خبرنگاران سالانه 840 هزار دست دندان مصنوعی در منطقه آزاد ماکو فراوری می گردد

به گزارش بیباپ، ارومیه- خبرنگاران- معاون مالی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت : واحد فراوریی بتا دنت مستقر در شهرک شماره یک صنعتی ماکو سالانه 840 هزار دست دندان مصنوعی و 38 تن پودر ساخت پروتز فراوری و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می نماید.

خبرنگاران سالانه 840 هزار دست دندان مصنوعی در منطقه آزاد ماکو فراوری می گردد

ابراهیم جلیلی روز یک شنبه در بازدید و آنالیز مشکل این واحد فراوریی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: این شرکت در سال 1382 با سرمایه گذاری 200 میلیارد ریال آغاز به فعالیت نموده است.

وی با بیان اینکه این واحد فراوریی 80 نفر اشتغال زایی داشته، اضافه نمود: محصولات این شرکت شامل موم دندانپزشکی، دندان مصنوعی، پلی متیل متاکریلات، وسایل قالب گیری، الاستو متر، بیو فیلم، پودرکاشت ناخن و مایع کاشت ناخن است.

معاون مالی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: محصولات این واحد فراوریی علاوه بر عرضه داخلی به کشورهای همسایه نظیر ترکیه، عراق، جمهوری آذربایجان و روسیه صادر می گردد.

وی افزود: این واحد فراوریی علاوه بر این محصولات، در زمان بحران کرونایی نسبت به ایجاد خط فراوری ماسک با استاندارد بالا کرد و 2 محصول ماسک پزشکی و غیر پزشکی را با اخذ مجوز های لازم فراوری نموده است.

جلیلی گفت: متاسفانه به دلیل فراوری بی رویه های ماسک های غیر مجاز و زیر زمینی در سطح کشور و فروش با قیمت های پایین تر، خط فراوری ماسک فعلا متوقف شده و فراوریات این واحد در انبار این واحد فراوریی دپو شده است. که این سازمان در کوشش برای بازاریابی محصولات است.

به گزارش خبرنگاران منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان است؛ این منطقه در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.

مساحت این منطقه حدود چهارهزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از 75 درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد عظیم دنیاست.

این منطقه در مجاورت ترکیه و جمهوری آذربایجان واقع شده است و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب 130 و 140کیلومتر است.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1711

به "خبرنگاران سالانه 840 هزار دست دندان مصنوعی در منطقه آزاد ماکو فراوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سالانه 840 هزار دست دندان مصنوعی در منطقه آزاد ماکو فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید