چرا باید ساعت مچی را همراه با گارانتی معتبر خریداری کنید؟

به گزارش بیباپ، شناسنامه و گارانتی معتبر کالا کیفیت محصول خریداری شده را تضمین می کند. ساعت مچی هم از جمله آیتم هایی است که باید حتما در هنگام خرید آن به گارانتی و خدمات پس از فروش آن دقت کنید. امروزه بازار ساعت های مچی پر است از ساعت های فیک و تقلبی که تشخیص اصل بودن آن ها سخت است؛ علاوه بر این فروشگاه های زیادی هم وجود دارند که ساعت اصل می فروشند اما ضمانت نامه و گارانتی معتبری برای ساعت مچی ارائه نمی کنند. در این مقاله قصد داریم انواع گارانتی ساعت مچی را برایتان معرفی کنیم و لزوم دریافت گارانتی معتبر را شرح دهیم؛ با ما در مجله خبرنگاران همراه باشید.

چرا باید ساعت مچی را همراه با گارانتی معتبر خریداری کنید؟

منظور از گارانتی چیست؟

از دیرباز در تمامی صنایع همیشه تضمین کیفیت یکی از شاخص های اصلی در انتخاب کالا بوده است. از گذشته رسم بازار چنین بوده که فروشندگان و تولیدکنندگان خریداران را برای خرید اجناس و کالاهایشان متقاعد می کردند و کارایی و ویژگی های محصول شان را ارائه می دادند. احتمالا این ضرب المثل قدیمی ایرانی را شنیده باشید که می گوید هیچ بقالی ترش بودن ماست اش را قبول ندارد. اما چطور می توان صحت حرف های تولید کننده و فروشنده را در خصوص یک کالا تایید کرد؟ راه حل این مشکل را جیمز آلن پارک در سال 1786 میلادی ارائه کرد و امروزه در سراسر جهان از این راه حل سود می برند: تضمین اجناس تجار که امروزه تحت عنوان گارانتی از آن یاد می شود.

چنانچه فروشنده در خرید ساعت کیفیت و کارایی ساعت را گارانتی کند او در برابر همه تعهداتش مسؤول خواهد بود. بر اساس ضمانت نامه یا کارت گارانتی فروشنده متعهد می شود که ساعت مچی مورد نظر شما چه از لحاظ ظاهری و چه از نظر فنی کامل و بی نقص است. در نتیجه اگر ساعت شما کارایی لازم را نداشت و یا عیب پیدا کرد می توانید ساعت را برگردانید، پول خود را پس بگیرید و یا آن را با یک ساعت سالم عوض کنید.

چرا گارانتی ساعت مچی اهمیت زیادی دارد؟

گارانتی نه تنها یک امکان مهم و حیاتی برای تضمین محصول است بلکه به هر دو طرف، فروشنده و خریدار، برای یک خرید مطمئن اطمینان خاطر خواهد داد و بر سلامت و درستی خرید را تایید خواهد کرد. برخی از فروشگاه ها، علاوه بر ضمانت نامه های اصلی کالا، گارانتی های دیگری نیز در نظر می گیرند.

زمانی که بر روی خرید یک ساعت معتبر سرمایه گذاری می کنید قصدتان این است که تا سال ها بتوانید از ساعت تان استفاده کنید؛ از همین رو تولیدکننده باید حتما کیفیت ساعت تولیدی اش را تضمین کند و متعهد شود در صورت خرابی یا نقص ساعت خسارت شما را پوشش خواهد داد.

چرا گارانتی فقط باید از طریق فروشندگان مجاز و معتبر برند ارائه شود؟

هر گارانتی مورد قبول نیست. فرض کنید که شما از یک فروشگاه غیرمعتبر یک ساعت سیکو خریداری کرده اید و فروشگاه مورد نظر جزو سرویس دهندگان مجاز برند سیکو محسوب نمی شود. در این صورت زمانی که در طول دوره گارانتی ساعت تان به تعمیر احتیاج پیدا کند، تعمیرکننده مورد نظر ممکن است نتواند قطعات اصل را جایگزین قطعات معیوب کند و حال اگر دوباره ساعت تان به تعمیر احتیاج داشته باشد دیگر حتی تعمیرگاه های مجاز هم نمی توانند به شما خدمات ارائه کنند؛ چرا که طبق مفاد گارانتی ساعت شما باز شده و قطعات غیر اصل در آن قرار گرفته اند. در این صورت کنندگی های برند مورد نظر نه تنها به شما سرویسی ارائه نمی کنند بلکه گارانتی محصولی که خریداری کرده اید باطل می شود.

بنابراین همیشه این نکته را به خاطر داشته باشید که سرویس نامناسب می تواند حتی ساعت را بی ارزش کند. جالب است بدانید برخی از شرکت های ساعت سازی، ساعت مچی را به شکلی مهر و موم می کنند که ساعت ساز غیر مجاز حتی ابزار باز کردن آن را ندارد.

  • 8 برند پرفروش ساعت مچی در جهان (و راهنمای تشخیص ساعت اصل از تقلبی)

انواع گارانتی ساعت مچی

برخی از برندها و تولیدکنندگان در برگه گارانتی تعهداتشان را نسبت به خریدار شرح و تفصیل می دهند. به این نوع گارانتی، گارانتی تصریحی و به آن برگه کاغذ یا دفترچه کاغذ وارنتی گفته می شود. در این کاغذ یا دفترچه که در واقع سند ضمانت یا وارنتی محصول است کمپانی سازنده تضمین می کند که ساعت کیفیت خوبی دارد و فاقد هر گونه عیب و نقص است و اگر ساعت در بازه زمانی معین (مثلا هفت روز، یک ماه، یا یک سال) از کار افتاد و یا عیب و نقص پیدا کرد آن را به رایگان تعمیر و یا تعویض خواهند کرد.

مدت ارائه خدمات گارانتی می تواند 6ماهه، 1 سال ،2 سال یا مادام العمر متغیر باشد؛ گارانتی مادام العمر نوعی گارانتی مطابق با طول عمر استفاده محصول است که در اختیار مشتری قرار می گیرد. در این گارانتی فروشنده، به شما ضمانت می دهد که تا وقتی ساعت مچی در دست شماست و از آن استفاده می کنید مسئولیت خرابی و یا عدم کارایی آن را بر عهده می گیرد. اما کافی است که مالکیت ساعت مچی به کسی دیگر واگذار شود، در این صورت ساعت مچی از گارانتی می افتد و دیگر مسئولیتی بر دوش فروشنده نخواهد بود.

این که مدت زمان گارانتی ساعت مچی چه مدت باشد و اینکه ساعت مچی خریداری شده ، شامل چه موارد گارانتی از جمله (شیشه، رنگ بدنه، موتور، ضد آب و…) باشد، به برند و نوع ساعتی که خریده اید و شرکت گارانتی کننده بستگی دارد.

به طور کلی گارانتی ساعت مچی اغلب شامل، عدم کارکرد صحیح ساعت، خرابی تقویم در ساعت های مجهز به تقویم، عدم حرکت صحیح عقربه ها، خرابی کورنوگراف در ساعت های مجهز به کورنوگراف و سایر شرایط است. اگر یک قطعه از ساعت تحت پوشش گارانتی باشد و در تاریخ استفاده از ضمانت باشد، ساعت تعمیر یا تعویض می شود. در گارانتی تمامی ساعت ها یکسری شرایط و قوانین وجود دارد که شامل گارانتی نمی شود، مانند: باتری ساعت، جعبه و بند ساعت، آسیب ناشی از عدم مراقبت، تصادف، ساییدگی، خراش، آسیب ناشی از آب، مگر آنکه ساعت ویژگی مقاوم در برابر آب را داشته باشد و یا ضدضربه باشد. اگر ساعت شما به دلیل تصادف، سهل انگاری، سرویس غیر مجاز، و سایر عواملی که باعث آسیب به ساعت شود دچار مشکل شود، گارانتی فاقد اعتبار است. اما در صورتی که اشکال از کیفیت و کارکرد ساعت باشد، شرایط گارانتی معتبر است.

به طور مثال اگر ادعا شده که ساعت خریداری شده تان ضدآب و یا ضدضربه است، اگر در اثر افتادن ساعت در آب و یا ضربه ساعت تان آسیب دید گارانتی شامل محصول شما خواهد بود و در غیر این صورت اگر ساعت تان به خاطر افتادن در آب یا آسیب دیدگی و سایش و… در مدت گارانتی خراب شد، گارانتی شامل محصولی که خریداری کرده اید نمی شود و برای تعمیرش باید هزینه پرداخت کنید.

بررسی گارانتی چند نمونه از برندهای معتبر

  • شرکت تولید کننده ساعت سیکو (SEIKO)، در طول دوره ضمانت، خدمات تعمیر و تنظیم رایگان را در برابر هرگونه نقص را تضمین می کنند؛ البته به شرط آنکه ساعت طبق دستورالعمل استفاده شود. در گارانتی شرکت سیکو تعویض بند، مسائل به وجود آمده روی شیشه در اثر تصادف و غیره، خسارت ناشی از بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله، تعویض باتری و خسارت ناشی از تعمیر از طریق سرویس کاران غیر مجاز مشمول گارانتی ساعت مچی نمی شود و در این صورت برای تعمیر باید هزینه پرداخت کنید. گارانتی محصولات سیکو از طریق کننده انحصاری شرکت سیکو در ایران با نام شرکت توسعه کالای دماوند انجام می پذیرد.
  • کمپانی رولکس هم با گارانتی خود عملکرد مناسب ساعت مچی خود را برای مدت پنج سال از تاریخ خرید تضمین می کند. گارانتی رولکس فرسودگی طبیعی (به ویژه سایش دستبندها و تسمه های غیر فلزی)، گم کردن، سرقت یا آسیب دیدگی ناشی از سوءاستفاده را شامل نمی شود. تعویض اجزا با یا اضافه شدن قطعات یا لوازم جانبی تولید نشده از طریق رولکس، گارانتی را باطل می کند. گارانتی فقط در صورتی معتبر است که (1) ساعت را یک خرده فروش رسمی رولکس به فروش رسانده باشد، (2) کارت گارانتی در زمان خرید از طریق خرده فروش رسمی رولکس به طور کامل تکمیل شده است و (3) کارت گارانتی همراه با ساعت، یا به یک خرده فروش رسمی رولکس یا به یک مرکز خدمات رسمی رولکس ارائه شود. هر کاری که از طریق اشخاص ثالث انجام شود گارانتی را فاقد اعتبار خواهد کرد.
  • گارانتی محصولات کاسیو در ایران از طریق کننده انحصاری محصولات کاسیو در ایران با نام شرکت پارس آناهید رایان سیستم (گارانتی پوزیترون) انجام می پذیرد. برای این که بتوانید از شرایط گارانتی استفاده کنید باید بلافاصله پس از خرید و دریافت محصول، اطلاعات و معینات لازم را به سامانه پیامکی پوزیترون جهت برقراری گارانتی پیامک کنید. خسارت های ناشی از آتش سوزی یا حوادث طبیعی، تعمیر از طریق افراد و تعمیرگاه های غیر مجاز، فرسودگی و خسارات وارده به بدنه، بند، شیشه و باتری مشمول گارانتی نیستند.
  • همه چیز درباره ساعت های مچی محبوب برند کاسیو

و در آخر

برای اینکه بتوانید خریدتان را تضمین کنید و از گارانتی و ضمانت کیفیت ساعت انتخابی تان مطمئن شوید در هنگام خرید به موارد زیر دقت کنید:

  • قبل از خرید ساعت مچی اطلاعات تان را بیشتر کنید، اگر می خواهید یک ساعت ضدضربه و یا ضدآب بخرید در این مورد تحقیق کنید که اگر ساعت تان بر اثر ضربه و یا رطوبت خراب شد آیا این موارد جزو مفاد گارانتی ساعت هست یا خیر. همچنین در خصوص اجزای ساعت انتخابی تان اعم از موتور کوارتز، صفحه اسکلتون،کورنوگراف یا غیره… اطلاعات کسب کنید و ببینید کمپانی سازنده کدام اجزای ساعت را مشمول گارانتی می کند.
  • حتما از کنندگی های رسمی خرید کنید؛ همان طور که در مقاله به آن اشاره کردیم حتی اگر فروشنده خودش گارانتی محصول را به شما ارائه کند اما گارانتی از طریق کمپانی تایید نشود، در صورت تعمیر دیگر ساعت تان مشمول گارانتی برند نخواهد بود.
  • کارت گارانتی یا دفترچه گارانتی را که فروشنده دریافت کرده اید به هیچ عنوان گم نکنید و آن را در محل امنی نگهداری کنید.
  • سریال نامبر ساعت، جعبه ساعت و دفترچه گارانتی را در سایت اصلی برند چک کنید.
  • برخی از فروشگاه ها، علاوه بر ضمانت نامه های اصلی کالا، گارانتی های دیگری نیز در نظر می گیرند؛ به عنوان مثال اگر از یک معتبر خرید می کنید ضمانت اصل بودن کالا سبب می شود که در خصوص خریدتان مطمئن شده و در خصوص اعتبار گارانتی هم مطمئن تر شوید.

منابع: burrells, timberland

منبع: دیجی استایل
انتشار: 7 بهمن 1400 بروزرسانی: 7 بهمن 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2238

به "چرا باید ساعت مچی را همراه با گارانتی معتبر خریداری کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید ساعت مچی را همراه با گارانتی معتبر خریداری کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید