کشف شیوه آموزش جنگاوری سرخپوست ها

به گزارش بیباپ، بخش هایی از سلاح های کوچکی که به وسیله باستان شناسان در بخش غربی ایالات متحده کشف شده است، نشان می دهد، سرخپوست ها در دو هزار سال پیش چطور جنگیدن را به بچه هایشان آموزش می دادند.

کشف شیوه آموزش جنگاوری سرخپوست ها

به گزارش لایوساینس، باستان شناسان معتقدند آثار باستانی که از محوطه ای تاریخی واقع در اورگن یکی از استان های غربی آمریکا کشف شده اند، در حقیقت تکه هایی از ابزاری همانند تیر هستند که پیش از تیر و کمان ابداع شده بودند.

این آثار نشان می دهند ساکنان آمریکای شمالی حدود 2000 سال پیش از ابزارهای کوچک برای تعلیم مهارت های ضروری زندگی به نسل های نو استفاده می کردند.

رابرت لوسی که سرپرست تحقیقات درباره یافته های اخیر است بیان نمود :ما به این نتیجه رسیدیم مردمان این منطقه در گذشته از همان روشی برای آموزش دادن بچه ها استفاده می کردند که ما امروزه برای آموزش بچه ها در بعضی حوزه ها استفاده می کنیم. به طور معمول آن ها سلاح هایی شبیه به تیر را در ابعاد کوچک تر می ساختند بنابراین استفاده از آن ها برای افرادی که دست های کوچک تر داشتند راحت تر بوده است.

این سلاح های کوچک کشف شده از استخوان های نهنگ ساخته شده اند و مشخصا برای دستان بچه ها طراحی شده اند.

در یک سمت این سلاح باستانی که نیزه انداز یا آتلاتل نام دارد، یک دسته و در سمت دیگر آن قسمت تیزی ساخته شده است.

توانایی استفاده از چنین ابزاری یک مهارت اکتسابی محسوب می شد، اما حرفه ای شدن در استفاده از این ابزار به هیچ وجه کار آسانی نبوده است.

کسانی که در استفاده از این ابزار توانایی و مهارت بالایی داشتند در حقیقت شکارچیان بهتری محسوب می شدند؛ به همین علت است این مهارت از سنین پایین به بچه ها تعلیم داده می شده است.

به نظر می رسد آموزش استفاده از این نوع سلاح ها به بچه ها از سال 100 تا 800 میلادی در این منطقه ادامه داشته است.

تیر و کمان ها در مقایسه با نیزه اندازها از دقت بیشتری برخوردار بوده و طیف و انوع بیشتری را شامل می شوند.

موحطه باستانی که این ابزار در آنجا کشف شده است در دهه 60 تا 70 میلادی کشف شد و باستان شناسان تا به امروز پیروز شده اند بیش از 7000 ابزار در این منطقه کشف نمایند.

بسیاری از این یافته ها در حال حاضر در موزه ملی تاریخ طبیعت واقع در واشنگتن نگهداری می شوند.

منبع: ایسنا

منبع: فرارو
انتشار: 16 تیر 1402 بروزرسانی: 16 تیر 1402 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2566

به "کشف شیوه آموزش جنگاوری سرخپوست ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف شیوه آموزش جنگاوری سرخپوست ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید