صندوق های سرمایه گذاری ETF چه مزایایی دارند؟

به گزارش بیباپ، به گزارش خبرنگاران، بهنام بهزادفر درباره پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری واسطه گری اقتصادی یکم که تا سرانجام اردیبهشت انجام می گردد، اظهارکرد: در راستای اجرای جز (2) بند (الف) تبصره (2) قانون بودجه سال 1399 کل کشور، پذیره نویسی واحدهای سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) واسطه گری اقتصادی یکم به منظور واگذاری باقی مانده سهام دولت در بانک های ملت، تجارت و صادرات ایران و بیمه های البرز و اتکایی امین صورت خواهد پذیرفت.

صندوق های سرمایه گذاری ETF چه مزایایی دارند؟

وی اضافه نمود: پذیره نویسی از روز یکشنبه 14 اردیبهشت ماه شروع شده و تا امروز، چهارشنبه 31 اردیبهشت ادامه خواهد داشت؛ پذیره نویسی برای هر فرد ایرانی که کد ملی داشته باشد، امکان پذیر است و محدودیت سنی برای متقاضیان وجود ندارد؛ در ضمنً داشتن حساب به ازای هر کد ملی الزامی نیست.

مدیر امور اعضای کانون کارگزاران بورس، ویژگی شاخص این واگذاری را بهره مندی همه ایرانیان از تخفیف 20 درصدی دانست و گفت: سقف سرمایه گذاری هر شخص حقیقی با هر کد ملی، دو میلیون تومان معین شده؛ ضمن اینکه پذیره نویسی واحدهای این صندوق برای اشخاص دارای کد معاملاتی (کد بورسی) به وسیله کارگزاری های بورس و سامانه های آنلاین معاملاتی و درگاه های غیرحضوری بانک های منتخب صورت می گیرد.

بهزادفر با تأکید بر اینکه داشتن کد بورسی برای پذیره نویسی الزامی نیست، ادامه داد: با این حال متقاضیان برای انجام معامله این واحدها که از 2 ماه به بعد از تخصیص امکان پذیر است، می توانند به تدریج طی ماه های آینده و در فرصت مناسب نسبت به ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کد بورسی مطابق رویه های شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه اقدام نمایند.

مزایای طرح

کارشناس بازار سرمایه اضافه نمود: این طرح برای دولت، مردم و بازار سرمایه مزایایی دارد. از جمله اینکه دولت می تواند بدون آنکه اقداماتش منجر به افزایش نرخ تورم گردد، تأمین اقتصادی داشته باشد.

وی بیان نمود: همچنین منابع حاصل از فروش این سهام در طرح ها و پروژه های عمرانی، توسعه، بازسازی و بهسازی در حوزه بهداشت و درمان، یاری به بخش مولد و محرک اقتصاد و … استفاده می گردد که می تواند منجر به رونق و حتی جهش فراوری ملی گردد.

مدیر امور اعضای کانون کارگزاران بورس توضیح داد: مزایای این عرضه عظیم برای بازار سرمایه را می توان تعمیق بازار و افزایش نقدشوندگی آن مطرح کرد که در نهایت موجب افزایش کارایی بازار سرمایه می گردد.

وی در مورد مزایای این طرح برای مردم گفت: مردم عملاً می توانند نقدینگی خود را به جهت درست و بازاری مولد راهنمایی نمایند و از مزایای این تخفیف نیز استفاده نمایند.

منبع: مهر

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1132

به "صندوق های سرمایه گذاری ETF چه مزایایی دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندوق های سرمایه گذاری ETF چه مزایایی دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید