طرز تهیه ترشی مخلوط سبزیجات روسی، خوشمزه و رنگارنگ

به گزارش بیباپ، ترشی مخلوط سبزیجات روسی، چاشنی لذیذی است که به سفره های ما تنوع و رنگ می بخشد. این ترشی با طعمی ترش و ملس و بافتی ترد و دلچسب، در کنار غذاهای مختلف، به خصوص غذاهای گوشتی، طعمی بی نظیر خلق می نماید. در این مقاله، طرز تهیه و رسپی کامل این ترشی خوشمزه را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه ترشی مخلوط سبزیجات روسی، خوشمزه و رنگارنگ

ترشی مخلوط سبزیجات روسی، چاشنی خوشمزه و رنگارنگی است که در کنار غذاهای مختلف، طعمی دلچسب به سفره شما می بخشد. این ترشی به علت پخت سبزیجات، طعمی ملایم تر و بافتی نرم تر نسبت به ترشی های سنتی ایرانی دارد و به سرعت آماده می گردد و به عنوان یک پیش غذا یا چاشنی در کنار غذاهای گوشتی و پلو، سرو می گردد. در این مقاله، طرز تهیه کامل و جامعی از این ترشی را به شما ارائه می دهیم.

طرز تهیه ترشی مخلوط سبزیجات روسی با دیگر ترشی ها خیلی فرق دارد. برای تهیه این ترشی سبزیجات را با روغن کمی تفت می دهید، سپس چاشنی را اضافه می کنید و در انتها، داخل شیشه ترشی را کنسرو می کنید. این ترشی به علت داشتن اندازه کمی سرکه، اصلا ترش نیست و طعم بسیار ملایم و خوشمزه ای دارد.

مواد لازم برای سبزیجات ترشی :

بادمجان 300 گرم
کدو سبز 300 گرم
پیاز 1 عدد
هویج 1 عدد
فلفل دلمه ای 150 گرم
گوجه فرنگی 150 گرم
سیر 2 حبه

چاشنی ها :

سرکه سفید 1-2 قاشق غذاخوری
آب 1-2 قاشق غذاخوری
نمک به اندازه لازم
روغن به اندازه لازم
فلفل سیاه 1/2 قاشق چایخوری
پودر فلفل قرمز 1/2 قاشق چایخوری

طرز تهیه ترشی مخلوط سبزیجات روسی :

برای تهیه ترشی مخلوط روسی ابتدا سبزیجات را بشویید و خشک کنید و آن ها را آماده کنید. بادمجان و کدو سبز را به صورت مکعب های کوچک خرد کنید. پیاز و هویج ها را به صورت نگینی خرد کنید. فلفل دلمه را به صورت نوارهای باریک و کوچک و گوجه فرنگی ها را نیز به صورت نگینی خرد کنید. سیرها را نیز به صورت ورقه ای برش دهید و همه را کنار بگذارید.

در این مرحله سبزیجات را تفت دهید. برای این کار در یک ماهیتابه بزرگ، روغن را روی حرارت میانه گرم کنید. سپس پیاز را اضافه کنید و به مدت 3 تا 5 دقیقه تفت دهید تا نرم و شفاف گردد.

هویج و فلفل دلمه ای را اضافه کنید و به مدت 2 تا 3 دقیقه دیگر تفت دهید.

بادمجان، کدو سبز و گوجه فرنگی را به همراه سیر به ماهیتابه اضافه کنید. به مدت 5 تا 7 دقیقه دیگر تفت دهید تا تمام سبزیجات نرم شوند.

نمک، فلفل سیاه، پودر فلفل قرمز و در صورت تمایل پودر زیره را اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید.

سرکه و آب و در صورت تمایل سبزی های مورد نظر را به ماهیتابه اضافه کنید. شعله را کم کنید و درب تابه را ببندید تا به مدت 10 تا 15 دقیقه بجوشانید تا ترشی جا بیفتد.

ترشی را از روی حرارت بردارید و اجازه بدهید خنک گردد.

ترشی را در ظرفی درب دار تمیز و خشک بریزید و درب آن را ببندید و در یخچال نگهداری کنید. این ترشی به علت پخته شدن رسیده و نرم است و می توانید آن ها را در همان لحظه میل کنید.

منبع: گردشبان
انتشار: 4 تیر 1403 بروزرسانی: 4 تیر 1403 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2613

به "طرز تهیه ترشی مخلوط سبزیجات روسی، خوشمزه و رنگارنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ترشی مخلوط سبزیجات روسی، خوشمزه و رنگارنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید