طرز تهیه هوموس با آموزش مرحله به مرحله

به گزارش بیباپ، هوموس یک پیش غذای مدیترانه ای - عربی هست که در خاورمیانه به ویژه لبنان بسیار معروف بوده و جزو پیش غذاهای اصلی شون به حساب میاد. هوموس حتی می تونه به عنوان یک وعده کامل غذایی در کنار سبزیجات به حساب بیاد و یک گزینه عالی برای افراد گیاه خوار محسوب میشه. هوموس به دلیل داشتن نخود، سرشار از فیبر هست، برای سیستم گوارشی بدن مفیده و علاوه بر اینکه بسیاری از نیازها و ویتامین های بدن رو تامین میکنه، در پیشگری از ابتلا به سرطان روده هم مفیده. مصرف هوموس برای کاهش وزن و جلوگیری از ابتلا به چاقی هم موثره. به خاطر فواید زیادی که هوموس داره بهتون توصیه میکنم یکبار اون رو درست کنید و مزش رو امتحان کنید.

طرز تهیه هوموس با آموزش مرحله به مرحله

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

مواد لازم برای تهیه هوموس

  • کنسرو نخود یا نخود پخته شده 2 پیمانه
  • ارده 3 قاشق سوپ خوری
  • روغن زیتون 3 قاشق سوپ خوری
  • آبلیمو تازه 1 و نیم قاشق سوپ خوری
  • سیر 1 حبه
  • نمک 1 قاشق چایی خوری
  • فلفل سیاه نصف قاشق چایی خوری

مراحل تهیه هوموس

راز تهیه یک هوموس خوشمزه اینه که نخودها به اندازه کافی پخته بشن. پس اگه از کنسرو نخود استفاده نمی کنید، حتما از 24 ساعت قبل نخودها رو خیس بدید، چندین بار آبش رو عوض کنید و بذارید کاملا بپزن و نرم بشن. بعد نخودهای پخته شده یا کنسرو نخود رو داخل آبکش بریزید.

نخود، ارده، روغن زیتون، لیموترش، سیر، نمک و فلفل رو داخل غذاساز یا مخلوط کن بریزید.

حالا غذاساز رو حداقل به مدت 5 دقیقه روشن کنید تا مواد هوموس کاملا مخلوط شده و یکدست بشن. با توجه به غذاساز یا مخلوط کنی که استفاده میکنید، مدت زمان آماده شدن هوموس می تونه متغیر باشه. در غذاساز رو بردارید و موادی رو که ممکنه مخلوط نشده باشن رو با قاشق با بقیه مواد مخلوط کنید و دوباره غذاساز رو روشن کنید تا نهایتا یک مخلوط کاملا یکدست و نرم داشته باشید.

حالا مقداری از هوموس آماده شده رو تست کنید و اگه احتیاج بود کمی نمک، فلفل و یا لیمو ترش به اون اضافه کنید و دوباره غذاساز رو روشن کنید.

هوموس آماده شده رو در ظرف مورد نظر برای سرو بریزید. این دستور تهیه ماده اصلی هوموس بود که می تونید اون رو امتحان کنید و برای دفعه های بعدی که بخواید درست کنید جهت تنوع و داشتن هوموس خوشمزه تر و متفاوت تر می تونید به اون انواع مختلف ادویه ها مثل پاپریکای دودی، انواع مختلف سبزی ها مثل گشنیز و جعفری خرد شده و یا انواع مغزهای تست شده یا زیتون هم اضافه کنید.

هوموس رو می تونید به عنوان پیش غذا یا شام سبک در کنار انواع سبزیجات خام یا نان پیتا یا چیبس نوش جان کنید. هوموس رو حداکثر می تونید به مدت یک هفته در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید.

منبع: مجله الکترونیک دونفره
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 12 آبان 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1345

به "طرز تهیه هوموس با آموزش مرحله به مرحله" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه هوموس با آموزش مرحله به مرحله" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه هوموس با آموزش مرحله به مرحله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید