خبرنگاران 460 کیلومتر از راه های سلسله و دلفان خاکی است

به گزارش بیباپ، خرم آباد - خبرنگاران - نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: 360 کیلومتر از راه های ارتباطی دلفان و 100 کیلومتر از راه های سلسله خاکی است.

خبرنگاران 460 کیلومتر از راه های سلسله و دلفان خاکی است

به گزارش خبرنگاران یحیی ابراهیمی شامگاه یکشنبه در جلسه آنالیز برطرف موانع زیرساختی شهرستان های سلسله و دلفان گفت: تنها هفت کیلومتر از چهار خطه 15 کیلومتری فیروزآباد - الشتر طی 10 سال گذشته اجرا شده است.

وی ادامه داد: پل کاکارضا سلسله نیز قرار بود شهریورماه سال جاری به بهره برداری برسد و اکنون 67 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که این پذیرفتنی نیست.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی خواهان توجه بیشتر به حوزه راهداری این2 شهرستان شد و اضافه نمود: نصب روشنایی و نیوجرسی در جهتهای ضروری و سهمیه قیر رایگان نیز محقق نشده است.

ابراهیمی اضافه نمود: در شهرستان های سلسله و دلفان یک کارخانه عظیم وجود ندارد و بسیاری از جوانان جویای کار این شهرها مجبور به مهاجرت می شوند.

وی با بیان اینکه لرستان سومین استان پرباران کشور با بیش از 60 درصد اراضی دیم است عنوان نمود: آب سد معشوره از رواناب های سلسله و دلفان تامین می گردد و این 2 شهرستان یک درصد تخصیص هم نداشتند که با پیگیری های اجرا شده، حق آنها مطالبه و محقق شد.

وی توضیح داد: شهرستان های سلسله و دلفان به نسبت زیرساخت ها، محرومیت بسیاری دارند و ریشه این توسعه نیافتگی در وهله اول خود ما هستیم چراکه مادامی برآیند فکری ما بر اساس طایفه گرایی و اهداف سیاسی باشد نتیجه ای حاصل نخواهد شد.

ابراهیمی ادامه داد: مسائل بسیاری در حوزه های مختلف لرستان وجود دارد که در شهرستان های سلسله و به ویژه دلفان مشهودتر است.

نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهم ترین مطالبه اصلی ما در لرستان پیگیری اعتبارات سیل 98 است اضافه نمود: بعضی از زیرساخت های تخریب شده از این حادثه تا به امروز بازسازی نشده است که باید ردیف خاصی در جدول بودجه هر سال برای تکمیل آنها داشته باشیم.

ابراهیمی ادامه داد: کوتاهترین جهت برای ریشه کنی بیکاری و شکوفایی اقتصاد، بخش کشاورزی است بنابراین تغییر الگوی کشت بر اساس میزان آب موجود به منظور افزایش بهره وری و کاهش بیکاری یکی از مهمترین سیاست هایی است که باید به آن توجه ویژه ای گردد.

سلسله با مرکز الشتر و دلفان با مرکز نورآباد و حدود 250 هزار نفر جمعیت 2 شهرستان لرستان هستند که یک حوزه انتخابیه محسوب می شوند.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1716

به "خبرنگاران 460 کیلومتر از راه های سلسله و دلفان خاکی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 460 کیلومتر از راه های سلسله و دلفان خاکی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید