوشش های سقف شیبدار محسوب می گردد و در مقایسه با سایر مدل های پوشش کاملا ارزان تر می باشد. این پوشش به درستی و خوبی بر روی سازه ها و سقف هایی با شیب های زیاد و تند می نشیند و کارایی خوبی خواهد داشت. شینگل با انواع سقف ها در مدل ها و طرح های مختلف سازگاری داشته و در طیف وسیعی از طرح و رنگ در بازار موجود می باشد.

برش شینگل، چسباندن و یا جا به جایی این پوشش سقف شیبدار به طور بسیار ساده قابل اجرا است و نصبی راحت دارد که این مورد خود موجب کاهش هزینه های نصب شینگل خواهد شد.

شینگل پوششی است که برای لبه های سقف دیواره ها و دودکش احتیاجی به لوازم جانبی خاصی ندارد.

مقایسه سقف شینگل و فلزی

در هنگام اجرای سقف های شیبدار با در نظر گرفتن طراحی سازه های این سقف می توان از پوشش های گوناگونی بهره برد حال این پوشش ها میتوانند شینگل باشند و یا ورق های فلزی.

تفاوت این دو نوع پوشش بیشتر در هزینه و کارکرد آنان می باشد که در این مورد شینگل از هزینه پایین تری و نصبی آسان تر برخوردار است.

با این وجود میتوان گفت در اجرای سقف هر دو به یک روش اجرا میشوند با جزئیاتی خیلی کوچک که شاید در آن قسمت تفاوت هایی داشته باشند ولی برای اجرای هر دوی آنها احتیاج به نصب خرپا و زیرسازی و ساخت چهارچوب می باشد پس میتوان گفت در مقایسه پوشش های سقف شیبدار بخش خرپا سازی بین آنان مشترک است.

سقف های فلزی به نسبت نوع فلزی که در آنها به کار برده شده است به مقدار 40 تا 80 سال عمر مفید خواهند داشت حال آنکه شینگل پوششی تقریبا مادام العمر است بعلاوه گفتنی است پوشش های فلزی نیز مانند شینگل از ساختاری ویژه و مقاوم در برابر ضربه بهره می برند.

ولی دانستن این نکته که هزینه تمام شده شینگل و تک تایل کمتر و مالی تر از سقف شیبدار فلزی می باشد نیز خالی از لطف نیست.

آیا شینگل عایق دما می باشد و ضد نفوذ آب؟

شینگل پوششی مقاوم در برابر رطوبت هوا و محیط، تغییرات جوی، بارش برف و باران بسیار، طوفان های شدید می باشد. به ویژه این نوع پوشش در لایه های زیرین خود به علت استفاده از لایه بخاربند میتواند مانع نفوذ آب به درون سقف و سازه باشد. یعنی به عبارتی این پوشش به واسطه عایقی که در زیر آن نصب شده است در مقابل نفوذ رطوبت و آب پوششی مقاوم است.

مورد دیگر در این پوشش سقف شیبدار عایق حرارتی بودن آن است یعنی این پوشش در برابر انواع حرارت های محیطی مقاوم بوده و در فصول گرم سال از گرم شدن محیط جلوگیری می نماید و برعکس در فصول سرد سال از ورود سرما به داخل سازه جلوگیری خواهد نمود.

شینگل آسفالتی چیست و چه فرقی بین شینگل آسفالتی و شینگل وجود دارد؟

شینگل آسفالتی در بین تمامی انواع شینگل های دیگر در ایران به وفور یافت می گردد و فراوری آن در داخل کشور است که خود این موضوع بر مزیت های این نوع از شینگل محسوب خواهد شد، شینگل آسفالتی یک انتخاب خوب برای سقف های شیبدار است که بسیار محبوب بوده و بادوام و ارزان است.

بعلاوه سقف شینگل آسفالتی جز با کیفیت ترین شینگل های سقف شیبدار می باشد و کاربرد بسیاری دارد که از مهمترین دلایل استفاده از آن بهره وری در سقف های شیبدار منازل است که، محافظت از سازه در برابر باران و آب را بر عهده خواهد داشت.

سقف شینگل آسفالتی ، در طرح ها و انواع مختلفی موجود می باشد و تمام سلیقه ها را پوشش خواهد داد، بعلاوه شینگل آسفالتی جهت پوشش دهی سقف شیبدار رایج ترین نوع پوشش است و این شینگل به علت نصب راحت علاوه بر هزینه کم و به صرفه بودن برترین و کارآمد ترین پوشش برای سقف شیبدار محسوب می گردد.

منبع: اتاق
انتشار: 21 فروردین 1402 بروزرسانی: 21 فروردین 1402 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2529

به "زیباترین سقف شیبدار با متریال شینگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین سقف شیبدار با متریال شینگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید