نبرد مجذوب کننده 2 کراس اوور چینی در ایران ، عکس

به گزارش بیباپ، با ورود خودروهای نو چینی به بازار، رقابت چینی ها با یکدیگر بیشتر و مجذوب کننده تر می گردد.

نبرد مجذوب کننده 2 کراس اوور چینی در ایران ، عکس

مسعود عابدینی: یکی از رقابت هایی که قرار است در بازار اتفاق بیفتد،رقابت بین فونیکس تیگو 7 پرو و چانگان CS 55 پلاس است. هر دو خودرو در کلاس کراس اوور کامپکت قرار دارند و تقریبا مقدار یکسانی دارند.

تیگو 7 پرو در سال 2019 و چانگان CS 55 پلاس در سال 2017 معرفی شده و پس از اعمال تغییرات و فیس لیفت هایی به اینجا رسیده اند.

طراحی

تیگو 7 پرو طراحی بیرونی متمایزی نسبت به دیگر مدل های چری دارد و از نسل قبل خود هم فاصله نسبتا زیادی گرفته است. وقتی به طراحی نسل قبل نگاه می کنیم،با اِلِمان ها و عناصر کوچکی روبه روایم،در صورتی که در این نسل همه چیز کشیده و بزرگتر شده است. مصداق این موضوع هم چراغ های جلو و عقب است؛به خصوص اینکه چراغ عقب به هم متصل شده و شبیه به نمای عقب رنو کولئوس است.

عناصری که مربوط به زبان طراحی چری هستند،مثل جلوپنجره با طرح کهکشانی،در این خودرو دیده می شوند.

وقتی از نمای بغل به خودرو نگاه می کنیم،به این پی می بریم که از برجستگی ها و بیرون زدگی های نسل قبل بسیار کاسته و ساده شده است.

کابین خودرو هم تغییر محسوسی نسبت به نسل قبل داشته و از آن حالت گِردی که بود،به حالت مستطیلی و صاف و کشیده تبدیل شده است.

دو نمایشگر جدا از هم و بعلاوه نمایشگر تاچِ مخصوصِ تنظیمات کولر و نورپردازی داخلی،همگی خودرو را پر آپشن و تکنولوژیکی نشان می دهند.

اما طرف دیگر رقابت؛چانگان که سعی دارد طراحی تهاجمی خود را حفظ کند،در این خودرو هم توانسته این موضوع را به برترین شکل اجرا کند.مثل همواره چراغ های جلو باریک تر و در عین حال جلوپنجره بزرگتر طراحی شده است تا حس تهاجمیِ بیشتری به نمای جلویی تزریق گردد.قسمت پایینی سپر اسپرت و مجذوب نماینده طراحی شده است.

در نمای عقب چراغ ها جداگانه و به شکل رادیکالی طراحی شده و به گونه ای با طراحی نمای جلو هماهنگ است.

بال عقب که چراغ ترمز به شکل دوتایی روی آن قرار گرفته،به همراه دیفیوزر اسپرت،همگی در مجذوب نماینده تر شدن نمای عقب ایفای نقش می نمایند.

نمای عقب CS 55 پلاس مانند رقیب خود ساده و به دور از برجستگی است.

در کابین خودرو با طراحی خاصی روبرو هستیم که با زبان طراحی محصولات چانگان هماهنگ است.ارگونومی خاصی که در چیدمانِ عناصر کابین به کار رفته،ما را به یاد فناوری i-Cockpit پژو می اندازد.

فرمان کوچک و تماما دی-کات در کنار دو مانیتور بزرگ،بسیار خودنمایی می نمایند.

در بحث طراحی،به طور خلاصه باید گفت که طراحی تیگو 7 پرو،ساده و شیک و CS 55 پلاس،اسپرت و مجذوب نماینده است.

امکانات و آپشن

هر دو رقیب از لحاظ امکانات،دست پر به میدان آمده و حرف هایی برای گفتن دارند.

امکانات شاخص تیگو 7 پرو عبارتند از:صندوق عقب برقی،سنسور نور و باران،سنسور جلو و عقب،ورود بدون کلید،استارت دکمه ای،سقف پانوراما،نمایشگر لمسی 10.25 اینچی اطلاعات و تفریح،دوربین 360 درجه،تهویه مطبوع اتوماتیک،گرمکن صندلی های جلو،تنظیم برقی صندلی های جلو،6 ایربگ(راننده،سرنشین جلو،پرده ای،جانبی جلو)،کروز کنترل،ترمز دستی برقی،کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی و...

امکانات شاخص چانگان CS 55 پلاس عبارتند از:سنسور نور و باران،سنسور دنده عقب،قابلیت استارت با سوئیچ،ورود بدون کلید،استارت دکمه ای،سقف پانوراما،نمایشگر 10 اینچی اطلاعات و تفریح،سیستم صوتی پایونیر،فرمان صوتی،دوربین 360 درجه،وایرلس شارژر،تنظیم برقی صندلی های جلو،ترمز دستی برقی،6 ایربگ،کروز کنترل تطبیقی،ترمز اضطراری،هشدار برخورد از جلو،اتو هلد،کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی و...

مشخصات فنی

پیشرانه تیگو 7 پلاس، 1.5 لیتری 4 سیلندر است که 157 اسب بخار قدرت و 230 نیوتون متر گشتاور فراوری می نماید.

انتقال قدرت به وسیله گیربکس 9 سرعته CVT صورت می گیرد.

پیشرانه CS 55 پلاس، 1.5 لیتری توربو GDI و 4 سیلندر است که 185 اسب بخار قدرت و 300 نیوتون متر گشتاور فراوری می نماید.

گیربکس 7 سرعته دو کلاچه وظیفه انتقال قدرت را دارد.

از روی کاغذ،موتور چانگان قدرت بیشتری دارد و با خودرویی تند و تیز روبرو خواهیم بود.

قیمت

مدیران خودرو فونیکس تیگو 7 پرو را با قیمت 1 میلیارد و 250 میلیون تومانی عرضه می نماید.قیمت این خودرو در بازار آزاد نزدیک به 1 میلیارد و 600 میلیون تومان است.

قیمت یورویی چانگان CS 55 پلاس در بازه 20 تا 25 هزار یورو است که احتمالا قیمتی نزدیک به 1 میلیارد و 200 تا 1 میلیارد و 300 میلیون تومان داشته باشد. باید دید که سایپا دقیقا چه قیمتی را برای این خودرو معین می نماید.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 دی 1401 بروزرسانی: 8 دی 1401 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2483

به "نبرد مجذوب کننده 2 کراس اوور چینی در ایران ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبرد مجذوب کننده 2 کراس اوور چینی در ایران ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید