شهر رویاهای اصفهان ، بزرگترین شهر بازی خاورمیانه

به گزارش بیباپ، شهر رویاها

شهر رویاها یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین پارک بازی خاورمیانه است که دارای 17 هزار هکتار مساحت و در ابتدای بزرگراه شرق اصفهان واقع شده است که دارای هفت بخش موضوعی مختلف در فضای باز و بسته است، در این مجموعه با توجه به ساختار معماری و جاذبه های متنوع شرایطی برای خانواده ها فراهم شده تا در هر گروه سنی و در شرایط آب و هوایی مختلف بتوانند لحظاتی بیاد ماندنی را تجربه نمایند. در ادامه مطلب همراه خبرنگاران باشید تا با شهر رویاها در اصفهان بیشتر آشنا شوید.

شهر رویاهای اصفهان ، بزرگترین شهر بازی خاورمیانه

مجموعه شهر رویاهای اصفهان با مشارکت شـرکت هایتکنولوژی چین به عنوان بزرگترین مرکز تفریحی و اقامتی کشور و درفضایی به مساحت 170000 متر مربع در شرق اصفهان اجرا شد. در این مجموعه با توجه به ساختار معماری و جاذبه های متنوع شرایطی برای خانواده ها فراهم می آید تا در هر رده سنی و در شرایط آب و هوایی مختلف بتوانند لحظاتی بیاد ماندنی را تجربه نمایند. این پارک بازی مدرن با 7 بخش موضوعی مختلف و مدرن و بیش از 90 جاذبه متنوع در فضاهای باز و بسته این قابلیت را دارد که 600 بازدید نماینده را همزمان سرگرم نماید.

در ابتدای ورود به شهر بازی شهر رویا ها با یک فضای باز که اطراف آن را کوه هایی فرا گرفته روبرو می شویم که نخستین بخشی که در این شهر بازی بیش از موارد دیگر توجه هر بیننده ای را به خود جلب می نماید، وجود ساختمانی به شکل دایناسور است که درون آن مبهم است و دوست دارید که هر چه زود تر به داخل این ساختمان بروید.

بخش روباز شهر رویاها

بخش روباز از یازده بازی مختلف برای بچه ها و بزرگسالان تشکیل شده است که شامل ترن هوایی بزرگ، ترن هوایی کوچک، رالی کودک، موتور فضایی، قورباغه، زنبور کوچولو، تاب چرخان، تاب چرخان بزرگ، کرم کوچولو، بازوی چرخان و کاروسل (وسیله ای مخصوص بچه ها که صندلی های آن شبیه به اسب طراحی شده است و با بالا و پایین شدن حول یک محور می چرخند) می گردد.

بخش سرپوشیده

این بخش نیز از پنج بخش مختلف تشکیل شده است که شامل سالن بازی های کامپیوتری، سالن جلوه های ویژه و سه بخش سفر به فضا، دنیای زیر آب و شهر واژگون می گردد که بازدیدنمایندگان با ورود به هر بخش وارد یک فضای سینمایی می شوند.

سالن بازی های کامپیوتری

این سالن در هشت بخش دارای 70 دستگاه برای انجام بازی های کامپیوتری در ژانرهای مختلف از جمله ورزشی، هیجانی، ماجراجویی، جنگی و سایر موارد است که ظرفیت آن ها در مجموع 100 نفر است.

سالن جلوه های ویژه

این سالن که در فضایی به مساحت آن 2218 متر مربع و با ظرفیت 600 نفر به شکل یک استودیو طراحی شده، دارای دو بخش پیش نمایش و نمایش اصلی است. نحوه استفاده از این سالن به این صورت است که ابتدا مخاطبان وارد اتاق پیش نمایش خواهند شد و از چند نفر خواسته می گردد تا برای خلق ترفندهای سینمایی به بازیگران یاری نمایند.

پس از ورود مخاطبان به بخش پیش نمایش، نمایش فیلم در بخش نمایش اصلی در سبک های مختلفی مانند مصری، غربی، قلعه های باستانی و شهرهای مدرن شروع می گردد و افراد داوطلب با استفاده از تکنیک های جلوه های ویژه مانند پرده سبز، تصاویر مصنوعی و سایر تکنیک ها، در صحنه های جنگی و هیجانی به ایفای نقش می پردازند. بهره گیری صحیح از جلوه های ویژه و ترکیب آن ها با صحنه های واقعی، باعث می گردد دیدنگران برای 30 دقیقه صحنه های فوق العاده جذابی را دیدن نمایند. ظرفیت سالن اصلی نمایش 300 نفر است.

سفر به فضا در شهر رویاها

این بخش از پنج کابین تشکیل شده که ظرفیت هر کدام از آن ها 20 نفر است. بازدیدنمایندگان با قرار گرفتن در هر یک از این کابین ها، سفر مجازی به فضا را تجربه می نمایند. کابین ها با حرکت خود به چپ، راست، بالا و پایین تجربه جالبی برای مسافران خود خلق می نمایند و حتی در حین حرکت خود با اجرام آسمانی نیز برخورد می نمایند. مدت زمان این سفر هیجان انگیز، 6 دقیقه و بیست ثانیه است.

دنیای زیر آب

ظرفیت این بخش در هر سانس یک ساعته 308 نفر است. در این بخش شما وارد دنیای شگفت انگیز زیر آب می شوید و با استفاده از فناوری سینمای چهار بعدی، افکت های آب و باد و افکت های حرکتی و بعلاوه دو ربات جالب (میگو و خرچنگ)، تجربه هیجان انگیزی از دنیای زیر آب در قالب یک فیلم سینمایی خواهید داد.

شهر واژگون

ظرفیت این بخش که هیجان انگیزترین بخش نمایشگاه است، در هر سانس 40 نفر است. در این بخش پنج واگن در خط و پنج واگن برای رزرو قرار گرفته است که ظرفیت هر یک از آن ها هشت نفر است. در این بخش وارد دنیای خطرناک دایناسورها می شوید و به نوعی با آن ها مبارزه می کنید. در این بخش واگن ها در یک فضای چهار بعدی حرکت می نماید و بازدیدنمایندگان در طول مسیر 19 افکت مختلف را تجربه می نمایند.

در بخشی دیگر از این مجموعه، 54 تفنگ آب پاش و چندین پمپ اتوماتیک آب در یک ساختمان دو طبقه نصب شده است و بازدیدنمایندگان می توانند در یک فضای شاد همراه با موسیقی، در یک مدت تعیین با هم بازی نمایند.

بعلاوه یک ترن هوایی معلق نیز در این مجموعه وجود دارد که با کابین هایی شبیه به واگن قطار، مانند یک قایق در رودخانه ای مواج و مسیر گردابی می چرخد و بالا و پایین می رود و بازدیدنمایندگان در آن هیجان را به معنای واقعی کلمه تجربه می نمایند. ضمناً یک ترن هوایی کوچک نیز در مجموعه وجود دارد که استفاده از آن هم خالی از لطف نیست.

آدرس مجموعه : بزرگراه کمربندی شرق اصفهان، پس از روشن دشت، نرسیده به دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان

امکانات رفاهی شهر رویاها

این شهربازی از امکاناتی نظیر کافی شاپ و رستوران برخوردار است و در کنار آن امکانات دیگری نظیر هتل چهار ستاره، سالن های ورزشی، رستوران گردان و استخر در فضایی به وسعت 50 هزار متر مربع ایجاد شده است.

هزینه استفاده از این مجموعه و ساعات کاری

بازدیدنمایندگان به دو روش می توانند هزینه استفاده از این مجموعه را بپردازند. در روش اول اندازه پرداختی به ازای هر فرد با قد بالای 140 سانتی تر، 40 هزار تومان و به ازای هر فرد با قد بین 110 تا 130 سانتی متر، 30 هزار تومان است. افراد می توانند در این روش از تمام بازی های مجموعه یک بار به صورت رایگان استفاده نمایند.

در روش دوم اندازه پرداختی به ازای هر نفر، 5000 تومان و 15000 تومان شارژ اصفهان کارت است و پس از ورود به مجموعه، هزینه هر بازی از کارت کسر می گردد. هزینه استفاده از هر بازی به طور میانه 2 تا 3 هزار تومان است.

ساعات کاری در فصل گرم 17 تا 24 (روزهای تعطیل از 8 تا 13:30 و از 17 تا 24) و در فصل سرد 9 تا 19 است (شنبه و یکشنبه ها تعطیل است) است.

تلفن تماس: 03195020960

منبع: تاپ تراول
انتشار: 21 مهر 1403 بروزرسانی: 21 مهر 1403 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2636

به "شهر رویاهای اصفهان ، بزرگترین شهر بازی خاورمیانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر رویاهای اصفهان ، بزرگترین شهر بازی خاورمیانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید