رئیس جمهور و مدیران 12 رسانه مهم چین به ایران می آیند

به گزارش بیباپ، سفیر چین در کشورمان با اشاره به برنامه های متعدد و متنوع حضور رییس جمهور چین در ایران از نشست مشترک مدیران و نمایندگان 12 رسانه مهم کشورش با نمایندگانی از رسانه های ایران اطلاع داد.

رئیس جمهور و مدیران 12 رسانه مهم چین به ایران می آیند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

یانگ سن، سفیر کشور چین در ایران به همراه های گانگ، رایزن فرهنگی مطبوعاتی این کشور پیش از ظهر امروز دوشنبه 21 دی ماه با حضور در ساختمان معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد دیدار و گفتگو کرد.

وی با اشاره به سابقه طولانی روابط میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین، همکاری های بین دو کشور را بسیار محبت آمیز و تاثیرگذار در منطقه و دنیا توصیف کرد و در ادامه به سفر قریب الوقوع رییس جمهور کشورش به ایران، اشاره نمود و از برنامه های متنوع این سفر اطلاع داد و گفت: با توجه به دیدگاه های مشترک دو کشور در خصوص مسائل مهم منطقه ای و بین المللی، این سفر می تواند نقطه عطفی در گسترش همکاری های مختلف بویژه همکاری های رسانه ای باشد.

سفیر کشور چین در ایران با بیان اینکه چین به استقلال و حاکمیت کشورهای مختلف اعتقاد دارد، تاکید نمود:

معتقدیم ملت ها باید خودشان برای سرنوشت و آینده کشورشان تصمیم گیری نمایند نه اینکه کشورهای دیگر تصمیماتی بر آنها تحمیل نمایند. بعضی کشورهای غربی به خصوص آمریکا از توسعه و پیشرفت کشورهایی چون ایران و چین شادمان نیستند و با استفاده از ابزارهای رسانه ای قصد دارند چهره ای متفاوت و منفی از این کشورها نشان دهند.

سفیر کشور چین در تهران با تاکید بر افزایش همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف تجاری و بازرگانی، بر تقویت همکاری رسانه ای و فرهنگی با هدف بیان واقعیات دو کشور در سطح منطقه و دنیا تاکید نمود.

یانگ سن همچنین با تقدیر از حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دفاتر رسانه ای چین در ایران، ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک، سطح همکاری های رسانه ای دو کشور گسترش یابد و در ادامه از برگزاری نشست مشترک فعالان رسانه ای دو کشور در حاشیه سفر رییس جمهور چین به ایران اطلاع داد و گفت:

جیانگ جانگو یو رییس نهاد اطلاع رسانی شورای دولتی چین به همراه نمایندگانی از 12 رسانه مهم چین به ایران می آیند تا ضمن دیدار و رایزنی با مدیران و فعالان رسانه ای در ایران به گفتگو در جهت تقویت روابط فرهنگی دو کشور بپردازند.

سفیر کشور چین در ایران امضای تفاهم نامه همکاری رسانه ای دو کشور و برپایی نمایشگاه عکس چین زیبا در کتابخانه ملی را از دیگر برنامه های فرهنگی در حاشیه سفر رییس جمهور چین به کشورمان بیان کرد.

بنابراین گزارش، حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار که صافی، مدیر کل رسانه های خارجی و معاونش نیز حضور داشتند، بر تقویت روابط رسانه ای دو کشور با توجه به مواضع مشترک در مسائل مختلف و پیشینه تمدنی و فرهنگی ایران و چین، تاکید نمود.

انتظامی، سفر قریب الوقوع رییس جمهور چین به ایران را منشاء توسعه روابط و همکاری های فرهنگی - رسانه ای دو کشور عنوان و توضیح داد که گسترش دیپلماسی رسانه ای برای ما اهمیت دارد چرا که در دنیا امروز، ملت ها می توانند نقش موثری بر توسعه روابط کشورها ایفا نمایند.

وی با اشاره به حضور و فعالیت دفاتر 5 رسانه کشور چین در ایران ابراز امیدواری کرد روابط رسانه ای میان رسانه های ایران و چین بیش از گذشته تقویت گردد تا بر گسترش آشنایی مردم دو کشور نسبت به هم و ارائه تصویری واقعی و درست از ایران و چین به دنیا، بیش از گذشته موثر باشد.

انتظامی توسعه همکاری های رسانه ای میان دو کشور را عاملی برای تقویت صنعت توریسم بیان کرد و از بعضی برنامه های اداره کل رسانه های خارجی برای بهره برداری بیشتر از رسانه های چینی اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: کجارو
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 483

به "رئیس جمهور و مدیران 12 رسانه مهم چین به ایران می آیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور و مدیران 12 رسانه مهم چین به ایران می آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید