سناتور روس: آمریکا به تنهایی در مقابل چین ضعیف و ناتوان است

به گزارش بیباپ، رئیس کمیته امور بین الملل سنای روسیه معتقد است، درخواست آمریکا برای ایجاد یک ائتلاف برای مقابله با چین، نشان دهنده ضعف سیاست واشنگتن است که همیشه از ابزارهای غیرقانونی برای رسیدن به اهدافش استفاده می نماید.

سناتور روس: آمریکا به تنهایی در مقابل چین ضعیف و ناتوان است

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، کنستانتین کاساچوف رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه در تفسیر سخنان اخیر مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت که درخواست ایالات متحده برای ایجاد ائتلافی به منظور مقابله با چین، نشان دهنده ضعف و ناتوانی رو به رشد سیاست های آمریکا است.

این سناتور دیدگاه خود را اینگونه تشریح کرد: ایجاد ائتلاف امروزه به روشی مورد علاقه آمریکایی ها تبدیل شده است، زمانی که آنها به توانایی خود در دستیابی به نتیجه مطلوب به تنهایی، اعتماد ندارند، اقدام به یافتن متحدینی برای خود می نمایند . چین یک قدرت مالی در حال توسعه است که منافع خاص خود را دارد و روی حرکت به سمت دست یابی به آنها متمرکز می گردد. محدود کردن چین توسط ابزارهای قانونی غیرممکن است - چرا که مقامات پکن تنها در چارچوب قوانین بین المللی عمل می نمایند. در چنین شرایطی، تنها یک راه برای واشنگتن باقی می ماند - آنها به وسیله متهم کردن چین به نقض قوانین بین المللی، امکاناتی را برای بازدارندگی چین با استفاده از ابزارهای غیرقانونی، و در وهله نخست تحریم های یکجانبه، برای خود فراهم می نمایند.

کاساچوف تأکید کرد که این دقیقاً همان چیزی است که در مقیاس بسیار گسترده و روزافزونی در سطح دنیا در حال اتفاق افتادن است و چنین برخوردی، عملاً ضعف فزاینده، عقب ماندگی و ناتوانی سیاست آمریکا را به خوبی نشان می دهد.

لازم به یادآوری است که مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با دومینیک راب همتای انگلیسی خود در لندن، اظهار داشت که ایالات متحده مایل است تا ائتلاف بین المللی بوجود آورد که برای مقابله با چین فعالیت کند.

پامپئو همچنین چین را به نقض مکرر قوانین حقوق بین المللی متهم کرد و به ویژه، به شرایط دریای چین جنوبی، تقابل چین و هند و همچنین نقشی که گویا چین در پدیدار شدن بیماری همه گیر ویروس کرونا دارد، اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1254

به "سناتور روس: آمریکا به تنهایی در مقابل چین ضعیف و ناتوان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناتور روس: آمریکا به تنهایی در مقابل چین ضعیف و ناتوان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید