خبرنگاران اطلاع رسانی در خصوص کرونا تقویت شود

به گزارش بیباپ، تبریز- خبرنگاران- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی بر لزوم اطلاع رسانی کافی به مردم در خصوص ابعاد مختلف بیماری کرونا تاکید کرد.

خبرنگاران اطلاع رسانی در خصوص کرونا تقویت شود

محمد محمدپور روز چهارشنبه در چهاردهمین جلسه شورای اطلاع رسانی آذربایجان شرقی در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تاکید بر تقویت اطلاع رسانی ها در خصوص بیماری کرونا گفت: از دانشگاه علوم پزشکی استان می خواهیم محتوای بیشتری در اختیار رسانه ها و مطبوعات قرار دهند چرا که گاه، برخی رفتارهای مردم به دلیل عدم اطلاع رسانی کافی به آنان است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال، مکان هایی که بیماران کرونایی بیشتر در آنجا تردد داشته اند، باید شناسایی شده و آمار مرتبط با آن به سرعت به روز رسانی شود تا مردم بر اساس این اطلاعیه ها، از خطر تردد در این مناطق به خوبی آگاه شوند.

محمدپور همچنین بر لزوم برگزاری نشست هایی با حضور مسوولان و کارشناسان حوزه درمان و اصحاب رسانه و خبرنگاران استان تاکید کرده و آن را راهکاری برای اطلاع رسانی همه جانبه در خصوص این بیماری به مردم دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره ای به سامانه سامد به عنوان سامانه ارتباطی دولت و مردم گفت: این سامانه باید از طریق روابط عمومی دستگاه ها و رسانه های جمعی به مردم معرفی شود.

وی ادامه داد: از مدیران این سامانه می خواهیم، اطلاعاتی در خصوص مباحث پرتکرار مطرح شده توسط مردم در این سامانه را جمع بندی کرده و در اختیار شورای اطلاع رسانی قرار بدهند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز گفت: تا به امروز 248 هزار و 379 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 153 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 12 هزار و 84 نفر رسیده است.

سیما سادات لاری گفت: استان های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان های غربی و شرقی و خراسان رضوی در شرایط قرمز قرار دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1229

به "خبرنگاران اطلاع رسانی در خصوص کرونا تقویت شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اطلاع رسانی در خصوص کرونا تقویت شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید