خبرنگاران پروژه احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس در بندرعباس مجدد فعال می شود

به گزارش بیباپ، بندرعباس- خبرنگاران- استاندار هرمزگان از فعال شدن مجدد پروژه احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس و یادمان شهدای خلیج فارس در بندرعباس خبر داد.

خبرنگاران پروژه احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس در بندرعباس مجدد فعال می شود

فریدون همتی شامگاه پنجشنبه در دیدار با سردار احمد حق طلب رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: این طرح نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد و با پیگیری های ویژه، کمک و حمایت لازم برای تکمیل آن صورت می گیرد.

وی شرح داد: با توجه به نقش مهمی که هرمزگان در کنار آب های نیلگون خلیج فارس در دوران دفاع مقدس ایفا کرده و همچنین حضور رزمندگان این استان در جبهه های مختلف کشور و تقدیم شهدا، جانبازان و آزادگان بسیار از این استان، باید برای معرفی هرچه بیشتر آنها ، این مرکز فرهنگی احداث شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به آثار مثبت برگزاری کنگره ملی شهدای استان هرمزگان در سال گذشته، گفت: این کنگره آثار معنوی بسکمک برای استان به همراه داشت و در کنار آن، افزایش همدلی و همکاری در راستای انجام اقدامات بزرگ در هرمزگان از جمله مهمترین برکات این کنگره بود.

همتی در بخش دیگری از صحبتهای خود اقدامات ویژه دولت تدبیر و امید در هرمزگان را مورد اشاره قرار داد و اضافه نمود: در حال حاضر با حمایت های دولت ، پروژه های بسکمک مهمی در بخش های مختلف گردشگری، بهداشت و درمان، راهسازی، بنادر و دریانوردی، پالایشگاه و دیگر حوزه ها در دست اجرا است که تکمیل آنها نقش بسیار مهمی در اقتصاد مردم منطقه و کشور خواهد داشت.

ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس در بندرعباس که از 14 سال پیش آغاز شده ، برای مدتی به دلیل قرار دریافت در طرح حریم 60 متری دریا متوقف شده بود و در حال حاضر مسوولان تلاش بسکمک برای حل مشکل این مرکز و اختصاص زمین به آن در نقطه ای مناسبت تر دارند.

استان هرمزگان دارای هزار و 500 شهید دوران قبل و حین پیروزی انقلاب اسلامی، شهدای ترور، هشت سال دفاع مقدس، شهدای مکه، عتبات عالیات، مدافع حرم حضرت زینب(س)، خلیج فارس، ایرباس و مدافع وطن(مبارزه با قاچاق کالا ومواد مخدر) است.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 بهمن 1399 بروزرسانی: 19 بهمن 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1581

به "خبرنگاران پروژه احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس در بندرعباس مجدد فعال می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پروژه احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس در بندرعباس مجدد فعال می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید