زندگی در سیارات دیگر ممکن است اما به یک شرط

به گزارش بیباپ، تسنیم نوشت: نتایج یک مطالعه تأکید نموده است که نبود کربن در جو نشان دهنده امکان زندگی در سیاره ای دیگر است.

زندگی در سیارات دیگر ممکن است اما به یک شرط

دانشمندان موسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه بیرمنگام می گویند که برترین شانس ستاره شناسان برای یافتن آب مایع و حتی حیات در سیارات دیگر، جست و جوی عدم وجود یک ویژگی شیمیایی در جو آن هاست. دانشمندان می گویند که اگر زمین حاوی میزان بسیار کمتری دی اکسید کربن در جو خود در مقایسه با دیگر سیارات است، ممکن است نشانه ای از وجود آب مایع و شاید حیات در سطح آن سیاره باشد.

  • گنج 540 میلیارد دلاری از یک جای عجیب سر درآورد!/ عکس

در حالی که دانشمندان نشانه های دیگری از قابلیت سکونت را پیشنهاد نموده اند، میزان گیری این ویژگی ها با استفاده از تکنیک های کنونی اگر غیرممکن نباشد، چالش برانگیز است.

به گفته این تیم، این اثر تازه، دی اکسید کربن نسبتاً تخلیه شده، تنها نشانه قابل سکونت است که اکنون می توان آن را تشخیص داد.

جولیان دو ویت، استادیار دانشگاه در حوزه نجوم می گوید: هدف در علم سیارات فراخورشیدی جست و جوی دنیا ها و حیات قابل سکونت است؛ اما تمام ویژگی هایی که تا به امروز در خصوص آن ها صحبت شده خارج از دسترس رصدخانه های پیشرفته بوده اند.

ستاره شناسان تا به امروز بیش از 5200 دنیا خارج از منظومه شمسی را با استفاده از تلسکوپ های کنونی کشف نموده اند. اخترشناسان می توانند مستقیماً فاصله سیاره تا ستاره خود و زمان لازم برای تکمیل مدار آن را میزان گیری نمایند. این میزان گیری ها می توانند به دانشمندان یاری نمایند نتیجه بگیرند که آیا یک سیاره در محدوده منطقه قابل سکونت قرار گرفته است یا نه، اما هیچ راهی برای تأیید مستقیم این که آیا این سیاره واقعاً قابل سکونت است٬ وجود ندارد؛ به این معنی که آب مایع در سطح آن وجود دارد.

این تیم یک استراتژی برای کشف سیارات قابل سکونت با جست و جوی اثر دی اکسید کربن ایجاد کردند، چنین جست و جویی برای سیستم های فراسیاره ای برترین کارایی را دارد.

  • کیفیت این خودروی 35 ساله از چینی های مونتاژی بازار ایران بالاتر است! /عکس

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 11 دی 1402 بروزرسانی: 11 دی 1402 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2604

به "زندگی در سیارات دیگر ممکن است اما به یک شرط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی در سیارات دیگر ممکن است اما به یک شرط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید