طرز تهیه نرگسی اسفناج؛ غذای سالم و مقوی به همراه نکات خوش طعم شدن

به گزارش بیباپ، نرگسی یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی است، که اصالت آن به منطقه ها شمالی کشور باز می گردد. نام گذاری نرگسی برای این غذا به خاطر این است که بعد از اینکه غذا آماده شد، شبیه گل نرگس می گردد. البته در برخی از منطقه ها کشور، نرگسی را گل در چمن می نامند. آماده سازی و پخت نرگسی بسیار ساده است و زمان کمی را می گیرد. نرگسی از تخم مرغ و اسفناج تشکیل می گردد و بسیار شبیه املت اسفناج است. اما در نرگسی افزودنی های دیگری مانند پیاز داغ، سیر و … مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه این مقاله ار قسمت آشپزی در مجله اینترنتی خبرنگاران شما را با طرز تهیه نرگسی به عنوان یک غذای سریع آشنا خواهیم کرد.

طرز تهیه نرگسی اسفناج؛ غذای سالم و مقوی به همراه نکات خوش طعم شدن

مواد لازم برای تهیه نرگسی

تخم مرغ4 عدد
اسفناج500 گرم
سیر3 حبه
پیاز2 عدد
روغن مایعبه مقدار لازم
نمک، زردچوبه و فلفلبه مقدار لازم

بیشتر بخوانید: برای شام چی بپزم؟؛ فهرست غذاهای ساده و سریع برای شام

دستور تهیه نرگسی :

در مرحله اول برای پختن نرگسی، اسفناج ها را تمیز کنید و بشویید. سپس اسفناج ها را بر روی تخته آشپزخانه قرار دهید و با یک چاقوی مناسب خرد کنید. دقت کنید که مقدار قطعات تقریبا یکسان باشند.

سپس یک قابلمه را برای پختن اسفناج انتخاب کنید. اسفناج های خرد شده را به داخل قابلمه بریزید و آن را بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم به مدت 15 دقیقه قرار دهید تا اسفناج ها به آرامی پخته گردد. دقت کنید که نیازی به افزودن آب به داخل قابلمه برای پختن اسفناج نیست.

هنگامی که اسفناج ها در حال پختن هستند، پیاز ها را پوست بگیرید و بشویید. سپس آن ها را بر روی تخته آشپزخانه به صورت خلالی خرد کنید. در ادامه یک تابه را که مقداری روغن مایع در آن ریخته اید را بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید و صبر کنید تا روغن داغ گردد. یعد از داغ شدن روغن پیاز ها را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا بافت پیاز ها نرم و سبک شوند.

در ادامه سیرها را پوست بگیرید. بشویید و سپس رنده کنید. و آن ها را به پیاز های داخل تابه اضافه کنید. مواد را با یکدیگر تفت دهید و صبر کنید تا سیرها نرم شوند.

بعد از اینکه پیازها طلایی و سیرها نرم شدند، مقداری زردچوبه به تابه اضافه کنید و خوب مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا یکدست شوند.

بعد از اینکه سیر و پیازها کاملا سرخ شدند. نوبت اضافه کردن اسفناج پخته شده به تابه می باشد. به این نکته دقت کنید که اسفناج ها را در هنگام اضافه کردن به تابه باید بدون آب باشند. بعد از اضافه کردن اسفناج به تابه، به مدت چند دقیقه مواد را با یکدیگر تفت دهید.

بعد از اینکه مواد را با یکدیگر تفت دادید، به آن ها مقداری نمک و فلفل اضافه کنید و مواد را بار دیگر هم بزنید. سپس در آخر کار تخم مرغ ها را بر روی اسفناج ها بشکنید و در قابلمه را بگذارید تا تخم مرغ ها بسته شوند. دقت داشته باشید که مقدار حرارت اجاق گاز باید کم باشد.

در نهایت بعد از آماده شدن نرگسی، آن را به همراه نان یا برنج و در کنار ماست ترجیحاً برای شام سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسفناج پلو مجلسی؛ نکات کلیدی در خوشمزه تر شدن آن

نکاتی در تهیه نرگسی :

  • بعد از شکستن تخم مرغ ها بر روی اسفناج ها می توانید آن ها را هم بزنید و یا به صورت عسلی بگذارید باقی بماند. این دو حالت به سلیقه شما بستگی دارد.
  • برای اینکه نرگسی شما خوشمزه تر گردد و ظاهر مجلسی به خود بگیرد، مقداری گردوی خرد شده را به غذا اضافه کنید.
  • هرچه پیازها را ریز تر و یکدست تر خرد کنید آن ها به خوبی سرخ خواهند شد و طعم نرگسی را به مراتب بهتر خواهد نمود.
  • برای اینکه نرگسی که شما آماده می کنید، طعم بهتری بدهد. می توانید از مقداری فلفل دلمه ای در تهیه آن بهره ببرید.
  • قبل از اضافه کردن تخم مرغ ها به تابه، می توانید اسفناج ها را به گوشه تابه انتقال دهید، تخم مرغ ها را در گوشه خالی تابه بشکنید.
  • استفاده از گوشت چرخ نموده در نرگسی مرسوم نمی باشد. اما می توانید برای خوشمزه تر شدن نرگسی مقداری گوشت چرخ نموده به آن اضافه کنید.
  • دستور تهیه نرگسی که به آموزش آن پرداختیم برای 4 نفر مناسب است. در صورت کم شدن یا زیاد شدن افراد، نسبت مواد اولیه را تغییر دهید.
منبع: اُکالا
انتشار: 6 دی 1400 بروزرسانی: 6 دی 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2203

به "طرز تهیه نرگسی اسفناج؛ غذای سالم و مقوی به همراه نکات خوش طعم شدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه نرگسی اسفناج؛ غذای سالم و مقوی به همراه نکات خوش طعم شدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید