حمدوک: نظامیان آمریکایی می توانند در سودان حضور داشته باشند

به گزارش بیباپ، نخست وزیر دولت انتقالی سودان از امکان همکاری با آمریکا در مبارزه با گروه های تروریستی اطلاع داد.

حمدوک: نظامیان آمریکایی می توانند در سودان حضور داشته باشند

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نخست وزیر سودان هفته گذشته به آمریکا رفت تا با مقامات این کشور درباره گسترش روابط دوجانبه و حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی گروه های تروریستی مذاکره کند. در این سفر مقامات کاخ سفید شروطی را برای حذف نام سودان از این فهرست مطرح کردند که از جمله آنها می توان به همکاری دوجانبه در مبارزه با تروریسم، بسته شدن پرونده مطالبات قربانیان حمله به ناو کول ، سفارتخانه های آمریکا در کنیا و نایروبی اشاره نمود. در جریان حمله به ناو کول 17 آمریکایی کشته و 39 نفر دیگر مجروح شدند و دادگاهی در آمریکا دولت خارطوم را به پرداخت 314 میلیون دلار غرامت به قربان این حادثه محکوم کرد. هرچند که شبکه القاعده این عملیات ها را انجام داد اما آمریکا معتقداست که القاعده از حمایت دولت خارطوم برخوردار بود.

نخست وزیر دولت انتقالی سودان گفت: ما با مقامات واشنگتن درباره بسته شدن پرونده مطالبات قربانیان ناو کول و سفارتخانه های آمریکا در کنیا و نایروبی به توافق رسیده ایم و این توافق طی هفته های آینده نهایی خواهد شد.

به نوشته روزنامه سودان تریبون، عبدالله حمدوک که با روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گفت وگو می کرد، گفت: ما با مقامات آمریکایی مذاکرات سازنده ای در مورد حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی گروه های تروریستی انجام دادیم، یکی از شروط آنان برای این کار بسته شدن پرونده مطالبات قربانیان عملیات تروریستی سفارتخانه ها و ناو کول بود، اما شرط دیگری که باقی می ماند،همکاری خارطوم- واشنگتن در مورد مبارزه با گروه های تروریستی است.

وی اضافه نمود: آمریکا می تواند عملیات مبارزه با گروه های تروریستی را در سودان انجام دهد. بدین معنا که نظامیان آمریکایی در کنار نیروهای سودانی باشند و به آنان برای نبرد با گروه های مسلح (تروریستی) یاری نمایند.

نخست وزیر دولت انتقالی خارطوم توضیح داد: سودان برای مبارزه با گروه های تروریستی فقط به آموزش نیروهایش و بهره گیری از تجربه آمریکا بسنده نخواهد کرد بلکه خارطوم خواهان همکاری ها اطلاعاتی و امنیتی با آمریکاست.

حمدوک در خاتمه گفت: سودان با هفت کشور همجوار است. در غرب گروه تروریستی بوکوحرام، در شرق گروه تروریستی الشباب سومالی قرار دارند و در داخل سودان نیز عناصر شبکه القاعده و داعش حضور دارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 692

به "حمدوک: نظامیان آمریکایی می توانند در سودان حضور داشته باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمدوک: نظامیان آمریکایی می توانند در سودان حضور داشته باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید