در خصوص اتحاد هواپیمایی اسکای تیم چه می دانید؟

به گزارش بیباپ، معرفی اتحاد اسکای تیم | SkyTeam

اتحاد هواپیمایی اسکای تیم یکی از سه اتحاد هواپیمایی بزرگ دنیا به شمار می رود. این اتحاد در سال 2000 شکل گرفت و در کنار اتحاد استار الاینس و اتحاد وان ورلد به عنوان سه اتحاد اصلی و مهم صنعت هواپیمایی دنیا شناخته می شوند. در حال اتحاد اسکای تیم از 20 ایرلاین تشکیل شده است و مسافران را به بیش از 1000 مقصد در سرتاسر دنیا منتقل می نماید. در این مطلب خبرنگاران قصد داریم این اتحاد هواپیمایی مهم را به شما معرفی کنیم و در خصوص تاریخچه، جزئیات و اعضای آن با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

در خصوص اتحاد هواپیمایی اسکای تیم چه می دانید؟

تاریخچه اتحاد هواپیمایی اسکای تیم

اتحاد هواپیمایی اسکای تیم (SkyTeam) با مشارکت و همکاری ایرلاین های ایرفرانس، هواپیمایی کره و دلتا ایرلاینز در سال 2000 شکل گرفت. در سال 2004، شرکت های هواپیمایی معتبر مثل ایرلاین هلندی کی ال ام (KLM)، نورث وست ایرلاینز (Northwest Airlines) و کنتیننتال ایرلاینز (Continental Airlines) نیز به این اتحاد پیوستند. افزایش اعضای اسکای تیم ادامه پیدا کرد و در حال حاضر 20 شرکت هواپیمایی از 5 قاره جهان عضو این اتحاد هستند. از جمله اعضای کنونی این اتحاد می توان به چاینا ایرلاینز (China Airlines)، ایر اروپا (Air Europa)، چاینا ایرلاینز (China Airlines) و هواپیمایی کره اشاره نمود. دفتر مرکزی این اتحاد در فرودگاه اسخیپول آمستردام واقع شده است.

شبکه پروازی اسکای تیم

اتحاد اسکای تیم در حال حاضر شبکه پروازی بسیار گسترده ای دارد به 1074 مقصد در 177 کشور جهان پرواز مستقیم انجام می دهد. ناوگان هواپیمایی اسکای تیم از بیش از 4000 فروند هواپیما تشکیل شده است و روزانه حدود 17000 پرواز به وسیله ایرلاین های عضو این اتحاد انجام می گردد. اتحاد هواپیمایی اسکای تیم سالیانه 730 میلیون مسافر را جابجا می نماید و بیش از 600 سالن استراحت در فرودگاه های سرتاسر جهان در اختیار دارد.

استانداردهای اسکای تیم

اسکای تیم همچون دو اتحاد هواپیمایی دیگر (استار الاینس و وان ورلد) برای ارتقاء کیفیت و بهبود خدمات و امنیت پرواز شکل گرفت. این اتحاد استانداردها و مقررات سختیگرانه ای برای اعضای خود اعمال می نماید. برای اینکه ایرلاینی بتواند عضو اسکای تیم گردد باید از فرایند دقیق و پیچیده ای عبور کند. این ایرلاین می بایست واجد استانداردهای دقیق امنیتی، کیفیت، فناوری و خدمات مشتری باشد. در هر زمینه استانداردهای جداگانه ای وجود دارد و اعضای اتحاد هواپیمایی اسکای تیم ضروری است واجد تمام این ویژگی ها و استانداردها باشند. بیش از 100 استاندارد در زمینه های مختلف برای عضویت در اسکای تیم وجود دارد. دسترسی به سالن های استراحت فرودگاه و خدمات ویژه مسافران وفادار از جمله این خدمات هستند.

امکانات و تسهیلات رفاهی

شرکت های هواپیمایی عضو اتحاد اسکای تیم خدمات و برنامه های تسهیلاتی متنوعی را برای باشگاه مشتریان خود ارائه می نمایند. یکی از این برنامه، برنامه ویژه مسافران وفادار اسکای تیم است. اتحاد اسکای تیم دو سطح ویژه پریمیوم (Premium) برای مسافران خود ارائه می نماید: الیت (Elite) و الیت پلاس (Elite Plus). تمامی اعضای این اتحاد این سطوح ویژه را به رسمیت می شناسند.

مسافران الیت اسکای تیم از مزایای زیر بهره مند می شوند:

  • اولویت در فهرست انتظار
  • اولویت در سوار شدن به هواپیما
  • اولویت در چک-این فرودگاه
  • اولویت در انتخاب جایگاه

مسافران الیت پلاس، علاوه بر مزایای ذکر شده از مزایای بیشتری برخوردار خواهند بود:

  • اولویت در فهرست انتظار
  • اولویت در سوار شدن به هواپیما
  • اولویت در فرآیند چک-این
  • اولویت در انتخاب جایگاه
  • اندازه بار مجاز بیشتر
  • دسترسی به سالن استراحت فرودگاه
  • تقدم در رزرو بلیط هواپیما در دوره های شلوغ و پرتردد
  • تسریع در فرآیند امنیتی فرودگاه (در بعضی فرودگاه ها)

سالن های استراحت اسکای تیم

مسافران فرست کلاس، بیزنس کلاس و افرادی که عضو برنامه Elite Plus باشند می توانند از بیش از 600 سالن استراحت اتحاد اسکای تیم در سرتاسر جهان استفاده نمایند. در این سالن ها خدمات و تسهیلات رفاهی مناسبی وجود دارد و مسافران می توانند در چند ساعتی که در فرودگاه منتظر هستند در کمال آرامش استراحت نمایند.

مسافران فرست کلاس و بیزنس کلاس در فرودگاه مقصد می توانند از این سالن های استراحت استفاده نمایند. برای ورود به این سالن ها کافی است کارت پرواز فرست کلاس یا بیزنس کلاس خود را نشان دهید و وارد این سالن ها شوید. افرادی که عضو برنامه الیت پلاس باشند نیز صرف نظر از نوع کلاس پروازی می توانند در پروازهای بین المللی از سالن استراحت فرودگاه استفاده نمایند. این افراد می توانند یک نفر را به عنوان همراه نیز با خود به داخل سالن دعوت نمایند. این فرد می بایست مسافر یکی از ایرلاین های عضو اسکای تیم باشد و با نشان دادن کارت پرواز می توانید میهمانتان را با خود به داخل سالن ببرید.

امکانات این سالن ها بسیار متنوع است و در هر سالن خدمات رفاهی متفاوتی به مسافران ارائه می گردد. به طور مثال در سالن استراحت مشهور فرودگاه دبی، می توانید از خدماتی مثل اینترنت وای فای رایگان، اتاق تلویزیون، محوطه بازی بچه ها، امکان استحمام و دوش گرفتن، غذا و نوشیدنی و مجله و روزنامه بهره ببرید.

منبع: skyteam.com

منبع: الی گشت
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2330

به "در خصوص اتحاد هواپیمایی اسکای تیم چه می دانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در خصوص اتحاد هواپیمایی اسکای تیم چه می دانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید