تور یونان: سر دیوید آتنبرو برنده جایزه قهرمانی به خاطر یک عمر کوشش برای محافظت از زمین شد

به گزارش بیباپ، سر دیوید آتنبرو در 95 سالگی هنوز فعالانه از محیط زیست دفاع می نماید. این طبیعت شناس بریتانیایی عمر خود را صرف مطالعه طبیعت و آمیختن این دانش با دیدگاه منحصر به فرد خود به عنوان یک فعال رسانه ای نموده.

تور یونان: سر دیوید آتنبرو برنده جایزه قهرمانی به خاطر یک عمر کوشش برای محافظت از زمین شد

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

در سال های اخیر، هشدارهای او در خصوص ناپدید شدن زیست بوم ها و گونه های گرانبها به شدت افزایش یافته. در سال 2021، یک کشتی تحقیقاتی به نام RRS Sir David Attenborough به افتخار او راه اندازی شد. اما حالا ، آتنبرو افتخار بزرگ دیگری را دریافت نموده: جایزه قهرمانان مادام العمر زمین از برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEP).

بر اساس بیانیه مطبوعاتی UNEP، این جایزه بین المللی به علت تعهد او به تحقیق، مستندسازی و حمایت از حفاظت از طبیعت و احیای آن به آتنبورو اهدا شد.

این فیلمساز محبوب از 70 سال پیش آغاز به اشتراک عشق به طبیعت کرد و طبیعت را به میان توده های مردم برد. او از بدو پیدایش جنبش محیط زیستی شخصیت مهمی بود. سال جاری از چند جهت تاریخی است. سال جاری پنجاهمین سالگرد کنفرانس سازمان ملل متحد در سال 1972 در خصوص محیط زیست انسانی در استکهلم است.

آتنبرو به خاطر سریال 9 قسمتی محبوب Life و بعلاوه فیلم های تازه تری مانند سیاره سبز Green Planet و اقیانوس پلاستیکی شناخته شده است.

UNEP به طور خاص به دسترسی گسترده و توانایی های او برای تأثیرگذاری بر مردم به وسیله رسانه و فیلم اشاره نموده.

صدای او برای خیلی ها آشناست. علیرغم داشتن دانش ژرف، پیغام نهایی او یک پیغام ساده است: سیاره ما به احاد و مراقبت از جانب ما احتیاج دارد. دنیا باید متحد گردد. این مسائل به وسیله یک ملت قابل حل نیست - مهم نیست آن ملت چقدر بزرگ باشد. ما می دانیم مسائل چیست و می دانیم چگونه آن ها را حل کنیم. تنها چیزی که ما کم داریم، اقدام یکپارچه است.

او پس از دریافت جایزه گفت. موفقیت ما در پیشگیری از انقراض کامل نهنگ ها، نمونه ای از این است که چگونه بشر می تواند در اقدام جمعی مؤثر است.

آتنبرو در سخنرانی ها و فیلم های متعدد خود تأکید می نماید که هنوز فرصت برای نجات زمین وجود دارد. تنها چیزی که احتیاج داریم اراده برای انجام این کار است.

منبع: یک پزشک
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2342

به "تور یونان: سر دیوید آتنبرو برنده جایزه قهرمانی به خاطر یک عمر کوشش برای محافظت از زمین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان: سر دیوید آتنبرو برنده جایزه قهرمانی به خاطر یک عمر کوشش برای محافظت از زمین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید