طرز تهیه سوپ تره فرنگی قرمز (با رب) و سفید (فرانسوی)

به گزارش بیباپ، تره فرنگی سرشار از ویتامین است که مصری ها، یونانی ها و رومی های باستان از تره فرنگی به خاطر خواص دارویی اش استفاده می کردند. در میان مزایای فراوان آن، خوردن تره فرنگی در شب، سنتز مواد غذایی و هضم و همچنین خواب شبانه آرام و تازه را تسهیل خواهد کرد. اگر شما یکی از آن افرادی هستید که تصمیم به خوردن شام سبک برای اجتناب از اضافه وزن دارند، قطعاً این مورد بهترین گزینه شماست، خصوصا که به شکل سوپ باشد! در این مطلب طرز تهیه سوپ تره فرنگی به دو مدل مرسوم را خواهید آموخت.

طرز تهیه سوپ تره فرنگی قرمز (با رب) و سفید (فرانسوی)

در این مطلب می خوانید:

طرز تهیه سوپ تره فرنگی فرانسوی

طرز تهیه سوپ تره فرنگی با رب گوجه

طرز تهیه سوپ تره فرنگی فرانسوی

مواد لازم
سیب زمینی3 عدد متوسط
تره فرنگی4 بوته
هویج2 عدد
پیاز2 عدد متوسط
شیر1 لیوان
خامه صبحانه1 بسته
آب مرغ4 لیوان
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور تهیه سوپ تره فرنگی با سیب زمینی و شیر

  • ابتدا آب مرغ را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم. در ادامه سیب زمینی را به صورت ریز خرد می کنیم و با آب سرد به خوبی می شوییم تا نشاسته های روی بافت سیب زمینی از بین برود، سپس به آب مرغ اضافه می کنیم.
  • در ادامه هویج را پوست می گیریم و به صورت نگینی ریز خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سیب زمینی و هویج با حرارت ملایم بپزند. در ادامه تره فرنگی را به صورت ریز خرد می کنیم و داخل یک تابه مناسب می ریزیم.
  • پیازها را هم به صورت خلالی خرد می کنیم و به همراه روغن زیتون به تابه حاوی تره فرنگی اضافه می کنیم. تابه را روی حرارت قرار می دهیم و 10 دقیقه پیاز و تره فرنگی را به همراه کمی زردچوبه روی حرارت بسیار ملایم تفت می دهیم تا سبک شوند.
  • حالا مخلوط پیاز و تره فرنگی را به قابلمه سوپ اضافه می کنیم تا به همراه سیب زمینی و هویج بپزند. پس از اینکه تمام مواد سوپ به خوبی پختند نمک و فلفل سیاه سوپ را اندازه می کنیم و سوپ را به وسیله میکسر یا مخلوط کن به پوره تبدیل می کنیم.
  • حالا مجددا سوپ پوره شده را به قابلمه بر می گردانیم و شیر را به ان اضافه می کنیم و اجازه می دهیم شیر کمی بجوشد و سوپ به غلظت مورد نظرمان برسد، سپس سوپ را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم.
  • حالا خامه را در یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس یکی دو ملاقه از سوپ را به ان اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس به قابلمه سوپ اضافه می کنیم و هم می زنیم تا خامه به خوبی با سوپ یکدست شود.
  • حالا سوپ ما آماده است و می توانیم آنرا سرو کنیم. برای سرو سوپ هم آنرا داخل ظرف مورد نظرمان می ریزیم و چند تکه نان تست برشته داخل سوپ قرار می دهیم. برای تزیین سوپ هم از تره فرنگی و خامه می توانیم استفاده کنیم.

طرز تهیه سوپ تره فرنگی با رب گوجه

مواد لازم در طرز تهیه سوپ تره فرنگی قرمز
تره فرنگی 2 عدد
هویج متوسط2 عدد
رب گوجه فرنگی 1.5 قاشق غذا خوری
برنج 1 استکان سرخالی
روغن زیتون نصف استکان
فلفل سیاه، پاپریکا و نمکبه میزان لازم
آب جوش 7 لیوان

روش تهیه سوپ تره فرنگی بدون شیر

  • برای درست کردن سوپ تره فرنگی دو عدد تره فرنگی را تمیز کرده و شسته دو عدد هویج متوسط بدون پوست هر دو را ریز خرد کرده در یک قابلمه نصف استکان روغن زیتون ریخته تا گرم شود.
  • روی روغن هویج خرد شده را ریخته و یک دقیقه تفت می دهیم.
  • روی هویج تفت داده شده یک و نیم قاشق غذا خوری رب را ریخته و یک دقیقه رب و هویج را تفت داده و سپس تره فرنگی خرد شده را ریخته و گاها هم می زنیم.
  • یک دقیقه تفت می دهیم.
  • سپس روی سبزیجات 7 لیوان آب گرم ریخته هم زده و می گذاریم بجوشد.
  • وقتی جوشید یک استکان سرخالی برنج می ریزیم سپس نمک , پاپریکا و فلفل سیاه ریخته خوب هم می زنیم؛ تا وقتی سبزیجات پخته و برنج ها حجیم شود می پزیم.
  • اکنون با آب جوش غلظت سوپ را تنظیم کنید.
  • وقتی مواد پخت، سوپ را گرم سرو می کنیم.

سخن آخر

جالب است این نکته را بدانید که در هر 100 گرم تره فرنگی، 38 گرم آب, 1 گرم پروتئین و 2 گرم فیبر رژیمی وجود دارد. مواد مغذی کافی از جمله ویتامین A, ویتامین B6, ویتامین C و ویتامین K را به شما می دهد. همچنین مواد معدنی مانند آهن, کلسیم, منیزیم و منگنز را از تره فرنگی نیز دریافت می کنید. ترکیب این سبزی با غذایی که حاوی پروتئین و دیگر سبزیجات سبک است، به شما کمک می کند وزن خود را به روش سالمی کاهش دهید.

امیدواریم از این مطلب استفاده لازم را برده باشید. اگر به تهیه سوپ و یا آش علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم طرز تهیه 5 مدل سوپ ماه رمضان مقوی، انرژی زا و خوشمزه، طرز تهیه آش میوه که سرشار از ویتامین بوده و همچنین طرز تهیه آش رشته را نیز در انگیزه آموزش ببینید. همچنین فراموش نکنید نظرات و تجربیات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1353

به "طرز تهیه سوپ تره فرنگی قرمز (با رب) و سفید (فرانسوی)" امتیاز دهید

4 کاربر به "طرز تهیه سوپ تره فرنگی قرمز (با رب) و سفید (فرانسوی)" امتیاز داده اند | 4.8 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سوپ تره فرنگی قرمز (با رب) و سفید (فرانسوی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید