درخشش فیلمساز قمی در جشنواره فیلم کوتاه سوریا اسپانیا

به گزارش بیباپ، فیلم کوتاه دابُر به کارگردانی سعید نجاتی پیروز به کسب جایزه در جشنواره بین المللی فیلم کوتاهسوریا اسپانیا شد.

درخشش فیلمساز قمی در جشنواره فیلم کوتاه سوریا اسپانیا

فیلم کوتاه دابر به کارگردانی سعید نجاتی از فیلمسازان جوان قم به تهیه کنندگی مشترک مهدیه غلامحسینی و امیر الوندی، محصول مشترک نجاتفیلم و پارادوکس پروداکشن ترکیه و پخش کنندگی درگاه فیلم ایران به مدیریت علی محمد اقبالدار در بیست وچهارمین دوره جشنواره بین المللی ورودی گویا Soria International Short Film Fest اسپانیا، نائل به کسب جایزه شد.

جشنواره Soria International Short Film Fest رویدادی بین المللی است که با قدمتی بالغ بر 24 سال، تحت حمایت آموزشگاه جوایز گویا در اسپانیا برگزار می گردد.

این جشنواره بین المللی با هدف ترویج، خلق و فراوری آثار کوتاه، که وسیله ای برای بیان سمعی و بصری، افزایش آگاهی و شناخت هنری، ابزاری ضروری و قدرتمند برای انتقال فرهنگ به حساب می آیند، به فعالیت می پردازد.

Goya Awards یا اسکار اسپانیایی یکی از معتبرترین جوایز سینمایی دنیا به شمار می رود که تحت نظارت آموزشگاه هنر های سینما و علوم اسپانیا به آثاری که تاثیرگذاری لازم را به وسیله هنر بر دنیا داشته، اهدا می گردد. تمامی آثار منتخب که در جشنواره های بین المللی ورودی گویا برگزیده می شوند شرایط حضور و رقابت برای کسب جایزه گویا را خواهند داشت.

از جمله جدیدترین افتخارات بین المللی این اثر به غیر از کسب جایزه در جشنواره بین المللی Soria اسپانیا، می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

Semifinalist

حضور در جشنواره بین المللی The Jeonju International Short Film Festival کره - 2022

نامزد در جشنواره بین المللی Ark Gate Interntional Film Festival کانادا - 2022

حضور در جشنواره بین المللی Kayche International Film and Video Festival مکزیک - 2022

حضور در جشنواره بین المللی International Road Movie Festival جمهوری چک - 2022

حضور در جشنواره بین المللی Dalmatia Film Festival کرواسی - 2022

حضور در جشنواره بین المللی Earls Court International Film Festival انگلستان - 2022

حضور در جشنواره بین المللی Uvaq International Film Festival مکزیک - 2022

سعید نجاتی، تهیه کننده، فیلمساز، داور بین المللی جشنواره های سینمایی و مدرس ایرانی از سال 1380 فعالیت حرفه ای خود را در انجمن سینمای جوان قم شروع نموده و تا به امروز در جشنواره های مختلف بین المللی و داخلی افتخارات بسیاری را کسب نموده است. از دیگر اثار او می توان به صراحی و باران آهسته می بارد اشاره نمود.

شایان به ذکر است فیلم کوتاه داستانی دابُر جایزه ویژه هیئت داوران از سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران و سیمرغ بلورین برترین فیلم کوتاه فجر را نیز کسب نموده است و در پانزده جشنواره دیگر حضور یافته و پنج جایزه دریافت نموده است.

خبرنگاران قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 آذر 1401 بروزرسانی: 4 آذر 1401 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2467

به "درخشش فیلمساز قمی در جشنواره فیلم کوتاه سوریا اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخشش فیلمساز قمی در جشنواره فیلم کوتاه سوریا اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید