خبرنگاران خیز هنرمندان خراسانی برای فعالیت در فضای مجازی

به گزارش بیباپ، مشهد-خبرنگاران- در دوره سکوت کرونایی حوزه فرهنگ و هنر خراسان رضوی، هنرمندانی که ناگزیر به تعطیلی همه برنامه های خود بودند برای جبران خلا فعالیتهای فرهنگی و هنری به سمت فضای مجازی خیز برداشته و از این بستر برای ارایه خلاقیتهای خود بهره گرفتند.

خبرنگاران خیز هنرمندان خراسانی برای فعالیت در فضای مجازی

هرچند با اطلاعیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تمدید تعطیلی همه رویدادهای فرهنگی و هنری در سطح کشور، چراغ سالن های تئاتر و نمایش و نگارخانه ها در خراسان رضوی خاموش شد اما هنرمندان راه دیگری را برگزیدند و شبکه های اجتماعی را عرصه هنرمندی های خود قرار دادند.

تهیه فیلم های چند دقیقه ای با موضوعات اجتماعی و آموزشی پیرامون بیماری کرونا، معرفی آثار نمایشی، پخش تک ترکت های موسیقیایی، برنامه های کوتاه و سرگرم کننده و گاه با محتوای طنز در فضای مجازی را می توان از کوشش های هنرمندانه طی هفته گذشته در خراسان رضوی برشمرد.

دبیر انجمن های ادبی خراسان رضوی هفته گذشته با اعلام خبری مبنی بر اینکه ایستگاه شعر و ادب خراسان رضوی همچنان فعال است در اقدامی مبتکرانه همه جلسات شعر و داستان در استان را به صورت مجازی و از طریق ویدئو اسکاپ برگزار کرد.

علیرضا قدمیاری استاد و هنرمند فرهیخته مشهدی هفته گذشته یک کانال آموزش نقاشی برای بچه ها راه اندازی کرد که برای این روزهای خانه نشینی بچه ها و نوجوانان مفید واقع شود.

اجرای برنامه ای تحت عنوان شبهای فرهنگی در فضای مجازی در نیشابور از دیگر ابتکارات هنرمندان و فرهنگ دوستان در هفته گذشته بود که در قالب آن نقد و بررسی فیلم های کوتاه، پویش مطالعه کتابهای ارزشمند، مصاحبه با اندیشمندان و نویسندگان ایرانی و خارجی انجام گرفت.

به گزارش خبرنگاران، طبق اعلام دبیر کمیته مراقبت و درمان کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تا به امروز هزار و 210 بیمار مبتلا به عفونتهای حاد تنفسی در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شده اند که از این تعداد 476 نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند و بقیه تحت درمان قرار دارند.

بر اساس آمار وزارت بهداشت و درمان تا به امروز آزمایش 89 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در خراسان رضوی مثبت شده است که دانشگاه علوم پزشکی مشهد با 51 نفر بیشترین آمار را در بین دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی این استان دارد.

مقامات بهداشتی و درمانی خراسان رضوی اوج انتشار ویروس کرونا در این استان را از دو روز گذشته می دانند و اعلام کرده اند که مردم این استان در مقطع حساسی قرار دارند از این رو نباید از خانه بیرون بیایند و توصیه های ایمنی را جدی بگیرند.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 950

به "خبرنگاران خیز هنرمندان خراسانی برای فعالیت در فضای مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خیز هنرمندان خراسانی برای فعالیت در فضای مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید