خبرنگاران انگاشته در یک قدمی شبکه نمایش خانگی

به گزارش بیباپ، تهران- خبرنگاران- فیلم سینمایی انگاشته، جدیدترین ساخته کریستوفر نولان، ماه آینده در شبکه نمایش خانگی توزیع می شود.

خبرنگاران انگاشته در یک قدمی شبکه نمایش خانگی

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی خبرنگاران از خبرگزاری آسوشیتدپرس، استودیو فیلمسازی برادران وارنر بیان نمود فیلم سینمایی انگاشته، آخرین ساخته کریستوفر نولان فیلمساز مطرح هالیوودی، از 15 دسامبر (25 آذر 99) به صورت دیجیتال با کیفیت بلوری، دی وی دی و 4k در شبکه نمایش خانگی توزیع می شود.

انگاشته تنها فیلم بزرگ هالیوودی بود که در دوره شیوع کرونا با هدف ارزیابی شرایط سینماها، روی پرده رفت. این فیلم در گیشه جهانی 350 میلیون دلار فروش کرد اما در تشویق مردم آمریکا به حضور در سالن های کرونازده سینما اقبال چندانی نداشت. با توجه به مقررات پذیرش محدود تماشاچی و تعطیلی سینماها در برخی از ایالت ها از جمله بازارهای سینمایی بزرگی چون نیویورک و لس آنجلس، انگاشته تا به امروز در گیشه آمریکا و کانادا تنها 53 میلیون و 800 هزار دلار فروش کرده است. این فیلم هفته گذشته در نهمین هفته از اکران خود در آمریکا، در یک هزار و 601 سانس تنها 885 هزار دلار فروش کرد.

نولان معتقد است میزان فروش فیلم جدیدش در شرایط کرونایی آنقدرها هم بد نیست. این در حالی است که به دنبال نمایش نه چندان پیروز انگاشته در گیشه داخلی و به راه افتادن سونامی کرونا در آمریکا و اروپا، کمپانی های بزرگ فیلمسازی فیلم های پرهزینه و موردانتظار خود را از فهرست اکران در سال 2020 خارج کردند.

نولان در گفت وگو با روزنامه لس آنجلس تایمز در این باره گفت: نگرانم استودیوهای فیلمسازی از اکران انگاشته نتیجه گیری های اشتباه کرده و به جای توجه به این که فیلم در کجا عملکرد خوبی داشته و می تواند آنها را به درآمد مورجهانزشان برساند، به این نگاه می کنند که انتظارات پیش از شیوع کرونا برآورده نشده و از آن به عنوان بهانه ای برای تحمیل تمام خسارت به سینماها استفاده کنند، به جای آن که وارد بازی شده و با وقف دادن خود با شرایط، کسب و کارمان را از نو بسازند.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین بیان نمود.

این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر بیش از 49 میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان یک میلیون و 240 هزار نفر جان باخته اند.

شیوع این ویروس موجب تعطیلی بسیاری فعالیت و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره ها، نمایشگاه ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت و کتابفروشی ها شد و تأثیرات منفی زیادی بر بازارهای جهانی و اقتصاد کشورها در بخش های گوناگون از جمله فرهنگ گذاشت.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1418

به "خبرنگاران انگاشته در یک قدمی شبکه نمایش خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انگاشته در یک قدمی شبکه نمایش خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید