با تعدادی از وسیع ترین مرکز خریدهای دنیا آشنا شوید

به گزارش بیباپ، وسیع ترین مرکز خریدهای جهان به مغازه های کوچک و عظیم ختم نمی شوند بلکه، می توان وسایل تفریحی و امکانات رفاهی دیگری را در آنان مشاهده کرد که صرفا برای آرامش و راحتی افراد تعبیه شده اند. از این رو، یکی از عوامل پیشرفت در هر منطقه ای را می توان همین مجموعه ها دانست که روز به روز در حال گسترش بوده و به آنها می توان بعنوان عامل رونق تجارت یک منطقه نگاه کرد. یکی از حسن هایی که می توان برای عظیمترین مراکز خرید جهان بیان نمود، آسانتر شدن خرید شماست. در واقع، شما با وارد شدن به یک محل وسیع می توانید هرچه را که دوست دارید، بخرید و احتیاج نداشته باشید از این سر شهر به آن سر شهر بروید. با ما در این مقاله جذاب و خواندنی همراه شوید تا شما را با تعدادی از عظیمترین مراکز خرید جهان آشنا کنیم.

با تعدادی از وسیع ترین مرکز خریدهای دنیا آشنا شوید

فهرست مطالب

سیام پاراگونبرجایا میدان تایمزجواهیر استانبولاس ام مگامالمرکز خرید وست ادمونتوندبی مالسنترال وردبازار فروش طلابازار بزرگ جنوب چین new south china mall

سیام پاراگون

کسانی که به سیام پاراگون برای خرید مراجعه می نمایند، می توانند این موارد را در آن ببینند: تعداد زیادی فروشگاه وسیع، رستورانهایی برای صرف غذا، سالنهای تئاتر، سالن کنسرت اپرا و گالری هنری مخصوص تایلند. اما، این تمامی جاذبه های این مورد از بزرگترین مراکز خرید دنیا نیست بلکه، در اینجا می توان یک آکواریوم زیبا را مشاهده نمود که با نام اقیانوس سیام شناخته می شود و افراد زیادی را برای بازدید به سمت خود می کشاند. در این مرکز می توانید از امکانات تفریحی بیشتری نیز بهره مند گشت؛ خدماتی چون سالنهای بولینگ یا مرکز کارائوکه که همگان آن را با نام خانه موسیقی می شناسند.

بیشتر بخوانیدمعرفی مراکز خرید بانکوک | راهنمای خرید در تایلند

برجایا میدان تایمز

برجایا میدان تایمز که از بزرگترین مراکز خرید دنیا بوده و به صورت برج بزرگ ساخته شده است، تنها یک مرکز خرید را شامل نمی شود. با ورود به منطقه قرارگیری این مجموعه می توانید دو برج را کنار هم مشاهده نمایید که یکی برای خرید و دیگری برای اقامت گردشگران هست. این برجهای در زمینی به وسعت 7000 متر مربع بنا شده که از دیدگاه وسیع و بزرگ بودن زیر بنا می توان آن را به عنوان پنجمین بنای بزرگ دنیا نیز بشمار آورد. اگر برای خرید به این مورد از وسیع ترین مرکز خریدهای دنیا وارد شده اید و قصد دارید در آن گشتی بزنید، می توانید از 1000 مغازه و فروشگاهی که در اینجاست، دیدن نمایید.

در کنار خرید جهت صرف غذا گزینه های زیادی را در اختیار دارید، چرا که تعداد رستورانهای این مرکز به 65 مورد می رسند. این همه امکانات در این مجموعه نیست و شما می توانید از سایر امکانات اینجا نیز بهره مند گشت. یکی از مواردی که می توان با ورود به آن و استفاده از آن نهایت لذت را برد، پارک آبی این مرکز با نام دنیای کیهانی هست. این پارک را می توانیم تحت عنوان وسیع ترین پارک آبی در آسیا به شما معرفی کنیم. به سینمای دو بعدی و سه بعدی imax سری بزنید و از اولین سینماها در این نوع دیدن نمایید. همچنین، می توانید برای مشاهده و استفاده از این سینما به طبقه دهم این مورد از بزرگترین مراکز خرید دنیا رفته و در آنجا ساعاتی خوش را تجربه کنید.

جواهیر استانبول

در جواهیر استانبول می توانید یک مرکز سرگرمی را در کنار خرید ببینید که تاریخ ساختش به 2005 باز میشود. شما می توانید با سر زدن به این مورد از بزرگترین مراکز خرید دنیا از 343 فروشگاهش دیدن نمایید. همچنین، می توانید برای استراحت یا صرف غذا به فست فود و رستورانهای این مرکز بروید. در اینجا شما انتخابهای متعددی خواهید داشت، چرا که 34 فست فود و 14 رستوران در این مرکز بنا شده که همگی در نوع خود بهترین امکانات را به گردشگران ارائه می دهند. در این مورد از وسیع ترین مرکز خریدهای دنیا همچنین یک سالن بزرگ تعبیه شده که برای انجام مراسم و جشنهای مهم است. برای تفریح هم جواهیر می تواند گزینه مناسبی باشد، چرا که در آن 12 سینما، سالن بولینگ و ترنهای هوایی وجود داشته که همگی در کنار سایر خدمات در اختیار مسافران و بازدیدنمایندگان قرار می گیرند.

بیشتر بخوانیدمراکز خرید استانبول و پاساژهای استانبول | پاساژگردی در ترکیه

اس ام مگامال

اس ام مگامال را در سال 1991 در متروی مانیل بنا نموده اند و به عنوان یک مرکز تجاری معتبر شناسایی می شود. طبق آماری که اعلام شد، در هر روز چیزی در حدود 800 هزار نفر به این مرکز تجاری سر می زنند و از مغازه هایش دیدن می نمایند یا از امکانات آن بهره می برند. باید بدانید که گنجانیش اصلی این مورد از بزرگترین مراکز خرید دنیا چیزی در حدود 4 میلیون نفر است که در نوع خود رقم بالایی بحساب می آید. در این مجموعه می توانید دو ساختمان را ببینید که یکی با نام a و دیگری با نام b شناخته می شود و هر کدام از آنها به منظور خاصی طراحی شده اند.

شما با ورود به ساختمان a می توانید از سینماها، غذا فروشی ها، اسباب بازی فروشی ها و همچنین سالن بولینگ استفاده نمایید و با گشت و گذار در ساختمان b می توانید از خرده فروشی هایی که در این قسمت قرار گرفته، دیدن نمایید. یکی از زیبایی های طراحی این مجموعه نحوه ارتباط این دو ساختمان هست. شما برای اینکه از یک ساختمان به دیگر بروید، می توانید از پلی عبور کنید که عامل متصل شدن آنهاست. با توجه به اینکه مجموعه مگا مال ساختار قدیمی دارد، سازندگان و مدیریتش دست به اقداماتی در جهت حفظ و گسترده تر کردنش نموده و در صورتیکه شما به اینجا مراجعه نمایید، می توانید آثار این تعمیرات را مشاهده کنید.

مرکز خرید وست ادمونتون

در ایالت آلبرتای کانادا برای خرید و لذت بردن از اوقات خود می توانید به مرکز خرید وست ادمونتون سری بزنید. این مرکز را در سالهای 1981 الی 2004 به عنوان یکی از بزرگترین مراکز خرید دنیا معرفی نموده اند و در عصر حاضر هم لقب بزرگ ترین مرکز تجاری آمریکا را بدنبال می کشد. شما می توانید در این مورد از بزرگترین مراکز خرید دنیا به بازدید از فروشگاه ها بپردازید که تعداد آنها چیزی در حدود 800 واحد هست. همچنین می توانید از امکانات خدماتی آن نیز بهره ببرید. ولی، این همه ماجرا نخواهد بود، چرا که یکی از بزرگ ترین پراکهای سرپوشیده در کل دنیا در وست ادمونتون قرار گرفته که در خود وسیع ترین پارک آبی و قصر یخی را هم جای داده است. این مورد از وسیع ترین مرکز خریدهای دنیا دارای 18 زمین گلف نه چندان بزرگ، سالن سینما و سالن بولینگ هست.

دبی مال

اگر بخواهیم درباره مساحت دبی مال صحبت کنیم، شاید رقم آن را نتوانید تصور کنید. پس، برای شما با مثال آن را روشن می کنیم. مساحت این مرکز 12 میلیون فوت هست یعنی چیزی در حدود مساحت 50 زمین فوتبال یا حتی بیشتر. از این رو، این مرکز را در لیست بزرگترین مراکز خرید دنیا جای داده اند. در دبی مال می توانید به مغازه های بسیاری که تعداد آنها به 1200 عدد می رسد، سر بزنید و نگران پیدا نشدن وسایل مورد احتیاج خود نباشید، چرا که می توانید در آنها هر چزی را بیابید.

یکی از مغازه هایی که ممکن است برای بیشتر مردم جذاب باشد، آبنبات فروشی است که در اینجا می توانید بزرگ ترین آن را بیابید. هنگام معرفی و نام بردن امکانات این مورد از وسیع ترین مرکز خریدهای دنیا نباید میدان بازی یخی آن را از یاد برد. مجموعه ای برای بازی سگا (dega)، هتل مجلل و 5 ستاره، 22 سینما، 120 عدد رستوران و کافه همگی از امکانات دبی مال بشمار می آیند.

بیشتر بخوانیددبی مال، مرکز خریدی شیک و مجلل در اماراتپاساژهای دبی | راهنمای خرید در سفر به دبی

سنترال ورد

تاریخ تاسیس این مرکز به چیزی در حدود 1990 باز می شود و می توان آن را به عنوان یکی از بزرگترین مراکز خرید دنیا بحساب آورد. اگر بخواهیم این مجموعه را با سیام پاراگون مقایسه کنیم، می توانیم عنوان کنیم که در رده پایین تری واقع شده و در رنج متوسط قرار می گیرد. این مرکز در سالهای اخیر آماج ناملایمتی هایی قرار گرفته است. در 19 ام می تعدادی از افرادی که با دولت مخالف و به نوعی دست به شورش زده بودند، به سمت این ساختمان حمله ور شده و آن را در آتش خشم و نفاق سوزاندند. خرابی های حاصل از این آتش سوزی اندکی ترمیم شده و هم اکنون با گردش در این مرکز خرید می توانید چیزی در حدود 80 درصد از مغازه های خرده فروشی آن را ببینید که دوباره شروع به کار نموده اند.

بازار فروش طلا

بازاری که می خواهیم به معرفی آن بپردازیم، بازار خرید و فروش طلا در چین بوده که چیزی در حدود 1.5 برابر همین بازار در آمریکاست. اگر بخواهیم به رکوردهایی که این مرکز به جای گذاشته است اشاره کنیم، می توانیم به سالهای 2004 الی 2005 بپردازیم که به عنوان یکی از بزرگترین مراکز خرید دنیا شناخته شد. این بازار دارای مشکلاتی است که اندکی خرید و فروش را تحت تاثیر قرار می دهد. یکی از این معضلات، عدم توانایی گردشگران و افراد خارجی در دسترسی به مرکز فروش طلا هست، چرا که این مرکز در مکانی در بیرون از حوزه شهری قرار گرفته است. مورد بعدی که باید به آن اشاره کرد، بالاتر بودن هزینه پرداختی برای وسایلی است که فروخته می شوند البته در مقایسه با خرید معمولی چینی ها.

بازار بزرگ جنوب چین new south china mall

محل قرار گیری این بازار در دونگوان (donngguan) بوده و از آن به عنوان وسیع ترین مرکز خرید دنیا یاد می نمایند. محلی که بازار جدید چین در آن ساخته شده، گوس لیزابل نام دارد و تاریخ تاسیس آن به سال 2005 باز می شود. اگر به این بازار سری بزنید، می توانید مشاهده کنید که با توجه به سال افتتاح آن هنوز هم 99 درصد از فروشگاه های این مجموعه خالی بوده و خرده فروشان اقدام به باز نمودن آن ننموده اند. از امکانات تفریحی که می توانید در اینجا مشاهده کنید، می توانیم به رولر اسکیت سرباز و همچنین سرپوشیده اشاره کنیم.

در کنار همه اینها، می توانید از فست فودهای زنجیره ای این مرکز استفاده نمایید که در قسمت ورودی این بازار و در ناحیه غربی واقع شده اند. نکته آخری که می توانیم به آن اشاره کنیم، نامی است که عموم مردم برای این بازار استفاده می نمایند و آن هم مرکز خرید اشباح است که اشاره به خالی بودن بخش اعظم مغازه هایش دارد.

منبع: همگردی
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1260

به "با تعدادی از وسیع ترین مرکز خریدهای دنیا آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تعدادی از وسیع ترین مرکز خریدهای دنیا آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید